Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, nyt tarvitsen rauhoittelujanne!

13.07.2006 |

Olin alkuviikosta kuumeessa, mitään flunssaoireita ei ollut. Pissanäyte oli puhdas. Muutamana viikkona on ollut välillä mahan kovaksi vetäviä supistuksia (ei kipeitä). Nyt kipeänä ollessa ne tietty huomasi herkemmin, tuli muutama päivässä. Ajattelin, etteivät ole vaarallisia, mutta mainitsin kuitenkin tänään puhelimessa neuvolan tädille niistä. Ja sehän sanoi, että ei kuulosta normaalilta ja huomenna kipin kapin tarkistuttamaan sydänäänet.

Minä tietysti tuosta vähän panikoin (tai en ihan vähääkään). Nyt sitten tarkkailen itseäni supertarkkaan ja pelkään koko ajan, että esim. normaali ilmavaiva on supistus tai että lapsivesi lirahtaa koska hyvänsä jne. Äitini on aikanaan saanut näillä viikoilla keskenmenon ja hänen huolestumisensa tietysti vaan lisää mun paniikkia...

No, liikkeet tuntuu normaalisti ja mielestäni niitä suppareita ei ole todellakaan paljoa, joten maalaisjärjellä ajattelen tämän olevan normaalia. Mutta nyt ei oma järki enää auta... Saisinko pientä sparrausta, siskot?

Justiinaa 18+3 hermona

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, että vauva liikkukin normaalisti, joten minusta ei mitään syytä huoleen. Hassun oloinen terkka sulla.., mutta toki hyvä, että ottaa työnsä tosissaan, ei jätä mitään asiaa puolitiehen! Ota ihan rennosti vaan, älä turhaan hermoile.

Vierailija
2/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia päivässä eikä kuulemma ole mitenkään vaarallista tai kummallista. Mulla nyt viikkoja 21(+3). Varmaan tähänkin asiaan on monenlaista suhtautumista mutta eikös nuo kivuttomat ole ihan normaaleja noin yleisesti ottaen, jos ei niitä nyt ihan yhtenään tule?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivuttomat supistukset harvoin tekevät mitään haittaa ja jos vauva liikkuu, asioiden pitäisi olla hyvin, vauva on hengissä ja kunnossa.

Mulla oli paria raskausviikkoa myöhemmin ihan kivuliaitakin supistuksia pari päivää, olin sakkarilla yms. Mitään pehmenemistä ei kohdunkaulassa tapahtunut ja supparit menivät ohi muutaman päivän levolla.

Nou hätä.

Vierailija
4/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos vauvakin liikkuu normaalisti niin ei sulla varmaankaan mitään hätää ole.

itselläni on myös tässä raskaudessa ollut jokusen päivän kuumepiikki ja mitään syytä ei löytynyt. lääkäri sanoi että joku virustauti ja ohihan se meni nopsasti.

normaalisti ei edes neuvoloista kututa sydänääniä kuuntelemaan tollaisessa tilanteessa. sanotaan vaan että lepäile ja juo paljon.

Vierailija
5/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt sairaslomalla ainakin 2,5 viikkoa supistelujen vuoksi. Eikä olleet ihan mitään pieniä supistuksia, vaan tuli ihan sarjassa ja niin kivuliaita että heräsin yöllä....

Kävin yksityisellä lääkärillä tänään, teki sisätutkimuksen ja kohdunkaulakin oli pehmennyt ja lyhentynyt verrattuna viime lääkärintarkastukseen....mutta ei silti tarkoita että syntyisi ennen aikojaan. Sain ohjeet lepäillä, sairaslomaa ja päivystyslähetteen äitiyspolille, jos tulee vielä supistuksia. Ennen sairasloman loppua on vielä neuvolalääkäri, joka katsoo sitten tilanteen.

Lääkärissä kannattaa käydä, tai sitten neuvolassa. Itse soitin vielä neuvolaan, josta sain hyviä ohjeita.

Vierailija
6/8 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin lääkäri yritti stetoskoopilla kuunnella sydänääniä, mutta ei saanut....ei kuulemma näin pienellä yleensä stetoskoopilla saakaan. Vauva liikkui kuitenkin koko ajan ja on liikkunut heti supistusten jälkeenkin. Neuvolasta käskivät vielä tarkkailla niitä liikkeitä, ja rohkeasti vaan soittamaan sinne, jos tuntuu että jotain on vinossa.

Nytkin " tyyppi" potkii koko ajan iloisesti...tylsäähän se on, kun joutuu vaan lepäilemään, mutta mitäpä sitä ei vauvan parhaaksi tekisi.

Vierailija
7/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rauhoittavista viesteistä! Eiköhän tässä kaikki mallillaan mene, vaikka hermostuttaakin. Ja sanotaanhan monessa paikassa, että harjoitussupistukset on ihan ok ja tulee yleensä jostain viikolta 20 alkaen. No mulla alkoi nyt vähän aiemmin mutta toisaalta tunsin ekat liikkeetkin joskus 14.viikolla. Ehkä olen aika herkkä aistimaan kaikki kuplinnat mitä kehossa tapahtuu...

Vierailija
8/8 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jo nolottaa koko ketjun aloitus, mutta kirjoitan vielä neuvolaterkut tähän loppuun.

Sydänäänet kuului varsin hyvin ja siinä niitä kuunnellessa mun mielestä oli jonkinlainen supistus ja terkka kokeili mahaa ja sanoi, että ei ole supistus vaan ihan " normaalin" kova kohtu. Ei ollut eilen huomannut kysyä että tunnenko liikkeitä. Kuulemma jos olis tienny että olen tuntenut liikkeitä ja että ne tuntuu normaalisti niin ei olis tarvinnut edes käydä tarkistuttamassa mitään. Muutamasta supistuksesta olen kyllä ihan varma mutta en enää huolissani.

Höppänä mikä höppänä, Justiinaa 18+4