Esimiehen kiusaamat
Esimiehen kiusaamat, miten selvisitte, saitteko apua esimiehen ylemmiltä jos sellaisia oli, teittekö valitusta tms?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa on kerätä todisteita ennen kuin otat puheeksi esimiehen kanssa, muutoin esimies pitää huolen siitä, ettei sinulla ole todisteita, joita näyttää ylemmälle taholle.
Usein kyse on sana sanaa vastaan -tilanteista, joten suosittelisitko nauhoittamaan keskustelut, kun on puheissa esimiehen kanssa? -ei ap-
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt ainakaan mitään keskusteluja alkako nauhoittaa. Se on salakuuntelua.
Joko alko ahistaa =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa tapa on kerätä todisteita ennen kuin otat puheeksi esimiehen kanssa, muutoin esimies pitää huolen siitä, ettei sinulla ole todisteita, joita näyttää ylemmälle taholle.
Usein kyse on sana sanaa vastaan -tilanteista, joten suosittelisitko nauhoittamaan keskustelut, kun on puheissa esimiehen kanssa? -ei ap-
Nauhoitus pitää ilmoittaa..työsuojeluvaltuutettu tai tosiaan esimiehen esimies.
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt ainakaan mitään keskusteluja alkako nauhoittaa. Se on salakuuntelua.
Sellaisen keskustelun saa tallentaa ilman erillistä ilmoitusta, jossa itse on mukana.
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Sellaisen keskustelun saa tallentaa ilman erillistä ilmoitusta, jossa itse on mukana. Puhelimien tallennustoiminto on tosi hyvä vastaavissa tilanteissa. Mikki poimii kaikki äänet, etenkin jos puhelin on pöydällä.
Mistähän tämä käsitys on saanut alkunsa ettei keskusteluja saa tallentaa? Laki yksiselitteisesti sanoo että voit tallentaa KAIKKI keskustelut joissa olet itse mukana ja siitä EI tarvitse kertoa kenellekään. Puhelut ja livekeskustelut. Kaikki käy oikeudessa todisteeksi.
Jos näitä tallenteita käyttää julkiseen mustamaalaamiseen, se on sitten eri juttu.
Työkaveri videokuvasi esimiestä joka kiusasi minua kaupan alalla. Olin kassa ja hän esimies, tykkäsi itkettää uusia työntekijöitä asiakkaiden nähden. Pyydettiin myös asiakkaita jotka näkivät tilanteita laittamaan ylemmälle taholle palautetta. Tätä oli jatkunut jokaisen uuden työntekijän kanssa vuosia koska hän halusi "kovettaa" meitä jotta selviämme tästä hektisestä kohteesta (liike rautatieaseman yhteydessä). Oli elämäni kamalinta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Sellaisen keskustelun saa tallentaa ilman erillistä ilmoitusta, jossa itse on mukana. Puhelimien tallennustoiminto on tosi hyvä vastaavissa tilanteissa. Mikki poimii kaikki äänet, etenkin jos puhelin on pöydällä.
Joo, mutta ei päde oikeudessa ellet sano että nauhoitat puhelun ja täytyy olla tosi tyhmä esimies joka tekee tuon puhelimessa tai sähköpostilla. Samoin työpaikalla mm. kameravartiointi pitää ilmoittaa selkeästi taululla.
mies52v
mies52v
Usein ei voi kuin paeta. Pahimmassa tapauksessa tyyppi vielä levittää törkeitä juoruja, raukkamaisimmat pistävät jonkun hölmön asialle, etteivät likaa omaa nimeään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
Joo, mutta ei päde oikeudessa ellet sano että nauhoitat puhelun ja täytyy olla tosi tyhmä esimies joka tekee tuon puhelimessa tai sähköpostilla. Samoin työpaikalla mm. kameravartiointi pitää ilmoittaa selkeästi taululla.
mies52v
mies52v
Pätee aivan takuulla oikeudessa, koska ollaan Suomessa. olet katsonut liikaa jenkkisarjoja.
Lopeta väärän tiedon levittäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
mies52v
mies52v
Pätee aivan takuulla oikeudessa, koska ollaan Suomessa. olet katsonut liikaa jenkkisarjoja.
Lopeta väärän tiedon levittäminen.
Montako esimiestä on saanut potkut kiusaamisesta oltuaan oikeudessa? Finlex löytyy. Hyvin vaikeita asioita todistaa. Erästä luottamusmiestä lainaten, helpoimmalla pääsee vaihtamalla työpaikkaa
mies52v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
mies52v
mies52v
Lopeta väärän tiedon levittäminen.Montako esimiestä on saanut potkut kiusaamisesta oltuaan oikeudessa? Finlex löytyy. Hyvin vaikeita asioita todistaa. Erästä luottamusmiestä lainaten, helpoimmalla pääsee vaihtamalla työpaikkaa
mies52v
Tuota pelkäsinkin.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mies52v
mies52v
mies52v
Lopeta väärän tiedon levittäminen.Montako esimiestä on saanut potkut kiusaamisesta oltuaan oikeudessa? Finlex löytyy. Hyvin vaikeita asioita todistaa. Erästä luottamusmiestä lainaten, helpoimmalla pääsee vaihtamalla työpaikkaa
mies52v
Tuota pelkäsinkin.
-ap-
Otat esimiehen luokalle ja sanot että otat työsuojeluvaltuutettuun yhteyttä ellei tyyli muutu. Minkälaista kiusamista tuo on?
mies52v