Mitä ruokia ravintolat tekee paremmin kuin norminaiset kotonaan? (kokkailusta pitävät)
Itse ainakin yleensä petyn ravintola-annoksiin kun usein joku tutu tekee parempaan ruokaa.
Kommentit (23)
Helsingissä yksi thai-paikka saa tofudta rapeaa, tulista ja sikahyvää. Itse en ole siinä onnistunut vaikka miten yritän. Muuten teen kyllä melkein parempaa ruokaa kuin ravintoloissa.
Intialaiset tai nepalilaiset ei oikein kotona onnistu
Kaiken, ainakin meillä. Olen tosi surkea kokki ja siksi mies kokkaa meillä suurimman osan ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Intialaiset tai nepalilaiset ei oikein kotona onnistu
Totta. Lempiannokseni on paneer chili ja himassa ei vaan onnistu sen tekeminen. Ravintolassa ihan täydellistä.
Kunnon thai-ruokaa vaikea saada onnistumaan kotona :( TomKhaKai-keitto on vaan parasta kunnon thai-eavintolassa
Liemet, kastikkeet yms. missä pitkä keittoaika aidoista luista yms. takaa maun. Luulisi, että kotona olisi aikaa, mutta harva jaksaa nähdä vaivaa ..
Zincc
Mä oon huomannu kans tuon tofujutun. En ikinä saa siitä sellaista maukasta ja rapeaa.
No ihan tavallinen fish and chips. En tiedä jos olisi rasvakeitin, sillä varmaan onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kunnon thai-ruokaa vaikea saada onnistumaan kotona :( TomKhaKai-keitto on vaan parasta kunnon thai-eavintolassa
Oletko ollut thaimaalaisen naisen kotona syömässä? En itsekkään joten voihan olla , että tuokin tehdään kotona paremmin
No ei juuri mitään. Mutta toki fine dining-paikoissa on käytössä välineitä, tekniikoita ja raaka-aineita, joita ei kotikeittiössä yleensä ole. Suurimmassa osassa Suomen ravintoloita kuitenkin tehdään ruokaa lähinnä puolivalmisteista kuten ranskalaisista perunoista ja kastikejauheista. Eli todella harvassa paikassa saa parempaa kuin itse teen kotona.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon huomannu kans tuon tofujutun. En ikinä saa siitä sellaista maukasta ja rapeaa.
Jostain luin että tofu pitäisi pakastaa ennen varsinaista käyttöä, sen jälkeen koostumus on erilainen ja imuroi paremmin kaikki marinadit yms. Itse en ole vielä ehtinyt kokeilla pitääkö paikkansa.
Aika surkea ravintola jos ei tee kaikkea paremmin kuin perus mamma kotonaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeana oikein pidät esimerkiksi pihvin paistamista? Tai valmispastan keittämistä? Hampurilaisen kokoamista? Pitsan tekemistä? Siinä tulikin jo suurin osa suomalaisista ravintolaruuista.
Miksi naiset? Meillä mies tekee ruuat.
Mutta yksi mitä ei saada onnistumaan on bataattiranskalaiset. Ne jää kuivaksi aina. Ravintoloissa olen syönyt hyviä, jopa ketjupaikoissa on ollut hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeana oikein pidät esimerkiksi pihvin paistamista? Tai valmispastan keittämistä? Hampurilaisen kokoamista? Pitsan tekemistä? Siinä tulikin jo suurin osa suomalaisista ravintolaruuista.
Meillä taitaa olla vähän eri käsitys sanan ”ravintola” merkityksestä.
Sushi-ravintolat tekevät parempaa sushia kuon minä tekisin. En edes viitsi vaivautua opettelemaan, koska sushi ei ole mitenkään lempiruokaani. Tarvittaessa syön sitäkin.
Toinen on intialainrn kasvisruoka. Vaikkapa palak paneer on varmasti ravintolassa parempaa kuin kotona kokattuna.
Mieheni mielestä pizza on pizzeriassa yleensä parempaa.
Pippuripihvi ja se soosi, nami. Pizza, en saa kotona sellaista pohjaa, ja se tomaatti kastike...
Pihvi. Hyvässä ravintolassa.