Jatkuva sokerittomien limpparien juominen
Olen vuosia juonut päivittäin jopa 1,5l päivässä kyseisiä juomia. Onkohan pitkällä aikavälillä näissä jotain terveysriskejä?
Kommentit (6)
Mä oon juonut varmaan noin 20 v noita päivittäin noin 1,5 l. Ei ole haittoja näkynyt.
Mihin ihminen tarvitsee noita myrkkyjä? En ymmärrä, vesi on hyvä janojuoma ja sinne voi laittaa vaikka sitruunanlohkoja yms. makua antamaan. Mehuja ja limppareita ei kukaan tarvitse.
Eivät ne makeutusaineet karsinogeenisia ole tai mutageenisia (liittyy geeniekspression ilmenemiseen rna:n välittämänä). Sen sijaan suoliston mikrobiomin saat ihan hirvään kuntoon ja imbalanssiin hyödyllisten sekä haitallisten bakteerikantojen suhteen. Aspartaami, asesulfaami k ja sukraloosi ovat vaarallisimmat tässä järjestyksessä pahimpaan. Näillä on myös muita terveyshaittoja liittyen hermostoon ja hormonitoiminnan häiritsemiseen ja degeneroitumiseen, jotka on saatu biasoitumattomissa sekä riippumattomissa kaksoissokkokokeiden metatutkimuksissa.
Varsinkin trendaavien sokerittomien juomien makeutusaine, sukraloosi, on varma keino saada dysbioosi, joka taas johtaa ja on kausaalinen linkki moniin epäselviin ja lääketieteelle tuntemattomiin sairauksiin ja häiriötiloihin. Esim. Sukraloosi tuhoaa suoliston gabaa tuottavia bakteerikantoja, mikä johtaa kehon jatkuvaan ylikierroksilla käymiseen (glutamaattia on liika primääärivälittäjäaineena), josta puhutaan yleiskielessä yleistuneellä ahdistuushäiriönä tilanteen pitkittyessä. Toki tämän häiriötilan taustalla voi olla myös tiamiinin ja niasiinin puute ja/tai imeytymishäiriö, jolloin suoliston huono kunnon vuoksi se ei pysty imeyttämään ravinnon tai lisäravinteiden b-vitamiineja, jolloin kehon keskushermosto alkaa rappeutumaan ja ahdistus yms. toimivat tämän oireina. Suurin osa eri masennusten ja ahdistuneisuustilojen taustalla sekä muidenkin epäselvien psykosomaattisten oireiden syy on loppujen lopuksi suoliston moninaiset häiriötilat.
Pierettää ja muuta vastaavaa oiretta. Jos jatkat 50 vuotta, niin voi tulla syöpä. Suurilla annoksilla aiheuttaa syöpää rotilla ainakin.