Whirlpool-merkki, kannattaako hankkia?
Onko kokemuksia tästä merkistä pesukoneena, olisi 250 e Gigantissa 6 kilon kone.
Kommentit (20)
En tiedä nykyversioista mutta meidän pesukone on Whirlpool ja 20 vuoden takaa, Hobby Hallista osarilla hankittu ja toimii edelleen kuin unelma. Ei mitään moitittavaa ollut ikinä.
Whirlpool on periaatteessa Philips.
Huomatus ainakin Whirlpoolin omistajille.
FDLR 804691 mallissa on ajastusyksikkö joka laskee kauanko kone on ollut virtaan kytkettynä, 4 vuotta tulee täyteen verkkuvirrassa ohjelmakortti ajaa eri vikoja koneeseen. Koneeni on 2016 ostettu ja vaihdoin uuden lämmityselementin koneeseen resetoin ohjelmakortin vaatii uuden ohjelmakortin jossa on ajastin nollassa ennen kuin alkaa taas toimimaan. Tämä tieto perustuu omaan tutkimukseen kyseisestä mallista.
Eikös ole ex-Phillips? Anyway, luotettavaa halpaa perushuttua on, useampi takana. En silti odottaisi tuota 20v käyttöikää nykyhimmeleille...
Ainakin oma kuivaava kone on todella huono.
Asentaja kirjoitti:
Huomatus ainakin Whirlpoolin omistajille.
FDLR 804691 mallissa on ajastusyksikkö joka laskee kauanko kone on ollut virtaan kytkettynä, 4 vuotta tulee täyteen verkkuvirrassa ohjelmakortti ajaa eri vikoja koneeseen. Koneeni on 2016 ostettu ja vaihdoin uuden lämmityselementin koneeseen resetoin ohjelmakortin vaatii uuden ohjelmakortin jossa on ajastin nollassa ennen kuin alkaa taas toimimaan. Tämä tieto perustuu omaan tutkimukseen kyseisestä mallista.
Taitaa olla päiväystä ennen nykyisin jokaisessa uudemmassa koneessa tarkoituksellisesti, kuluttaminen täytyy jatkua sillähän yritykset tienaavat ja materiaaleja käytetään luodaan työtä sekä omistajat tienaavat enemmän ja enemmän.
Whirlpoolin 199€ halpiskone kesti minulla 12 vuotta kunnes ei ilmeisesti enää lämmittänyt pesuvettä. Ei ainakaan tuntunut enää yhtään lämpöä heti pesun jälkeen.
12 vuotta mielestäni oikein hyvä kesto 199€ koneelle, sama kuin 400€ kone kestäisi 24 vuotta.
Aikaisemmin surin tuota lyhyttä käyttöikää laitteilla. Mutta nyt kun kierrätystä harjoitetaan enemmän ja koneessa on paljon elektroniikkaa, tuntuu järkevältä ostaa halvahko laite ja uusia se 4-5 vuoden välein. Mulla on Whirlpool-pesukone ja toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen.261
Vierailija kirjoitti:
Aikaisemmin surin tuota lyhyttä käyttöikää laitteilla. Mutta nyt kun kierrätystä harjoitetaan enemmän ja koneessa on paljon elektroniikkaa, tuntuu järkevältä ostaa halvahko laite ja uusia se 4-5 vuoden välein. Mulla on Whirlpool-pesukone ja toistaiseksi olen ollut ihan tyytyväinen.261
Mietitkö koskaan miten paljon energiaa vaaditaan tehdä uudelleen kone sulatetaan kaikki osat kumminkin kun päivitykset voidaan tehdä koneisiin paljon pienemmällä kuin tekemällä kone uudelleen kokonaan ?
Tänäpäivänä voidaan suunnitella ja tehdä kone joka pesee ja kuivaa kymmeniä vuosia pyykit ainut että sitä pitää huoltaa tarpeen mukaan ja pitää kunnossa jopa hyvin pienelläkin vaivalla.
Kyseessä on rahallinen hyöty luoda eritasoisia koneita ja määritellä niille kestävyys lyhyt ikäinen ja tuhlata turhaan energiaa ja varoja sen uudelleen rakentamiseen ja toistaa samaa. Kyseessä on pitkän ajan kapitalistinen haave ja unelma kuinka lapioida rahaa lompakkoon loputtomiin.
https://www.greenlightelectronics.com/electronic-parts/MC9508AC128/
Juuri tuon kyseisen ohjainkortin piiristä maininta Obsolete tarvike,
Ohjainkortti kun on kytkettynä virtaan laskee kunnes tulee viimeinen käyttö päivämäärä jonka jälkeen alkaa kytkemään laitteita päälle ja virheilmoituksia sille ohjelmoidulla tavalla. Piirisarjalle löytyy ohjelmointi softa mutta todennäköisesti se on cryptattu joten vaatii avaimen datan editoimiseksi ja tallentamiseksi.
Minulla on Whirlpoolin pesukone (ostettu verkkolaupan tarjouksesta), ainoa mikä garmittaa on höyryominaisuuden puute. Muuten mielestäni hyvä. Tuo on sellaista hiljaisempaa mallia,
Vierailija kirjoitti:
Ainakin oma kuivaava kone on todella huono.
Joka merkin kuivaavat koneet on huonoja.
Meillä on ollut kyseisen merkin kapea päältä täytettävä malli yli 8 vuotta ja hyvin on ainakin tähän asti pelannut. * Kop kop kop *
Meillä vanha Whirlpool, ihan hyvä ja edullinen kone. Vähän pieni vaan meille. Kestänyt yli kymmenen vuotta. Seuraavan koneen ostan kyllä varmaan jonkun muun. Kuivaavasta pesukoneesta olen minäkin kuullut moitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietitkö koskaan miten paljon energiaa vaaditaan tehdä uudelleen kone sulatetaan kaikki osat kumminkin kun päivitykset voidaan tehdä koneisiin paljon pienemmällä kuin tekemällä kone uudelleen kokonaan ?
Mietin toki, mutta olen ymmärtänyt että kalliimmatkaan koneet eivät kestä nykyään pitkään. Joten joudun uusimaan koneen joka tapauksessa elleivät sitten pesulapalvelut kehity. Mieluiten olisin ilamn konetta.
Painaa warmasti enempi ..
Şinkkis