Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Romanien kohtaama rakenteellinen r*sismi Suomessa

Vierailija
17.07.2020 |

Niin minä mieleni pahoitin

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut tämän ennenkin ja sanon nyt: lopetetaan jo keskustelu rasismista ja aletaan puhua tavoista ja säännöistä.

Jokaisessa yhteiskunnassa on tavat ja säännöt ja valtakulttuuri. Vähemmistökulttuurien ihmisiä halveksivia tapoja ei tule sietää.

Se EI ole räzismia.

Vierailija
2/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanien kohtaama rakenteellinen r*sismi Suomessa on ehdottoman kielletty puheenaihe

Ei sellaista ole olemassakaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pitäisiolla kaikilla samat säännöt. Mitä oikeuksia suomalaisilla on Suomessa, joita esimerkiksi romaneilla tai saamelaisilla ei ole. Jos tällaista löytyy, niin voimme puhua syrjinnästä.

Vierailija
4/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai sie, osta hyvä hevonen. Löysin tuolta ravitalleilta!

Vierailija
5/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin,, kun yksi edellinen kirjoittaja. Kaikki yhteiskunnassa oleilevat voisivat opetella perus käytöstavat, kuten kiitos ja lakien sekä sääntöjen noudattaminen. Tämä taito puuttuu monelta, joka valittaa huonosta kohtelusta. 

Vierailija
6/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ongelmahan Suomessa on kun valtaväestö on niin huonoa eikä hyväksy kaikea loisimista, rötöstelyä yms mitä toisiin kulttuureihin kuuluu enemmän kuin valtaväestön kulttuuriin.

Tänne pitäs vaihtaa oikeahenkinen valtaväestö.... mutta mistäs sellainen?

Vihreät kyllä yrittää parhaansa mukaan saada väen vaihdettua pitämällä rajat auki, hakemalla lentokoneilla ties ketä tänne ja samaan aikaan valtaväestön heikompiosaiset, sairaat ja vanhukset laiminlyödään jotta resurssia vapautuisi paremmille ihmisille

Vierailija
7/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä se rakenteellisuus sitten on? Olen käynyt kouluni samaan aikaan kahden luokallani olleen romanioppilaan kanssa, ja mielestäni he nimenomaan saivat enemmän myönnytyksiä ja tukiopetusta ym. kuin me perusjantterit. Toinen romaneista jatkoi samaan jatko-opiskelupaikkaan kanssani, vaikka minun keskiarvoni alkoi kasilla ja hänen vitosella (näin todistuksen). 

Vierailija
8/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän rakenteellisesti samat lait ja säännöt koske kaikkia.

Vierailija
9/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole romani enkä tiedä mitä he joutuvat kokemaan. En tiedä miksi minun kouluaikana romanit olivat ns.apuluokalla. silloin ei ollut eskareita tai moni edes päivähoidossa. Mistä ne oli testattu apukoululaisiksi koska menivät sinne suoraan? Olisiko se ollut rakenteellista syrjintää?

Vierailija
10/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaneita ei näy missään televisiomainoksissa, mutta joku somáli siellä tanssii joka toisessa. Miksi, ovatko mainostoimistot ja mediatalot oikeasti piilo rasisteja?

Vierailija
11/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somaleista, irakilaisista, turkkilaisista, vietnamilaisista tai syyrialaisista minulla on vain positiivisia kokemuksia.

Romaneista minulla on hyviä kokemuksia - ja huonoja kokemuksia.

Valehteleminen, häiritseminen, varastaminen, uhkaileminen. Kaikkia näitä olen nähnyt aivan omin silmin romanien tekevän. 

Moni romani käyttäytyy kyllä oikein hyvin. Heissä on paljon hyviä puolia. Siitä huolimatta omasta kokemuksestani (olen ollut useiden romanien kanssa tekemisissä yhteisen harrastuksen tiimoilta) olen huomannut, että todella moni heistä pystyy myös huonoon käytökseen, häikäilemättömään ja suorastaan rikolliseen toimintaan. Myös tunnesäätely saattaa varsinkin miespuolisilla olla usein hakusessa.

Vierailija
12/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se rankkaa ja rakenteellista, kun vaaditaan samojen sääntöjen noudattamista. Niin kuin lakien esimerkiksi.

Vierailija
13/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lähtee liikenteeseen mora taskussa ja matti kukkarossa ei liity geeneihin vaan kulttuuriin. Minulle se tietynlainen siisti pukeutuminen näyttäytyy samanlaisena kuin prosenttikerholaisten liivit: varoituksena.

Vierailija
14/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mihin olen törmännyt, niin parkkipaikat löytyy kaupan ovien edestä. Siis parkkipaikka on siellä mihin auto sattuu jäämään. Kesällä näkee pystytettyjä leirejä, pahin taisi olla koulun pihalla.

Vierailija
15/15 |
17.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina keskustellaan huutaen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme