Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttamassa pois, mikä on riittävän hyvä kunto asuntoa luovutettaessa?

Muutto-mirjami
27.07.2020 |

Muutto lähestyy, saisinko neuvoja, mitä kaikkea pitää olla asunnossa tehtynä ennen poismuuttoa, ettei vuokranantaja pidätä takuuvuokraa? Muuttosiivouksen olen ajatellut tilata.

- seinissä (maalattu betoni) on joitakin pikkukolhuja, pitääkö maalata piiloon?
- ruuveista seiniin jääneet kolot, olen kitannut tasaiseksi, pitääkö myös hioa ja maalata? (näitä on koko asunnossa 5 kpl)
- kylppärin peilikaapin toinen vedin on irronnut, tämä pitänee kiinnittää takaisin? Toisesta vetimestä on metallinvärinen pinnoite kulunut pois, tämä lienee normaalia kulumista, mutta pitääkö minun vaihtaa kokonaan uudet tilalle?

Muutenkin arvostaisin myös vuokranantajilta jotain tietoja siitä, mitkä ovat ne kohdat/asiat missä tulee useimmin ns. sanomista.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi kitata, mutta ei hio ja maalata? Rumempihan se on kitattuna, jos jätät keskeneräiseksi.

Vierailija
2/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuvinreiät, pienet kolhut ja naarmut ovat ns. normaalia kulumista. Sinuna keskittyisin lattioiden, jääkaapin, hellan, uunin ja kylpyhuoneen pesuun. Yksi usein laiminlyöty kohde on liesituuletin, pesin äskettäin vuokralaisen jäljiltä paksua keltaista rasvakerrosta liesituulettimesta pari tuntia. Pyyhi myös jalkalistat, ovien yläpinnat, ilmanvaihtoventtiilit ja lämpöpatterien takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nuo kelpais melkein niinkuin ovat (paitsi sen irronneen vetimen kiinnitys) jos ikkunat on pesty raidattomiksi ja karmit puhtaat; keittiö hella, uuni, uunipellit, roskiskaappi ja jääkaappi mukaanlukien sekä vessa on jynssätty puhtaiksi ja kaikki muut paikat on imuroitu ja pyyhitty kunnolla puhtaiksi.

Vierailija
4/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuvinreiät, pienet kolhut ja naarmut ovat ns. normaalia kulumista. Sinuna keskittyisin lattioiden, jääkaapin, hellan, uunin ja kylpyhuoneen pesuun. Yksi usein laiminlyöty kohde on liesituuletin, pesin äskettäin vuokralaisen jäljiltä paksua keltaista rasvakerrosta liesituulettimesta pari tuntia. Pyyhi myös jalkalistat, ovien yläpinnat, ilmanvaihtoventtiilit ja lämpöpatterien takaa.

Lämpöpatterien takaa? Ovien yläpinnat?  Jotain rajaa taas vuokranantajanatseiluun. 

Vierailija
5/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi kitata, mutta ei hio ja maalata? Rumempihan se on kitattuna, jos jätät keskeneräiseksi.

Hyvä kysymys. Ostin hyvin vaaleanharmaata kittausainetta, jolla sain nuo reiät tasaiseksi (seinän tasolle). Näkyvät vain tietyssä valaistuksessa/läheltä, kun seinät ovat valkoiset. Hiomiseen ja maalaamiseen olisi pitänyt ostaa vielä lisää vermeitä ja aineita, ja siihen ei vaan ole tullut ryhdyttyä.

Vierailija
6/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpöpatterien takaa? Ovien yläpinnat?  Jotain rajaa taas vuokranantajanatseiluun. 

Enpä natseile, en edes tuosta liesituulettimesta sanonut tai veloittanut mitään vaikka sitä pari tuntia itse pesinkin. Aloittaja ilmaisi arvostavansa neuvoja, toisin kuin sinä.

Vierailija
7/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesin, jynssäsin ja siivosin ”siivottua” kaksiota 10 tuntia (yhden illan ja koko seuraavan päivän) ja olisin voinut vielä siivota lisää.

Pelkkää hellaan meni varmaan 2 tuntia samoin kuin kaappien hyllyihin.

Tv yksi vuokranantaja

Vierailija
8/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tässä tulikin hyvin asiaa. Tilaan tosiaan siivousfirman tekemään siivouksen, mutta itselleni toki jää uuni/hella, jääkaappi, pakastin ja olen myös varautunut että kylpyhuone suurimmaksi osaksi.

Vierailija
9/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä natseile, en edes tuosta liesituulettimesta sanonut tai veloittanut mitään vaikka sitä pari tuntia itse pesinkin. Aloittaja ilmaisi arvostavansa neuvoja, toisin kuin sinä.

Ja missähän kunnossa asunto oli kun vuokralainen siihen muutti? Olitko silloinkin hinkannut koko kämpän kloriiitilla? 

Vierailija
10/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle nuo kelpais melkein niinkuin ovat (paitsi sen irronneen vetimen kiinnitys) jos ikkunat on pesty raidattomiksi ja karmit puhtaat; keittiö hella, uuni, uunipellit, roskiskaappi ja jääkaappi mukaanlukien sekä vessa on jynssätty puhtaiksi ja kaikki muut paikat on imuroitu ja pyyhitty kunnolla puhtaiksi.

Kiitos, tässäpä tulikin omalle listalle taas pari tärkeää asiaa. Siivousfirma tuskin "nuohoaa" roskiskaappia ja uunin aluetta ollenkaan, joten täytyy huolehtia ne itse kuntoon.

Vierailija
11/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missähän kunnossa asunto oli kun vuokralainen siihen muutti? Olitko silloinkin hinkannut koko kämpän kloriiitilla? 

Liesituulettimen pesu 2 tuntia =/= "koko kämpän hinkkaaminen kloriitilla". Vuokralainen oli asunut asunnossa 3 vuotta eikä ilmeisesti ollut puhdistanut liesituuletinta koko aikana. En viitsi vastailla trollille enempää, hyvää loppuelämää.

Vierailija
12/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärin lattiakaivo.

Muutin vuokra-asuntoon, joka oli ihan mallikkaasti siivottu, mutta lattiakaivo oli tainnut jäädä pitemmältä ajalta siivoamatta. Kun nostin sen ritilän, mukana tuli harmaa peruukkimainen möykky hiuksia, yöks.

Vierailija
13/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta kyllä, olin tosiaan hinkannut kylppärin ja keittiön aivan putipuhtaaksi, paikannut ja maalannut kaikki seinät edellisten täyshullujen jäljiltä, putsannut kaapistot ja hellan ja jääkaapin.

Seuraavat vuokralaiset sitten kiitokseksi lähtiessään jättivät revityt tapetit ja huonekalut ja ovenkarmit ja hajotetun peilikaapin. Ja ai niin, piirroksia parkettiin ja seiniin. Ja ai niin vielä, hajonneen kirjahyllynsä jättivät ilokseni myös.

Vastauksena aplle, ilahtuisin jos olisit pyyhkinyt pinnat, putsannut kylpyhuoneen, hellan ja jääkaapin. Kitatut seinät on okei, maalaisin kuitenkin ehkä nopeasti jos tarvitsee. Roikkuvat kahvat ja muut, olen kiitollinen jos yrität korjata mutta en takerru tällaisiin, koska jotain pientä aina väkisinkin kuluu loppuun.

Vierailija
14/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto-mirjami kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos, tässäpä tulikin omalle listalle taas pari tärkeää asiaa. Siivousfirma tuskin "nuohoaa" roskiskaappia ja uunin aluetta ollenkaan, joten täytyy huolehtia ne itse kuntoon.

Käyttämäni yksityishenkilö-siivooja siivosi kyllä hellat ja jääkaapit ja kaikki. 

Arvostan ap että yrität jättää jälkeesi siistin asunnon. Olisitpa mun vuokralainen.

Vierailija
15/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, jos asukas elää normaalia elämää ja on soivonmut asunnon , luten omansa siivoaisi, niin mitään ihmejynssäyksiä ei tarvita perus viikkosiivous, jos sellaisern pn tottunut.

Ei siinä mitään siivvusfirmoja tarvita, ellei sika ole asusustanut.

Vierailija
16/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, jos asukas elää normaalia elämää ja on soivonmut asunnon , luten omansa siivoaisi, niin mitään ihmejynssäyksiä ei tarvita perus viikkosiivous, jos sellaisern pn tottunut.

Siis siivonnut🐷

Vierailija
17/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellan alta ja takaa löytyy joskus melkoisen vastenmielisiä roskapesia, sitä harva  tulee siirtäneeksi ja puhdistaneeksi kovinkaan usein jos koskaan.

Vierailija
18/18 |
27.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen perussiisti sinkku, mutta myönnän, että en viikottain jynssää kaikkia pintoja, pese kaappeja, sulata pakastinta jne. :) Lisäksi haluan työllistää ostamalla palvelun ja toki myös vähän säästää omaa vaivaani, kun muutto on muutenkin iso juttu.

Kiitos paljon kaikille vastanneille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme