En kehtaa liikkua ihmisten ilmoilla tai tavata ihmisiä koska kaula ja leuka täynnä karvoja.
Tänä keväänä tää karvojen kasvu on ryöstäytynyt käsistä enkä kehtaa enää liikkua missään. Pitäisi pukeutua johonkin burkhaan et sais ne piiloon.
Tummahkoa kovaa karvaa.
Nyppimisestä tulee välillä isoja kipeitä paukamia tai kovia pieniä patteja joista ei saa mitään puristettua ulos.
Loppuelämänkö kökin kotona?
Kommentit (23)
Sheivaamisestakin tulee näppyjä, joten ei kiitos.
Lääkärit ei noteeraa.
Ap
Höh, luulette ettei kukaan huomaa sheivauksen jälkeä. Kyllä sen huomaa. Jos on tumma karva, niin puskee sängen niinkuin miehilläkin. Minulla oli naapuri, nainen, joka sheivasi leukaansa ja oli kyllä karmean näköinen.
Kamalan näköistä on naisella sheivattu ja sänkinen naama. Jokin muu konsti pitäisi löytyä.
Kosmetologille. He pystyvät polttamaan karvatuppeja, joten ongelma vähenee.
Tuskallista kuulemma, mutta toimivaa.
Yrittäiin käyttää sähköpartakonetta, jos vaahto ja sheivaaminen ovat hankalia.
Onkohan ne karvanpoistolaitteet päteviä? Onko sulla muutama satanen laittaa sellaiseen?
Kuulostaa hirutismilta tai muulta hormonihäiriöltä. Siis jos suvussasi ei ole yleistä olla noin karvainen. Vahaa ne karvat pois jos nyppiminen ärsyttää ihoa ja käy lääkärissä tsekkauttaa ne hormonit.
Nythän voit liikkua ulkona maski naamalla.
Tummat karvat voi poistaa laserilla pysyvästi.
Onko vika munasarjoissa, eikös lääkitys voisi auttaa. Vaadi päästä gynekologisiin tutkimuksiin ja ihotautilääkärille. Tai käy yksityisellä.
Minkä alan erikoislääkärille tuon karvaongelman kanssa olisi parasta mennä?
Gynegologisiin tutkimuksiin voi mennä jos haluaa vaikka tiedon siitä johtuuko munasarjoista, mutta ei se mitään muuta eikä hirsutismia saa parannettua. Jos oikein häiritsee niin laserointi tosiaan auttaa. Itselläni on todennäköisesti tämä ongelma, mutta koska oireet ovat vain karvojen kasvu ja kuukautiset ehkä kerran kaksi vuodessa, asiaa ei ole innostuttu tutkimaan. Ongelma olisi kuulemma jos kuukautiset olisivat sensijaan jatkuvasti päällä.
Ihan normaalia elämää olen tosin viiksineni ja partoineni elänyt. Nuorempana nypin, vahasin ja höyläsin jatkuvasti, nykyään ei aina edes jaksa. Ei niistä ole kukaan päin naamaa sanonut ja olen normaalisti menestynyt työ- ja parisuhdemarkkinoilla ja saanut kavereita.
Gynellä käyty. Sisätutkimus tehty ja ultrattu. Karvoista olen maininnut ja pyytänyt hormoonitasokokeet. Ei ole kuulemma tarpeen. Tämä kahdella ylsityisellä gynellä.
Nyt on tullut kuvaan myös vuotohäiriöt (pitkittyneet kuukautiset). Täytyy varmaan pyytää uudestaan niitä hormoonitestejä, jospa nyt irtois. Edelleen ultra normaali.
Ap
Nämä ovat lääkärin heiniä. Soita sinne. Av-palsta ei voi auttaa.
Itselläni on sama ja olen vasta 20vuotias. Nypin ja sheivaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä alan erikoislääkärille tuon karvaongelman kanssa olisi parasta mennä?
Endokrinologi
Joo endokrinolgi auttaa ja asiantuntevampi gyne. Lääkitystä ongelmaan saa ja se auttaa merkittävästi. Itselläni ei ollut mitään häiriötä ja laseroin karvat pois. Ylläpitohoidossa käyn joka toinen vuosi talvella jolloin ihon ja karvan kontrasti onnsuurin ja tulos paras.
Hyviä uutisia, mitä tummempi karva sitä parempi tulos laserissa. Itselläni vaaleampia.
Lääkitys on joko hormonit tai spirolactone. Multa lähtinjalkakarvatkin hormoneilla mut jouduin lopettamaan pahoinvoinnin takia. Laser on kallis mutt tulos hyvä.
Laserointi on pirun kallista. Jos on sitkeä karvaongelma, siihen voi palaa tuhansia euroja.
Laserilla lähtevät. Syksyllä, kun iholla ei ole päivetystä, kannattaa hakeutua ihotautilääkärille, joka tekee laserhoitoja. Selvitä etukäteen , koska läheskään kaikki eivät tee. Tumma karva vaalealla iholla on otollisin laserhoidolle.
Myös kosmetologit hoitavat karvoja mutta heillä on lääkäreitä heikommat laitteet.
Sheivaa ne pois. Ei kukaan näe sänkeä jos ei ihan iholle tunge. Ja käy lääkärissä jos et ole jo käynyt, selvitä johtuuko hormonihäiriöstä tms ja voiko sille tehdä mitään.