Onko täällä vauvalla ennen alapeukutettu viestiä siksi jos kirjoittaja kertoo siinä tapahtuneen jotain pahaa?
Siis hiffaatteko? Löysin vuodelta 2009 keskustelun keskenmenosta ja lähes kaikki viestit ovat saaneet alapeukkuja enemmän kuin yläpeukkuja. Kyseisessä ketjussa ihmiset kirjoittivat kokemuksia keskenmenosta.. Ja tuntui jotenkin todella oudolta miten paljon alapeukkuja viestit ovat saaneet.
Onko annettu alapeukku siksi ettei voi antas yläpeukkua, koska sitten viestin kirjoittaja olisi luullut että peukuttajan mielestä on hyvä juttu että on tullut keskenmeno.?
Kommentit (5)
Olen joskus miettinyt samaa. Ilmeisesti ihmiset alapeukuttavat monesta syystä. Ovat kirjoittajan kanssa eri mieltä, ovat samaa mieltä, mutta eivät pidä asiasta tai sitten vahingossa.
Kyllä. Esim äitini ihmetteli aikoinaan miksi niin moni oli tykännyt tuttavan facebook-julkaisusta jossa kertoi joutuneensa sairaalaan jalan murtumisen vuoksi. Hänestä nuo tykkääjät olivat ilkeitä ja julmia. :D
Toisinaan jää hyvin hämäräksi, miten peukutukset pitäisi tulkita. Kaikki ei pelaa ns samoilla säännöillä.
Joillekin alapeukku on "bullshit, olen eri mieltä, en tykkää"
Joillekin alapeukku voi olla myös "ikävä juttu, surullinen juttu, tuosta ei voi tykätä".
Jotkut taas käyttävät YLÄpeukkua sekä "samaa mieltä" että "tsemppiä sulle". Niin kuin minä.
Mä peukutan sen mukaan, oonko samaa mieltä kirjoittajan kanssa: ylöspeukutus on vahvistus, että asia on näin, olen kirjoittajan puolella. Ja alaspeukutus, että tekstissä on asiavirheitä tai en hyväksy asiasisältöä sellaisenaan.
Ristus...