Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos matkustaa kuukaudeksi Roomaan, kannattaako tehdä matkustusilmoitus?

Vierailija
24.06.2013 |

Rooma ei ole mitenkään riskialtis matkustuskohde, mutta noita Ulkoministeriön matkustusilmoituksia suositellaan tehtäväksi pidempien matkojen kohdalla. Jos matkakohteessa tapahtuisi jotain, Ulkoministeriössä tiedettäisiin ilmoittaa meille välittömästi. 

Ymmärrän kriisialueille matkustavien matkustusilmoitukset, mutta olenko ihan hysteerinen, jos kuukauden Rooman lomasta ilmoitan Ulkoministeriöön?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä, jos ihan välttämättä haluat ja se rauhoittaa mielesi, mutta tuskin sillä on käytännössä mitään merkitystä. Itse en ole koskaan tehnyt mitään matkustusilmoituksia (sehän on vapaaehtoinen), vaikka olen luuhannut ns. riskimaissa kuukautta pitempiäkin aikoja.

Vierailija
2/5 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hysteerinen. Ihan oileastiko mietit matkustusilmoitusta Rooman takia?

En ole ikinä tehnyt matkustusilmoitusta vaikka maailmaa on kierretty rinkka selässä _paljon_. Reissut ovat kestäneet 3 viikosta 5 kuukauteen kerrallaan. Koskaan en ole ajatellut että.se olisi tarpeen. Läheiset tietää suunnilleen missä menen (ainakin maan) enkä reissaa pahimmilla kriisialueilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Tein se jo. Meni minuutti. Eipä siitä ole mitään haittaakaan. 

ap

Vierailija
4/5 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=154319&nodeid=15641&contentlan=1&culture=fi-FI

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=267149&contentlan=1&culture=fi-FI

Matkustusilmoituksen voi tehdä kaikista ulkomaan matkoista. Ulkoministeriö suosittelee matkustusilmoituksen tekemistä etenkin silloin kun kyseessä on omatoimimatka. Mitä enemmän matkustusilmoituksia tehdään, sitä tehokkaammin ministeriö tavoittaa suomalaiset kriisitilanteissa.

Jonkun matkatoimiston järjestämällä matkalla en tekisi matkustusilmoitusta, koska oletan että kriisitilanteessa matkatoimisto ainakin tiettyyn pisteeseen asti hoitaa asioita ja UM saa matkatoimistolta tiedot tarvittaessa. Sen sijaan pidemmillä omatoimimatkoilla voi matkustusilmoituksen tehdä, riippumatta siitä mihin matka suuntautuu. Tietysti kriisialueille nyt tietenkin, mutta harkinnan mukaan muuallekin. Mun mielestä tuollainen asenne, että se on ihan turhaa ja "ikinä en ole tehnyt, vaikka olen paljon matkustellut"; on typerä. Miksi UM sitten suosittelee niiden tekemistä?

Vierailija
5/5 |
24.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.06.2013 klo 10:11"]

http://www.formin.fi/public/default.aspx?contentid=154319&nodeid=15641&contentlan=1&culture=fi-FI

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=267149&contentlan=1&culture=fi-FI

Matkustusilmoituksen voi tehdä kaikista ulkomaan matkoista. Ulkoministeriö suosittelee matkustusilmoituksen tekemistä etenkin silloin kun kyseessä on omatoimimatka. Mitä enemmän matkustusilmoituksia tehdään, sitä tehokkaammin ministeriö tavoittaa suomalaiset kriisitilanteissa.

Jonkun matkatoimiston järjestämällä matkalla en tekisi matkustusilmoitusta, koska oletan että kriisitilanteessa matkatoimisto ainakin tiettyyn pisteeseen asti hoitaa asioita ja UM saa matkatoimistolta tiedot tarvittaessa. Sen sijaan pidemmillä omatoimimatkoilla voi matkustusilmoituksen tehdä, riippumatta siitä mihin matka suuntautuu. Tietysti kriisialueille nyt tietenkin, mutta harkinnan mukaan muuallekin. Mun mielestä tuollainen asenne, että se on ihan turhaa ja "ikinä en ole tehnyt, vaikka olen paljon matkustellut"; on typerä. Miksi UM sitten suosittelee niiden tekemistä?

[/quote]

Tätä juuri ajattelin. Ollaan täysin omatoimimatkalla, ei yövytä edes hotellissa. Ollaan vuokrattu yksityishenkilöltä talo kuukaudeksi. Kuten jo sanoin, ei tästä nyt mitään haittaakaan ole. Läheisille ei jatkuvasti ilmoitella olinpaikkaamme, ollaan kuitenkin aikuisia ihmisiä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi