Kuun vaihe kertoo mitä kannattaa tehdä
Kommentit (12)
Jos esittäisi hyvää ihmistä niin muut ihailisi. Huolehtisi muka vaikka pienistä eläimistä, ihan niin kuin muut eivät huolehtisi.
Paskapuhetta mutta uskon. Ei jaksa noin tarkasti alkaa päivämäärien mukaan ajoittaa omia askareitaan. Teen asiat sillo ku ne tuntuu hyvältä tai ajankohtaiselta.. en kysele kuulta lupia. 😸👍🏽
Juu. Nyt on ollut kasvava kuu eli kannattaa laittaa alulle asioita, joita haluaa.
Itse olen melko suurpiirteinen kuutarhuri. Tänään ja huomenna kuulemma tämän nousevan kuun parhaat istutuspäivät. Kohta lähdössä kaivamaan.
Oma kiertoni on tällä hetkellä vastakkainen kuun kierron kanssa. Kuu kasvaa, mutta mä alan kääntyä sisäänpäin ja keho alkaa odottaa kuukautisia.
Vierailija kirjoitti:
Oma kiertoni on tällä hetkellä vastakkainen kuun kierron kanssa. Kuu kasvaa, mutta mä alan kääntyä sisäänpäin ja keho alkaa odottaa kuukautisia.
Mulla on juuri ollut kuukautiset nyt uudellakuulla. Olen myös syntynyt kaksi päivää mustan kuun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen melko suurpiirteinen kuutarhuri. Tänään ja huomenna kuulemma tämän nousevan kuun parhaat istutuspäivät. Kohta lähdössä kaivamaan.
Kyllä se systeemi toimii, mutta itse se pitää nähdä:-)
Kalaa tulee aina pilvisellä säällä uudenkuun ja täydenkuun jälkeen. Ei sitä kaikki halua kaikille kertoa;-
Ottiajat on allakassakin siellä laitimmaisena, katso sieltä.
muinaismuija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se systeemi toimii, mutta itse se pitää nähdä:-)
Kalaa tulee aina pilvisellä säällä uudenkuun ja täydenkuun jälkeen. Ei sitä kaikki halua kaikille kertoa;-
Edesmennyt äitini oli noita ja viherpeukalo.
Hän noudatti tarkkaan kuun vaiheita toimissaan.
Hän sai vaikka lattialistan versomaan.
Ennen naureskelin niille jutuille, mutta nyt esim. kaadoimme omasta metsästä joulukuusen nousevalla kuulla ja se kuusi oli loppiaiseen asti karistamatta juuri yhtään neulasta.
Pari roskaa oli loppiaisena lattialla.
Alkoi vähän mietityttää.
Kun Kuu syntyy, 3 ensimmäistä päivää ovst "vastuupäivät".
Vastuupäivien aikana vallitseva säätila pysyy samana koko kuunkierron.
Näin uskotaan laajalti ainakin Pohjois-Pohjanmaan maaseudulla.
Uskomus on kyllä hassu, koska sehän tarkoittaisi koko Maapallon säätilan jämähtämistä paikoilleen koko kuunkierron ajaksi.
Ehdottomasti! Eli nyt, kun on ensimmäinen neljännes alkamassa, kannattaa lähteä ulos sitä kumppania etsimään. Nyt ne liikkuvat ja käyvät pyydykseen!