Jos katoaisit, mitä sinusta kirjoitettaisiin ja spekuloitaisiin?
Mitä johtopäätöksiä sinusta tehtäisi esimerkiksi somesi perusteella? Mitä luulet että ihmiset pitäisivät katoamisesi syynä? Kuinka nopeasti sinua alettaisi etsiä? Olisitko kiinnostava tapaus tyyliin Nela Utkina vai jäisikö katoamisesi vähemmälle huomiolle?
Kommentit (15)
Porukka miettisi, että olen kadonnut tahallaan, tietoisesti ja siten, että en haluaisi minua löydettävän. Kukaan ei etsisi.
keskivartalolihava mies katosi. Ei havaintoja k-marketissa kaljalaatikon oston jälkeen. Jos näkyy jossain niin ilmoita poliisille
Nyt se joutui sen pelkäämänsä vihan kohteeksi.
Että oon tehny itelleni jtn. Masennusta on taustalla et ymmärrettävääki et lähipiiri ainaki näin ajattelis. Mut tän hetkinen tilanne on kyllä se etten millää tekis itelleni mtn
Oletko nähnyt nyymiä X. Viimeinen havainto Y:ssä Z heinäkuuta 2020.
Sen pituinen se. Minulla ei ole somea enkä ole muutenkaan erityisen kiinnostava salaliittoteorioiden kohde.
En ole somessa, joten tietämätön olisin
Jos katoaisin niin lähimmäiseni luulisivat minun kuolleen. Näin oletan.
Perhe huolestuisi samana päivänä mutta en tiedä kiinnostuisiko poliisi heti kun en ole mitenkään sairas tai vanhus. Syy katoamiselle olisi joko onnettomuus tai rikos, itselleni en enää nykyään mitään tekisi, mutta ehkä mut aiemmin tunteneet voisivat spekuloida itsemurhalla.
Minusta kirjoitettaisiin: etelä-suomessa asuva ja töissä pk-seudulla käyvä perheenäiti katosi mystisesti. Läheiset avomies ja kaksi alakouluikäistä lasta kommentoisivat katoamisen tapahtuneen yllättävästi ja ilman mitään syytä. Todennäköisesti katoaminen tapahtunut vasten tahtoa, koska mitään ei ole kuulunut (minusta). Näin ei ole koskaan aiemmin käynyt ja he ovat hyvin huolissaan.
Ystäväni kommentoisivat seuraavasti: katoaminen on yllättävää ja täysin ei-tyypillistä käytöstä minulle. Todennäköisesti on sattunut onnettomuus tai jotain. He sanoisivat myös, että en ole riskinottaja tai uhkarohkea vaan pikemminkin turvallisuushakuinen.
Ystävä-ja tuttavapiirini on tiedossa läheisilläni, joten se olisi helposti kartoitettavissa.
Työkaverit kommentoisivat samoin. Ei järjellistä syytä katoamiselle. Pidetty työkaveri kadonnut.
Vanhempani olisivat aivan ymmällään. He tietävät myös ystäväni ja perhetutut, mutta eivät osaisi kommentoida mitään.
Tietyn nettifoorumin kotisalapoliisit kaivaisivat esiin Instagramini. Siellä on lähinnä maisemakuvia ja kirjeenvaihtoon liittyviä postauksia. Siitä vedettäisiin johtopäätökset, että olen yksinäinen ja masentunut. Jatkettaisiin spekuloimaan, että onko minulla mitään erityistä paikkaa, jonne olisin halunnut päiväni päättää.
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa, joten tietämätön olisin
Vaauva palstakin on somea.
Kyllä me täällä sinua kaivattaisiin!
Toivottavasti ei mitään, ja toivottavasti en koskaan löytyisi.
Luultavasti epäiltäisiin, että olisin tehnyt itsemurhan. Olen kärsinyt voimakkaasta ahdistuksesta ja vaikeasta masennuksesta jo vuosia.
Veikkaan että julkisen instani perusteella nettisalapoliisit pitäisivät mua hieman erikoisena ja synkkyyteen taipuvaisena persoonana. Ehkä mun arveltaisi tehneen itsemurhan tai ajautuneen johonkin epämääräiseen porukkaan ja joutuneen rikoksen uhriksi.
Varmaan joskus vuoden päästä, joku työkaveri rupeisi pikkuhiljaa kyselemään, että missä se on se ruma ja tylsä ihminen, joka on töissä täällä meilleä? Se tylsimys?