Syönkö liikaa?
Olen laihduttanut systemaattisesti noin kahden vuoden ajan 130 kilosta 72 kiloon liikunnan sekä ennenkaikkea ruokavalion ja kalorien laskemisen avulla. Pituutta 177 cm ja 25 v nainen olen. Nyt noin puoli vuotta pysynyt siinä 72 kilon paikkeilla kunnes nyt viimeiset 4-5 kuukautta en ole enää ollut yhtä tiukka ruokavalion kanssa mutta syön yhä terveellisesti 90 % ajasta. Kovensin myös treeniä eli treenaan 5-6 krt viikossa. Juoksen sekä teen kehonpaino treeniä. Nyt kävin vaa'alla ja paino 76 kg :/ nyt iski ahdistus että lihon takaisin. Peilistä kroppa näyttää kiinteältä ja vahvalta mutta peili on valehdellut minulle aiemminkin.
Tänään olen syönyt aamulla ennen juoksulenkkiä (4 km) ja 15 min vatsalihastreeniä puuroa chiansiemenillä ja mustikoilla. Lounaaksi 5 kananakkia sokeroimattomalla ketsupilla (nakit ja makkarat ei kuulu tavallisesti ruokavalioon yleensä syön lounaaksi keittoa ja raejuustoa tai ruisleipää avokadolla) sekä 2 täysjyväleipää margariinilla. Illalla tarkoitus miehellä tilata pizzaa joten minä otan varmaan pizzerian salaatin. Onko nuo lisäkilot treenistä vai syönkö liikaa?
Kommentit (3)
Vaikea sanoa. Mutta kuten eka vastaaja sanoi, ei ne lisäkilot ole tämän päivän syömisistä tullut.
Mittanauha (tai housunkaulus) kertoo enemmän kuin peili. Jos housut, joska olivat kuukausi sitten sopivat, ovat alkaneet nyt kiristää, tiedät, että vyötärölle on kertynyt ylimääräistä.
Tähän on ihan mahdoton vastata, kun emme tiedä tavallisen päivän ruokailujasi. Kuten sanottu, tämän päivän syömisillä kilosi eivät ole tulleet. Mitä syöt yleensä?
No eihän sinun tämän aamuinen ja tuleva iltasyöminen tuohon mainitsemaasi painoosi vaikuta. "Syönkö liikaa" on hölmö kysymys nyt. Olenko syönyt likaa kun paino on noussut olisi fiksumpi kysymys. Emme voi tietää miten olet syönyt ja juonut viimeisen kuukauden aikana.
Joka tapauksessa, hienosti olet saanut painoa alas. Varmaan itsekin tiedät miten jatkaa.