Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanat, omatoimiset lapset mulla, tulin

Vierailija
10.06.2013 |

töistä kotiin, lapset 9 ja 12v oli käyneet kaupassa ja kokkailleet lounasta. Olivat grillaanneet broilerifileitä, keittäneet uudet perunat ja lisäksi tehneet fetasalaattia ja maissia. Olipa kivaa toimeliaisuutta. Nyt ovat niin innoissaan tuosta kokkailusta, että illaksi tekevät vielä hampurulaisia grillissaä. Mahtavaa.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 10v ja 12v ottivat autosta renkaat pois ja nostivat auton pukeille odottamaan romunkerääjää. 12v ajoi nurmikon ja 10 v leipoi sillä aikaa sämpylät. Sunnuntaina täyttivät vihdoin liiterin puilla. Ollut vähän hidasta se homma, mutta saivat sen loppuun. Lisäksi 10v pesi saunan ja 12v imuroi koko talon ja pesi 3 koneellista pyykkiä.

Pikku hiljaa saa antaa vastuuta enemmän ja oppivat tekemään. En ole moneen vuoteen enää esimerkiksi vaihtanut itse autonrenkaita. Esikoinen on vaihtanut ne jo monta vuotta.

Vierailija
2/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kyllä, itse olen vielä sen verran nuori, että muistan kun asuin kotona vielä ja tulihan noita hommia tehtyä, mutta yleisimmin silloin, kun halusi osoittaa äidille ja isälle rakastavansa heitä ja että haluaa auttaa, ettei heidän tarvitse raskaan työpäivän jälkeen huolehtia enää mistään.

Nyt kun olen omaan kotiini muuttanut, olen ollut iloinen, että tuli jo tosi pienenä ymmärrettyä miten nuo asiat hoidetaan, koska nyt ei ole ollut mitään ongelmaa pitää omasta asunnosta sekä pihasta huolta. Kaikki kunnia äidille ja isälle, jotka näyttivät minulle, kuinka tärkeää on oppia itse tekemään ja kuinka hyvän mielen siitä saa + kuinka iloiseksi sillä voi muut tehdä. Nykyään aina kun kotona käy, tulee autettua kotitöissä ja ruuan laitossa, vain sen vuoksi, että nyt on vanhempien vuoro levätä, kun minua niin kauan ovat elättäneet ja olleet tukena aina ja kaikessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hienolta, hyvin olet tainnut kasvattaa lapset.

Mutta ei sitä tänne kannata tulla kertomaan, joku tekee susta ls ilmon koska tuo on lapsityövoimaa ja vaarallista jajajaja....

Vierailija
4/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reippaita vekaroita:)

Vierailija
5/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsityövoimaa? Meillä lapset tekee ruuan (10v ja 12v) joka arkipäivä kun tullaan töistä.

Ostan tosin ruuat valmiiksi ja kerron mitä tekevät, joten ihan noin omatoimisia eivät ole, kuin ap:llä.

6/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäsi saat kiittää, hyvän kasvatuksen olet lapsillesi antanut. :)

Vierailija
7/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu siis tuo lapsityövoima oli vitsi, kun mulle tuli muutama palstan keskustelu mieleen missä on kehuttu ettei lapsilla voi teettää sitä eikä tätä kun on vanhempien vastuulla huolehtia jne. Mun mielestä on ehdottoman hienoa että lapset oppii tekemään itse ruokaa, huolehtuttavampaa on jos ei kotona asuessaan sitä lainkaan opi.

Vierailija
8/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin teini laittaa itse lihapullat mikroon. Ihanaa!

Vierailija
9/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein 7 vuotiaana itte ekan kerran ruokaa perheelle :)

Vierailija
10/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olet ostanut nuo robotit??? Meilläkin teinit osaa avata jääkaapin oven ja käyttää mikroa ja avata pakkauksen. He osaavat myös tilata ruokaa kotiin ja käydä jopa  hakemassa silloin kun heillä on mielenhäiriö päällä. 

Vierailija
11/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä sitä mieltä, ettei tää ole mitenkään mun kasvatuksen tulos, vaan lapset saivat hyvän idean ja toteuttivat sen. En mitenkään estele kyllä kokkailuja ja joskus laitetaan yhdessä ruokaa mutta muuten kasvatus tässä kohtaa ei ole ollut järjestelmällistä:) Kehuin ja kannustin kyllä kovasti lapisa jatkamaan tällä tiellä. ap

Vierailija
12/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:26"]

Ap on kyllä sitä mieltä, ettei tää ole mitenkään mun kasvatuksen tulos, vaan lapset saivat hyvän idean ja toteuttivat sen. En mitenkään estele kyllä kokkailuja ja joskus laitetaan yhdessä ruokaa mutta muuten kasvatus tässä kohtaa ei ole ollut järjestelmällistä:) Kehuin ja kannustin kyllä kovasti lapisa jatkamaan tällä tiellä. ap

[/quote]

Annatko aina lastesi toteuttaa ideansa?? Eikös lapsilla pitänyt olla ne rajat?????

Vierailija
13/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, mutta kaasugrilliä en antaisi käyttää.

Vierailija
14/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä annan totetuttaa jos ei ole mitään syytä kieltää, en ihan ymmärtänyt pointtiasi. Meillä on kyllä rajat ja onneksi sähkögrilli. ap

Vierailija
15/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset omasta tahdostaan viikonloppuna ulkoiluttivat koiran, pesivät ikkunat ja koneellisen lakanapyykkiä. Koiranulkoilutusinnostus oli ilmeisesti peruja viime viikon match show reissusta, ikkunanpesu oli kivaa koska mummo lainasi ikkunanpesuria ja pyykkiä halusivat vaan opetella pesemään.

Lapset 11 ja 13v.

Vierailija
16/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:48"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2013 klo 19:26"]

[/quote]

Annatko aina lastesi toteuttaa ideansa?? Eikös lapsilla pitänyt olla ne rajat?????

[/quote]

Rajat kotitöiden tekemiseen? Yleensähän sitä toivois että lapsetkin osallistuisivat kotitöihin.

Vierailija
17/17 |
10.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijeijei!!! Pitäisi kieltää tuommoinen. On melkein yhtä vaarallista kuin 3-vuotiaan pitäminen kasvot menosuuntaan autossa!!

Aivan kauheaa! Ovat varmaan näitä lapsia jotka ovat saaneet pitää tähtisadetikkuja kädessään ennen täysi-ikäisyyttä. => siitä sen näkee, vastuutonta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi