Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua ruokailuun!!!

12.07.2006 |

Hei,

olen jo aivan epätoivoinen tämän tilanteen edessä, joten auttakaa, jos osaatte!!!Ongelmana on karkean ruoan syöminen. Poika on 1v4kk ja tähän asti syönyt soseruokaa, koska karkeamman ruoan on oksentanut (ja samalla kaiken muunkin jo syödyn ruoan), mutta jo n. pari kk syönyt esim. nakkipaloja, leipää, porkkanaa omin käsin ja hienosti pureskellen. Mutta jos minä syötän menee kolme-neljä lusikallista/haarukallista hyvin ja sitten jää jokin pala kurkkuun ja tulee oksennus ja siihen loppuu syöminen - mitään ei enää huoli! Sitten vähän ajan päästä on taas nälkä ja poika kinuaa leipää tai hakkaa jääkaapin ovea...Miten siis saan hänet syömään kunnon ruokaa? Neuvolan kommentti oli vaan, että kyllä viimeistään päiväkodissa, mutta en minä nyt paria vuotta ajatellut muussata hänen ruokaa, koska mitään fyysistä vikaa ei ole, kun kerran itse syö. Jos annan vain itse syödä suurin osa tippuu maahan, eikä silloinkaan maha täyty! Tarvitsen siis ihan konkreettisia ohjeita, miten teillä on opeteltu karkeaan ruokaan ja onko ollu oksentelua, kuinka kauan? Uskallanko pitää poikaa " nälässä" , että tarjoan vain sitä samaa ruokaa niin kauan kunnes se menee alas?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruoka itse syötynä kelpaa, niin yritä kestää sotkua, ja anna lapsen syödä itse! Kourullinen ruokalappu on kätevä, kun sieltä voi lapsi syödä tippuneen ruuan. Yllättävän nopeasti lusikan käsittelytaito lapsella kasvaa, kun saa harjoitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla