Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lakkasin kuluttamasta ja ostamasta koko ajan kaikkea tarpeetonta!

Vierailija
15.06.2013 |

Aion kokeilla, onko näin yht'äkkiä varaa matkustella pari kertaa vuodessa ulkomaille. Kokemuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa todellisuuteen! Ei ole varaa ostella mitään ylimääräistä, hyvä kun saa kaiken tarpeellisen.

Vierailija
2/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on.  Tietysti riippuu siitä, paljonko on laittanut rahaa turhuuksiin.  Mieheni lopetti tupakanpolton ja rupesi laittamaan rahastoon joka kuukausi. Nyt 8. vuoden jälkeen siellä on rahaa 15 000€.  Eikä hän laittanut tupakkaan kuin "vain" 5€ päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se matkustaminenhan vasta tarpeetonta onkin. Luonto tuhoutuu. Otsikon perusteella olisin odottanut jotain ylevämpiä elämänmuutoksia.

Vierailija
4/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 02:59"]

Siis se matkustaminenhan vasta tarpeetonta onkin. Luonto tuhoutuu. Otsikon perusteella olisin odottanut jotain ylevämpiä elämänmuutoksia.

[/quote]

Lapsien hankinta se vasta luontoa kuormittaakin.

Vierailija
5/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 03:01"]

[/quote]

[/quote]

Siksi olemmekin hankkineet vain yhden.

Vierailija
6/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas hyvät matkustelemattomat lapsettomat ihmiset keskustelee viisaita lauantaiaamuna klo 3!

Vierailija
7/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten matkusteleminen muka kuormittaa luontoa?

Hiilidioksidi ei ole saaste ja öljy ei ole loppumassa.

Vierailija
8/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt sama jo muutama vuosi sitten. Lisäksi myyn turhaa tavaraa poishuuto.netissä. Halvalla menee, mutta siitäkin tulee ylimääräistä rahaa matkusteluun. Varsinkin ruokakaupasta saa kaiken mitä oikeasti tarvitsee huomattavasti vähemmälläkin rahalla.

Vierailija
9/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta tai sitten rahastossa on aika kamalan huono korko.

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 02:48"]

Tottakai on.  Tietysti riippuu siitä, paljonko on laittanut rahaa turhuuksiin.  Mieheni lopetti tupakanpolton ja rupesi laittamaan rahastoon joka kuukausi. Nyt 8. vuoden jälkeen siellä on rahaa 15 000€.  Eikä hän laittanut tupakkaan kuin "vain" 5€ päivä.

[/quote]

Vierailija
10/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun pitäis kyllä kans lopettaa osteleminen. Ostan kokoajan vaatteita, kenkiä ja muuta hömppää. Sitten en edes niitä käytä, kun olen kotona lapsen kanssa... Eilenkin eksyin stockalle ja siellä olikin alennusmyynti...no pari paitaa lähti mukaan. En kyllä ostele yli varojen, mutta kuitenkin aivan liikaa. Reissataankin monta kertaa vuodessa... Mutta eikös se kuluttaminen pidä nämä talouden pyörät pyörimässä!?

Vierailija
11/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 08:39"]

Joo, mun pitäis kyllä kans lopettaa osteleminen. Ostan kokoajan vaatteita, kenkiä ja muuta hömppää. Sitten en edes niitä käytä, kun olen kotona lapsen kanssa... Eilenkin eksyin stockalle ja siellä olikin alennusmyynti...no pari paitaa lähti mukaan. En kyllä ostele yli varojen, mutta kuitenkin aivan liikaa. Reissataankin monta kertaa vuodessa... Mutta eikös se kuluttaminen pidä nämä talouden pyörät pyörimässä!?

[/quote]

Kyllähän se pitää, mutta paras tapa olisi tuhlata palveluihin. Kannattaa siis tilata kotisiivooja, käydä kampaajalla ja kosmetologilla, syödä ravintolassa, teettää vaatteita ompelijalla ja muuta vastaavaa.

Vierailija
12/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 03:01"]

[/quote]

[/quote]

Lasten hankkiminen, siis lisääntyminen, on ihmisille ja muille eläimille biologiaan perustuvaa luonnollista käyttäytymistä, mun mielestä on aika kummallista verrata sitä kuluttamiseen tai matkustamiseen.

Vierailija
13/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 03:49"]

Täällä taas hyvät matkustelemattomat lapsettomat ihmiset keskustelee viisaita lauantaiaamuna klo 3!

[/quote]

Täälläkin hyvä matkustelematon lapseton. Olen minimalisti ja sivutuotteena siitä reilun 2 000 euron nettopalkasta jää kyllä yllättävän paljon säästöön. 

Vierailija
14/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 06:55"]

Paskapuhetta tai sitten rahastossa on aika kamalan huono korko.

[quote author="Vierailija" time="15.06.2013 klo 02:48"]

[/quote]

[/quote]

Ai paljoks siellä sit pitäis olla? 

Vierailija
15/15 |
15.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Me kyllä ollaan matkusteltu ilman ostolakkoakin, mutta mua alkoi vaan oksettaa tää älytön tuhlaus. Nykyään suosin joukkoliikennettä oman auton sijaan, ilmaista leikkipuistoa hoplopin sijaan, termarikahvia puistossa kahvilareissujen sijaan, vähensin puhelut ihan minimiin ja roskaruokaan ei tule houkutuksia kun tekee pakastimeen valmiiksi aterioita joita saa nopeesti sieltä ruoaksi kiireisinä päivinä.

katsotaan miten paljon alkaa säästyä. Säästökohde ei ole vielä valittu, kun ei tiedetä miten paljon tai vähän tästä jää plussalle.