Kuinka usein täytyy harrastaa seksiä?
Olemme olleet miehen kanssa yhdessä 10 vuotta ja tällä hetkellä itseä ei kiinnosta OLLENKAAN seksi. Pystyn joten kuten siitä suoriutumaan ehkä pari kertaa kuussa mutta sekin ottaa koville. Meillä on kolme lasta joista nuorinta imetän vielä ja toivon että haluttomuus johtuu siitä, joskaan en muista että aiempien kohdalla olisi ollut näin.
Mies on tähän asti puoliksi leikillään valittanut seksinpuutetta mutta nykyään kyllä valittaa ihan tosissaan ja on siksi usein vihainenkin. Toisaalta ymmärrän tietysti, mutta toisaalta en millään haluaisi ryhtyä hommiin silloin kun se tuntuu kovin vastenmieliseltä koska se ei ainakaan ollenkaan lisää haluja seuraavalle kerralle. Kuinka usein parisuhteessa täytyy harrastaa seksiä ja onko "pakko" jos ei yhtään innosta...?
Ollaan reilu kolmikymppisiä tai no mies on pikkuisen minua nuorempi, mietinkin jo onkohan tämä sittenkin pysyvä tilanne. Aiemmin olen ollut melkeinpä meistä innokkaampi osapuoli, tai ei miehen innokkuudessa ole ollut ongelmaa mutta hän on raskaan työn takia usein niin väsynyt että käytännössä minä tein useammin aloitteita. Mutta johtuuko tämä haluttomuus nyt vain imetyksestä (vauva on kuitenkin jo lähemmäs vuoden) vai onko tämä ikään/pitkään parisuhteeseen/tähtien asentoon liittyvä lopullinen olotila?
Kommentit (4)
Mä en ole koskaan jos itseäni ei haluta eli meillä ei ole enää seksiä ollenkaan. Meillä lähes samalainen elämäntilanne ja mua ei vaan haluta enkä säälistäkään osaa olla.
Olenkin välillä salaa toivonut, että mies pettäisi, niin saisin kunnon syy olla harrastamatta seksiä sen kans.
mun mielestä teidän pitäs nyt keskittyä sun seksuaaliseen nautintoon. puhut miehesi kanssa asiasta ja järjestätte niin, että hän hyväilee/tuottaa nautintoa vain sinulle aluksi, näin himosi heräävät ja tulet taas seksuaalisemmaksi. nautinto kuuluu molemmille. itse kysymykseen, ei seksiä ole kenenkään pakko harrastaa. tosin mielestäni se on ihana voimavara ja kannattaa vaalia omaa seksuaalista nautintoaan.
vielä pari loppukysymystä,
onhan teillä varmasti tarpeeksi pitkät esileikit? nainenkun ei aina syty sormia napsauttamalla.
kärsitkö kuivuudesta?
Miehen seksitaidoissa ei ole vikaa, tosiaan keskittyy minuun ja esileikkiä on ihan niin kauan kuin haluan. Jossain vaiheessa kyllä sitten innostunkin sen verran että homma hoituu, mutta se aloittaminen ei huvita ollenkaan.
Käytössä on nyt minipillerit. Yhdistelmiä en saa käyttää enkä siis muutakaan yhdistelmähormoniehkäisyä, nuorempana olen kyllä käyttänyt "tavallisia" pillereitä eivätkä vieneet haluja. En ole mitenkään normaalia väsyneempi, isommat lapset ovat jo vanhempia ja vauva nukkuu 12 tunnin öitä heräämättä. Näille pillereille ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin kumi, jota kyllä ollaan ihan menestyksellä suurin osa yhdessäoloajasta käytetty mutta nyt ei enää huvittaisi kun ei ole pakko. Mies menisi vaikka vasektomiaan mutta se ei itseä oikein innosta, ensinnäkin hän on vielä niin nuori että voi vaikka haluta joskus perustaa "uuden" perheen (tätä menoa ehkä piankin... :D ) ja toisaalta itselläkin olisi vielä viitisen vuotta järkevää aikaa haluta iltatähti, vaikka periaatteessa lapsiluku onkin täynnä. Kuparikierukka ei käy jo normaalistikin erittäin runsaan vuodon ja kipujen vuoksi.
Mikä ehkäisy teillä on käytössä? Mulla pillerit vei halut ihan täysin, sama vaikutus kaikilla merkeillä. Himot palasi kohisten, kun lopetin hormonaalisen ehkäisyn. Kondomit on pienempi paha, parempi niiden kans kuin ei ollenkaan. Kierukka mulle ei sovi.
Voi johtua myös väsymyksestä tai vauva-arjesta ylipäätään. Miehen asenne tuskin auttaa... Menkää tarvittaessa seksiterapeutille.