Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikuntamääräni viimeisen 7 päivän aikana - mitä mieltä?

Vierailija
21.06.2013 |

Hei!

Ajattelen, että liikun paljon (harrastuksena minulla on juoksu sen helppouden ja halpuuden takia, samoin koska siinä ei ole mitään kovin sitovia aikatauluja, ja yleensä pyrin juoksemaan neljänä päivänä viikossa) mutta en ole varma, onko minulla jotenkin vääristynyt kuva itsestäni liikkujana, koska pidän itseni "urheilullisena tyyppinä" :o)

En ole erityisen nopea juoksia enkä mitenkään erityisen hoikka vaan ihan normaalipainoinen, mittani ovat 163 cm / 54 kg.

Kertoisitteko, mitä mieltä oikeasti olette liikuntani määrästä viimeisten 7 päivän aikana?  Onko määrä sinusta normaali, eriyisen paljon, vai pitäisikö minun mielestäsi lisätä liikuntaa määrällisesti (monipuolisuutta voisin kyllä lisätä)?

Kiitos :o)

lauantai n. 10 km maastojuoksua

sunnuntai n. 10 km maastojuoksua

ma -

ti -

ke n. 8 km juoksulenkki (asfaltilla)

to maastopyöräily n. 15 km

pe n. 8 km juoksulenkki

(Juoksutreffit on jo tehty myös molemmille aamuille nyt viikonloppuna, tarkoituksena käydä lenkillä maastossa). 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuossa ylittyy jo reilusti virallisen liikuntasuosituksen määrät, joten ei sinun varsinaisesti tarvitse lisätä liikunnan määrää, ellet aseta itsellesi kovia tavoitteita. Lihaskuntoharjoittelua tosin kannattaisi lisätä viikko-ohjelmaan, joko salia tai ihan vain kotijumppaa.

Itse kuntoilen sikäli tavoitteellisesti, että juoksen vuosittain maratoneja ja tähtään alle 4 tunnin aikoihin, joten harjoittelen kohtuullisen paljon. Juoksen noin 50 - 80 km viikossa ja käyn salilla 1 - 2 kertaa. Lisäksi tulee pyöräiltyä hyötyliikuntana muutama tunti viikossa.

Vierailija
2/4 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan määrällisesti ihan ok jos susta itsestäs hyvältä tuntuu mutta jotain puntti/lihastreeniä itse lisäisin..yläkropalle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tuosta kaikki liikunnan terveyshyödyt ja pääset todennäköisesti nauttimaan myös hyvän kunnon eduista. Lisää lihaskuntoharjoittelua, jos pidät siitä, mutta ei se ole mitenkään pakollista. Elämäntapasi on minusta hyvin liikunnallinen.

Vierailija
4/4 |
22.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Kiitoksia kaikille vastauksista :o) Tuli hyvä olo, etten ole ihan väärillä teillä, koska tämä "urheilullisuus" on ollut minulle tärkeä osa identiteettiäni.

Itsekin olen juossut jo yhden maratonin ja monta puolikasta (viimeisin 15km kisa oli nyt kesäkuun alussa), mutta tällä hetkellä ei ole kilpailuja suunnitteilla.

Olette varmaan oikeassa tuohon lihaskuntoon liittyen, sitä olenkin yrittänyt lisätä. Vatsa- ja selälihasliikkeitä teen ihan juoksua tukemaan muutaman kerran viikossa, mutta muu tuppaa jäämään ajanpuutteen takia.

Mukavaa juhannusta kaikille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi