Liian pieni koti neljälle henkilölle. Eli asumme pienellä paikkakunnalla Kaarinassa n. 100 neliöisessä omakotitalossa.
Minä olen 43-vuotias, mieheni 38-vuotias ja lapsemme 8-vuotta ja neljä vuotta. Rahaa ei ole kotia vaihtaa sillä mieheni on putkimies ja minä psykologi. Mietinkin jos voisimme laajentaa kotiamme. ns. lisäsiipi. Mihin siitä pitä hakea lupa, osaisiko joku täällä auttaa? Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (10)
Tontti on oma. Piha ole mitenkään suuri. Kiertää talon ympäri. t.ap
Oisko kunnan rakennusvalvonta oikea paikka tai ainak8n sieltä vois kysellä. Meillä puhkaistiin seinä ja yhdistettiin kaksi kerrostalohuoneistoa, niin tarvittiin siihen arkkitehdin piirustukset/suunnitelma ja rakennusvalvonnasta lupa + lopputarkastus.
kunnan nettisivuilta varmaan löytyy lisätietoa.
Soita- tai käy Kaarinan rakennusvalvonnassa, niin siellä tietävät sanoa onko tontilla vielä käyttämätöntä rakennusoikeutta.
Sen saa kyllä selville talon piirustuksistakin jos ne on teillä olemassa.
Miten voit olla psykologi noin huonolla kirjoitustaidolla? Etkö ole käynyt lukiota?
Sopu sijaa antaa. Meillä 92 neliötä ja 5-henkinen perhe. Aiempi asuntomme samalla perheen koolla oli 20 neliötä pienempi
Ja olisiko tilanne asunnon neliöiden kanssa erilainen, jos ammatit olisivatkin postinjakaja ja varhaiskasvattaja? Tämä nyt alkoi mietityttää.
Hieman ohi aiheen, mutta miksi mainitset ikänne ja ammattinne? Ei kai ne liity millään tavoin ongelmaan joka teillä on?!
Ja sitten aiheeseen, meillä kotina 90m2+20m2 lasitettu terassi eikä ongelmaa mahtumisessa, minä+mies+2 teiniä (17v ja pian 19v). Heillä omat huoneet, meillä oma mh ja lisäksi oh/k+wc+kh/sauna ja vaatehuonekin.
Teillä varmaan tosi huono pohjaratkaisu, aivan liikaa roinaa tmv, muuten en näe ongelmaa.
PS, minä olen 43v ja mies 50v, sosiaaliatäti ja it-nörtti/esimies.
Onko tontti oma?