Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kauhea tuuliviiri. Miksi?

Vierailija
23.07.2020 |

Miksi jotkut ihmiset ovat tuuliviirejä ja mielipide muuttuu jatkuvasti. Olen 25-vuotias opiskelija ja mieheni kanssa päätettiin alkaa yrittämään vauvaa. Minusta se oli siis loistava ajatus. Opiskellaanhan molemmat kuitenkin yliopistossa ja töitä aiotaan sitten valmistuttuamme tehdä. Nyt sitten iskikin kauhea paniikki ja mietin, että rahat ei riitä ja koko perhe päädytään varmaan sillan alle asumaan. Olen siis myös katastrofiajattelija. Miksi en usko elämään ja olen tällainen pessimisti joka ei uskalla tehdä päätöksiä vaan aina perääntyy. Voiko köyhällä lapsuudella olla vaikutusta asiaan?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi.

Olisi hyvä puhua tällaiset asiat auki ennen raskautta, kysy tk:sta voiko esim.neuvola auttaa.

Vierailija
2/3 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävakautta persoonassa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatko oikeasti vääntää gradua pikkulapsiarjen ohessa? Mä en ainakaan halunnut. Suoritin opinnot ensin ja hankin vakityöpaikan ja sitten aloin odottaa lasta 28-vuotiaana. Nyt mulla on 3 lasta ja olen 32v. Olen jälleen äityslomalla ja saan siltä ajalta täyttä palkkaa töistä. On oikeasti kannattavaa, että on työpaikka, kun saa lapsia. Äitiysloma- ja vanhempainvapaaraha ovat suurempia silloin ja mikä tärkeintä, sulla on työpaikka, jonne mennä, kun lapsi kasvaa. Työpaikan saanti voi olla vaikeaa, kun keskeneräisten opintojen vuoksi sun työelämään siirtyminen lykkääntyy useita vuosia. Saatat ajautua työttömyyskierteeseen ja silloin tosiaan saat miettiä, että kuinka rahoitetaan lapsen elämää.