Miksi kuoleva alkaa kuulemma haista kalmalta? Oisko kyse kuitenkin
lääkkeistä? Esim syöpähoidoissa käyvän hiki haisee ihan karseelta, vaikka kuolema ei ole lähellä ja parantuu.
Kuolevalla kuitenkin vielä.sydän toimii eli veri kiertää, niin mikä alkaa haista? Ja kuinka kauan ennen kuolemaa se haju tulee?
Kommentit (15)
En tiedä, oma äitini ei saanut enää kuin kipulääkkeitä, joita oli saanut jo pitkän aikaa, mutta kuoleman hiipiessä se alkoi haista kauhealle. En ole mitään sen hajuista ennen haistanut. Ja kyllä se ääreisverenkierto alkaa loppua jo ennen kuin sydän pysähtyy, mutta ei se mätäneminen tms. niin äkkiä ala.
vanhuuteen hitaasti kuolevan solut alkavat kuolla ja eltaantua vaikka vielä henki vähän pihisee. Tuo tulee vastaan lähinnä vuodeosastoilla.
Hitaasti kuolemaa tekevän elimistö alkaa hiipua.
Tarkoitin siis ennen kuolemaa. Moni on sanonut omaisensa alkaneen haisemaan jo ennen kuolemaa.
Aineenvaihdunta muuttuu /hiipuu..
Tulee "kalman" haju.
Ai kauhee. Teen hoitotahdon, jossa vaadin muhun laitettavan kauheesti jotain raikastetta iholle, kun alan tehdä kuolemaa.
Isäni asunnossa haisee joskus navetalle. Siivoaa sen viikoittain. Käy suihkussa päivittäin eikä itse haise pahalle, mutta miksi hänen asuntonsa haisee "lehmälle"?
Vierailija kirjoitti:
Isäni asunnossa haisee joskus navetalle. Siivoaa sen viikoittain. Käy suihkussa päivittäin eikä itse haise pahalle, mutta miksi hänen asuntonsa haisee "lehmälle"?
Kosteusvaurio.
Mikä juttu se oli, että koira haistaisi syövän tms?
Perimätiedon mukaan kalman haju johtuu paikalle tulleista keijuista.
Olen ollut muutamia kertoja saattohoitokodissa eikä siellä haissut. Kai se haju sit pysyy ihan kuolevan huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä juttu se oli, että koira haistaisi syövän tms?
Koira voi haistaa monia sairauksia, esim. koronan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, oma äitini ei saanut enää kuin kipulääkkeitä, joita oli saanut jo pitkän aikaa, mutta kuoleman hiipiessä se alkoi haista kauhealle. En ole mitään sen hajuista ennen haistanut. Ja kyllä se ääreisverenkierto alkaa loppua jo ennen kuin sydän pysähtyy, mutta ei se mätäneminen tms. niin äkkiä ala.
Höpö höp.
Kalma haisee makealle, joten haju on tullu jostain muusta kalmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höp.
Kalma haisee makealle, joten haju on tullu jostain muusta kalmasta.
Oletko oikeasti koskaan haistanut mätää ruumista? Minä olen ja se on haju on kauhea. Voi sitä imeläksikin luonnehtia mutta kyseessä ei ole mikään karkin tuoksu todellakaan.
Muutaman tunnin kun on ruumis huoneenlämmössä niin alkaa haista. Ihminen alkaa mädäntyä. Siitä haju. Kuoliopotilaat haisee myös kalmalle.