Mitä koulukuntaa sinun terppasi edustaa?
Kommentit (7)
Ap, jos terveydenhoitajaa tarkoitat, niin se on terKKa, ei terppa.
Terpalla on kognitiivinen koulutus ja päällä siihen vaikka mitä traumaterapia jatkokoulutusta, nykyään palannut enemmän juurilleen ja on kanssani aika psykodynaaminen otteeltaan. Mutta mulla terapia nykyään on enemmän elämäntapa tai harrastus, käyn rassaamassa pääni sisällöön ehkä kerran kuussa eikä ole ihan jumalattomasti työstettävää asiaa.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:21"]
Terpalla on kognitiivinen koulutus ja päällä siihen vaikka mitä traumaterapia jatkokoulutusta, nykyään palannut enemmän juurilleen ja on kanssani aika psykodynaaminen otteeltaan. Mutta mulla terapia nykyään on enemmän elämäntapa tai harrastus, käyn rassaamassa pääni sisällöön ehkä kerran kuussa eikä ole ihan jumalattomasti työstettävää asiaa.
[/quote]
Miten psykodynaaminen ja kognitiivinen terppa eroavat toisistaan?
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 17:18"]
[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 16:21"]
[/quote]
Miten psykodynaaminen ja kognitiivinen terppa eroavat toisistaan?
[/quote]
Iso kysymys. Mun terapiassa psykodynaaminen ote näkyy ehkä eniten siinä, että terapeutin ja potilaan (=mun) välinen vuorovaikutussuhde on yksi huomionkohde ja työväline. Lisäksi on käytetty enemmän aikaa lapsuudenaikaisten kokemusten läpi käymiseen. Kognitiviinen terapia on ollut suoraviivaisempaa, on keskitytty enemmän nykyhetken konkreettisiin ongelmiin ja haitallisiin ajatusmalleihin.
Googlaamalla löytyy enemmän tietoa, tai voi lukeä vähän vaikka täältä: http://www.psykoterapeutit-okt.fi/toimintamuodot.htm#psykodynaaminen
Terppa???