Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perin suomalaista. Puskaradion täynnä kysymyksiä mistä Halvin mansikkalaatikko!!

Vierailija
22.07.2020 |

Siis halvin? Ei kysytä maukkainta tai laadukasta. Kunhan on halpaa että saa pakastaa 😂 pakastettu halpamansikka, täyttä namia. Vähän surullista kyllä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen etsinyt suomalaisten poimimia, koronavapaita, lailliset työolot täyttäneen viljelypalstan mansikoita. Ei ole löytynyt.

Vierailija
2/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ajetaan autolla kilometrikaupalla että säästetään kolme euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin just äsken, että Jyväskylässä halvin oli 29.90- 30 prossaa. eli 21 euroo löytyy Jkl.

Vierailija
4/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luin just äsken, että Jyväskylässä halvin oli 29.90- 30 prossaa. eli 21 euroo löytyy Jkl.

Niin eli halvin? Kiinnostaako yhtään mille maistuu?

Vierailija
5/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa oli eilistä mansikkaa 5kg laatikko 10€. Ei enää kovin freesin näköisiä tosin.

Vierailija
6/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puskaradiot = persaukisten kokoontumisajot.

Vierailija
7/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen etsinyt suomalaisten poimimia, koronavapaita, lailliset työolot täyttäneen viljelypalstan mansikoita. Ei ole löytynyt.

Olet etsinyt vääristä paikoista.

Vierailija
8/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt itse poimimassa luettuani nuo jutut, että pelloilla ei ole käsienpesumahdollisuutta ja vessassa käydään puskassa. Eli en riskeeraa norovirusta tai muuta poimijan likaisista käsistä tulevaa tautia. Pelkkä marjojen huuhtelu ennen käyttöä ei riitä.

Vierailija
9/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomalaisilla ole varaa laadukkaisiin mansikoihin kun ne rahat menee rikkaalle Italialle yms.

Vierailija
10/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli halvin? Kiinnostaako yhtään mille maistuu?

Olen kuluneena kesänä maksanut 5 kilon mansikkalaatikosta 25€  ja 45€.

25€.nn laatikossa oli kyllä maultaan paremmat mansikat mutta toki "jonkin verran" joutui laittamaan posi huonona, jonka myyjä kyllä kertoi avoimesti ja reilusti etukäteen. - Hänellä vai oli liian paljon mansikoita jäljellä, joita ei enää voi viedä myyntiin huomenna...   

Vierailija
11/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta onhan siinä tunnelmaa.

Vierailija
12/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulussa oli eilistä mansikkaa 5kg laatikko 10€. Ei enää kovin freesin näköisiä tosin.

Tuolla hinnalla myyjä on yrittänyt hyvin epätoivoisesti saada myytyä mansikoita. - Jokaisen luulisi tajuavan, ettei tuolla hinnalla Suomessa pysty myymään mansikkaa, jos hinnalla pitää maksaa niin poimijoille palkat kuin myyntitilan vuokra, mahd. verot jne. 

Vierailija
13/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet todennut, että kysymilläsi mansikanmyyjillä on taustallaan koronapoimijoita, joiden työolot eivät täytä lain kirjainta?

Vierailija
14/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä mansikoita saa maistaa ennen ostamista.

Vierailija
15/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kyselyissä ei paina työolot, koronat tai poiminta-ajat. Vaan se mistä löytyy se halvin?? Sen sen halvimman perässä ajateaan vaikka 50km 😂. Sori, en vaan tajua.

Vierailija
16/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä mansikoita saa maistaa ennen ostamista.

No joo niin saa. Mutta kuinka moni jättää ostamatta kun on ajanut monta km sen halvimman perässä ja maistuukin perseelle?

Vierailija
17/17 |
22.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ostettu samasta paikasta viime vuosina.

Kesällä 2019 oli ensimmäisen kerran useita huonoja (viidennes) laatikossa, tänä kesänä vain 3 huonoa marjaa. Katsoimmekin ulkonäköä tarkemmin.

Hinta on ollut molempina kesinä 38 e 5 kg:n laatikko, ja sillä pitää jo hyvää tavaraa saada. Tarkkana pitää olla siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi