Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön ei saa valita paikkakuntaa missä asuu

Vierailija
21.07.2020 |

Vaan hän joutuu muuttamaan paikkakuntaan minne ei halua koska omalla paikkakunnalla ei ole vapaita asuntoja.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin sen pitäisi ollakin, että muiden rahoilla asutaan siellä missä on edullisia asuntoja. Omalla rahalla sitten muutetaan sinne halutummille alueille.

Vierailija
2/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo näin se on, halvempaa asuntoa tulee hakea ilman rajoitusta eli joudut jonnekkin josta et tunne ketään ja olet täysin yksin, ihan omillasi. mistähän ne itsemurhat johtuu suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

joo näin se on, halvempaa asuntoa tulee hakea ilman rajoitusta eli joudut jonnekkin josta et tunne ketään ja olet täysin yksin, ihan omillasi. mistähän ne itsemurhat johtuu suomessa?

Öh, ei sitä asuntoa ole pakko ottaa vastaan. Se hakuvaatimus on sitä varten, jos haluaa että koko vuokra korvataan.

Jos se on liian korkea, voidaan kehottaa etsimään halvempi. Jos haluaa jäädä niin sitten jää, mutta maksaa itse sen asumistuen ylimenevän määrän. Ei kukaan tule poliisilla uhaten kotoasi hakemaan mihinkään "metsään" asumaan.

Vierailija
4/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen lauluja laulat kenen leipää syöt.

Vierailija
5/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te teette mitä käsketään...

Vierailija
6/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan, ei Kela ketään pakota missään asumaan. Mutta jos asumistukesi ei riitä kyseiseen asuntoon niin sitten kohtuullistavat vuokran siihen vuokranormien tasolle, ja loppusumma jää sinun maksettavaksi.

Joku outo harhakäsitys että Kela tai sossu "pakottaa" muuttamaan. Voit asua ihan missä huvittaa mutta jos se vuokra on enemmän kuin kunnan tukiraja, niin joudut maksamaan osan itse eikä sossu/Kela auta tässä.

Vierailija
7/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on päinvastainen kokemus. Jouduin työttömäksi ja halusin muuttaa takaisin kotikaupunkiini, jotta olisin voinut huolehtia myös vanhasta sukulaisestani. Ajattelin, että olisipa minustakin jotakin hyötyä. Mutta ei, enhän päässyt edes kaupungille asuntojonoon, vaikka olin jo asunnoton. Vaativat koulu- tai työpaikkaa kuntaan muuttavalta.

Vierailija
8/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutin kaikki viestit koska itse asun mökillä ja veneessä ympäri vuoden. En ymmärrä kaupunkiasujia enkä halua ymmärtää.

Vierailija
9/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä. Inise... Ei jaksa enää kuunnella tätä. Pliis.

Vierailija
10/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on päinvastainen kokemus. Jouduin työttömäksi ja halusin muuttaa takaisin kotikaupunkiini, jotta olisin voinut huolehtia myös vanhasta sukulaisestani. Ajattelin, että olisipa minustakin jotakin hyötyä. Mutta ei, enhän päässyt edes kaupungille asuntojonoon, vaikka olin jo asunnoton. Vaativat koulu- tai työpaikkaa kuntaan muuttavalta.

Yksityiseltä saa asunnon vaikka saman päivän aikana. Hinta vaan on esim. satasen korkeampi. Mikset hae yksityiseltä?

Vierailija
11/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei muuta työnperässä, ei silloin tarvitse tukiakaan

Vierailija
12/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo koska jos muuttaisi sinne missä on työtä niin tadaa ei enää olisikaan työtön.

Vierailija
13/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolesta saa ihan vapaasti valita missä asuu, tärkeintä on että verorahoista maksetaan tukia kuitenkin sen halvimman asuinpaikkakunnan mukaan. En hyväksy että verorahoista maksetaan työttömien asumiset jossain pk-seudulla tai vastaavilla kalliilla paikkakunnilla.

Vierailija
14/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopiiko kysyä, mikä kaupunki?

Vierailija
15/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kukaan pakota muuttamaan omasta talosta.

Vierailija
16/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, ei sitä asuntoa ole pakko ottaa vastaan. Se hakuvaatimus on sitä varten, jos haluaa että koko vuokra korvataan.

Jos se on liian korkea, voidaan kehottaa etsimään halvempi. Jos haluaa jäädä niin sitten jää, mutta maksaa itse sen asumistuen ylimenevän määrän. Ei kukaan tule poliisilla uhaten kotoasi hakemaan mihinkään "metsään" asumaan.

kylllä se on pakko ottaa vastaan kun ei työttömällä ole varaa maksaa sitä omavastuuta satoja euroja. ja sen takia on moni mennytkin metsään asumaan, ihan oikeaan metsään.

Vierailija
17/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kylllä se on pakko ottaa vastaan kun ei työttömällä ole varaa maksaa sitä omavastuuta satoja euroja. ja sen takia on moni mennytkin metsään asumaan, ihan oikeaan metsään.

Niin, mutta tässä puhuttiin konkreettisesta pakosta eli siitä että esim. lainvalvoja tai sotilaspoliisi raahaa sinut jos et tottele jotain ukaasia.

Se että ei pysty maksamaan omavastuuta esim. 150-300e kuussa ei sinänsä ole "pakottamista". Se on arvovalinta jääkö siihen vai ei, tosin suurin osa ei jää.

Vierailija
18/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ihmisen on vaan pakko pärjätä ihan yksinkin. Ei se välttämättä helppoa ja hauskaa ole, mutta toisinaan on pakko tehdä vaikeitakin asioita, eikä muutto yksin vieraalle paikkakunnalle ole edes pahimmasta päästä. Päinvastoin, jos se on kauhein kokemus mitä elämässä eteen tulee, voi sanoa selvinneensä melko vähällä.

Vierailija
19/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin helsingistä vantaalle. Sain töitä vantaalta. Halvempi asunto, mutta mukavampi ympäristö ja työmatka lyheni tunnista 15minuuttiin. (Yhteensuuntaan).

Vierailija
20/53 |
21.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin sen pitäisi ollakin, että muiden rahoilla asutaan siellä missä on edullisia asuntoja. Omalla rahalla sitten muutetaan sinne halutummille alueille.

Perustuslaissa kuitenkin taataan kaikille kansalaisille vapaus valita asuinpaikkansa?