Työtön, joka vie lapsen tarhaan.
Halveksitteko automaattisesti?
Mä olen työtön ja vien 4-vuotiaan tarhaan. Jopa nyt kesäkuussa kun on "kesäloma".
Tosin käy siellä vaan osa-aikaisena ja osapäiväisenä (määrä vastaa kerhossa käyntiä).
Syyt:
- on vähän aikaa hoitaa omia asioita ja esim. työhaastatteluja
- lapsi viihtyy tarhassa, eikä ole sen vika että äiti on työtön
- tuttu (lähi)tarhapaikka on valmiina kun/jos pääsen töihin
P.S. itsekkin halveksin jos lapsi olisi pitkiä päiviä/joka päivä hoidossa tai alle 3 v
Kommentit (9)
En automaattisesti halveksi ihmisiä mistään syystä.
P.S. Viestistäsi tulee sellainen olo että haet hyväksyntää omalle tianteellesi. Olet ihan yhtä laiska kuin kaikki muutkin työttömät. Häpeäisin itse sinun tilanteessasi.
No en halveksi. Sen sijaan ottaa päähän ettei näille kevyemmän hoitotarpeen lapsille ole olemassa toimivaa muuta hoito/kerhovaihtoehtoa kun päivähoitopaikoista on huutava pula. Osa-aikainenkin lapsi vie kuitenkin kokonaisen päiväkotipaikan ts. se, että lapsi on vain osan viikkoa hoidossa muutaman tunnin kerrallaan, ei helpota hoitopaikkapulaa. Ja kaikkein kipeimmin päivähoitopaikkoja tarvitsevat ne perheet joissa vanhemmat käyvät töissä.
Jos itse olisin työttömänä, toimisin kuitenkin varmaan samoin. Kun lapsilla on hyvä hoitopaikka, en siitä luopuisi. Jos luopuisin, ei olisi mitään takeita että saisimme yhtä läheltä kotia paikan sitten kun todellinen tarve taas tulisi. Hoitopaikkahan kaupungin on pakko järjestää mutta se saattaa olla toisella puolella kaupunkia jolloin työ- ja paiväkotimatkoihin voi helposti mennä useita tunteja päivässä.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 08:32"]
P.S. Viestistäsi tulee sellainen olo että haet hyväksyntää omalle tianteellesi. Olet ihan yhtä laiska kuin kaikki muutkin työttömät. Häpeäisin itse sinun tilanteessasi.
[/quote]
Sä et tiedä mun laiskuudestani mitään ja työtön ei ole = laiska.
Aloituksen tein luettuani paheksuntahalveksuntaketjua ja siinä oli useampi mainunnut työttömät, joiden lapsi tarhassa.
Onhan se hieman häpeä olla työtön valitettavasti. Vaikka ei se niin mene, eikä ole oma vika, mutta pieni häpeän tunne siitä vaan itselle tulee. Onneksi vain ihan pikkiriikkinen :).
Ap
Saako lapsesi olla koko kesän hoidossa? Omalla paikkakunnallani virikepaikkalaiset laitetaan juhannuksesta eteenpäin pois ja se on ihan hyvä juttu.
Itse toimin samoin työttömänä ollessani. Lapset olivat silloin 5v, 3½v ja 1v 7kk. Parin kk päästä pääsin kurssille, jonka tiimoilta sain harjoittelupaikastani vakityöpaikan, jossa olen ollut jo 11v, joten kyllä kannatti viedä lapset tarhaan. Muuten saattaisin olla vieläkin työtön.
En paheksu. Minusta kaikilla on ihan yhtäläinen oikeus käyttää päivähoitopalveluja.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2013 klo 10:07"]
Saako lapsesi olla koko kesän hoidossa? Omalla paikkakunnallani virikepaikkalaiset laitetaan juhannuksesta eteenpäin pois ja se on ihan hyvä juttu.
[/quote]
Sais se kai olla heinäkuunkin, mutta en nyt sentään sitä varapaikkaan laita vieraaseen ympäristöön. Koko kesää en vaan uskaltanut ottaa pois tarhasta kun toivon töihinpääsyä ja mitäs sitten jos tulis työpaikka just kesäkuussa? Heinäkuun mies on lomalla.
Ihassama. Mua ei kiinnosta mistä syystä lapset ovat kotona tai hoidossa, jokaisen oma asia.