Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä kunnon leluja lapsille? Ei siis

Vierailija
26.05.2013 |

kiinalaista krääsää joita marketit pullollaan? Kummilapset poika 6 ja tyttö 8 ja kesällä synttärit, apua! Netistä voisin tilata myös.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita leluja meille on tilattu www.fiksumuksu.com -verkkokaupasta.

Vierailija
2/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelutalosta saa näemmä tyttäreni himoitseman ompelusetin, on vaan sikakallis! Mummolle toive joululahjasta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 11:02"]

Meidän 7 v leikkii lähinnä Petshopeilla ja muulla sellaisella pikkukrääsällä, mitä totisesti emme tahdo emmekä tarvitse lisää!

Lahjaksi toivoisimme koruja (ei siis mitään korukaupan tietenkään), lautapelejä ja askartelutarvikkeita. Yhden ensimmäistä kassia tai laukkua ei muuten myöskään tarvita!

[/quote]

Korukaupoissakin on ihan kohtuuhintaisia, n. 20 euron tienoilla ja allekin, lapsille sopivia esim. eläinaiheisia koruja. Nimimerkillä viety 7-v kummitytölle ja oli mieluinen. 

Vierailija
4/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiito Tevellasta vinkanneelle. Sieltä löytyi pojan päiväkodissa olevia Noppereita joita luulin ettei mistään saa :-)

Vierailija
5/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tilannut Lelutalo nettikaupasta omalle lapselleni. Laadukkaita leluja, ei krääsää. Esim. työkalusetti on ollut pojalla monta vuotta käytössä ja kestänyt hyvin. Ja jos olis tyttölapsia, niin tilaisin heti kauniit nukkekodit...

Vierailija
6/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotiaalle tytölle en ehkä enää leluja kuitenkaan ostaisi. Tuon ikäinen leikkii luultavasti vielä, mutta ei enää kauan. Kirjan tai korun itse vien tuon ikäiselle. 

Vierailija
7/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leluhuoneessa on myös puisia jne leluja tarjolla. Itse en ole tilannut, joten en tiedä miten toimitus sujuu.

Vierailija
8/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, meidän 10 v leikkii vielä nukkekodilla ja legoilla ja vaikka millä! Omituinen 8v jos ei leiki...

Vierailija
9/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne puiset ja laadukkaatkin lelut on todennäköisesti Kiinassa tehty...

Vierailija
10/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kivempia kuin muoviset, valmistettiin missä vaan :-)

Vierailija
11/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 09:28"]

Ööö, meidän 10 v leikkii vielä nukkekodilla ja legoilla ja vaikka millä! Omituinen 8v jos ei leiki...

[/quote]

Barbeilla muistan itsekin vielä 10-v. leikkineeni ja pojat leikkivät legoilla yläasteikään asti, mutta ei juurikaan muilla leluilla. Mutta ainakin ikätason mukaisia leluja. Itse olen tuon ikäisille vienyt kirjoja kysymällä ensin vanhemmilta, ettei ole ennestään ja että mistä tykkää. 

Vierailija
12/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
13/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kivoja kotimaisia ja ulkomaisiakin leluja löytyy myös

Suosittelen katsomaan Haaparepun sivuja. Heidän tuotteet kotimaisia, kivoja palapelejä ja vähän muutakin http://www.elisanet.fi/haapareppu/

Jukka tuotteen lelut ovat myös kotimaisia.

Varis toys ei ole kotimainen mutta heillä on kivoja rakentelusarjoja ainakin ja ovat eurooppalaisia ja ekologisia (näitä saa jostain suomalaisestakin nettikaupasta, en vain nyt valitettavasti muista tämän nimeä, heillä joka tapauksessa myynnissä kehittäviä ekologisia ym leluja). Ostheimer puulelut ovat kivoja, ovat saksalaisia. Monet näistä ehkä vähän pienemmille mutta vallankin Varis toysilta löytyy kivoja juttuja isommillekin ja muiltakin ehkä jotain. Plaston lelut ovat myös kotimaisia.

Monista käsityöläispuodeista löytyy kaikenlaisia kivoja kotimaisia leluja, esim. nukeille vaatetta, keppihevosia, puuleluja jne. Suomessa valmistetaan myös tosi kauniita ja ihania mutta varmaan vähän kalliita keinuhevosia.

Meilläkin suurin osa leluista on kiinakrääsää pääsääntöisesti kirppareilta mutta mukana on myös aika monta kotimaista kivaa lelua. Joskus huutiksesta löysin myös Suomessa valmistetun ihanan puisen muumitalon hahmoineen ja huonekaluineen lapselle mutta näitä ei kukaan minään sarjatuotantona tee.

Vierailija
14/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lelutalosta olen tilannut Djecon seinätarran Runopuu, aivan ihana! Ei lelu, joten ehkä sille 8v kummitytölle olisi pitkäksi aikaa iloa? Riippuu kyllä ihan lapsista leikkivätkö pitkään leluilla vai ei, yleistäkö jos omanne ei 10 v leiki muuta kuin barbeilla. Asiaan vaikuttaa paljon asuuko kaupungissa vai syrjäseudulla jossa vielä kiipeillään puissa ja leikitään nukeilla kun asfalttiprinsessat harjoittelevat jo meikkaamista ja käsilaukun kanssa kävelyä. Vertailukohtaa löytyy omista ja siskoni lapsista...

Vierailija
15/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! t. Ap

Vierailija
16/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2013 klo 09:51"]

Lelutalosta olen tilannut Djecon seinätarran Runopuu, aivan ihana! Ei lelu, joten ehkä sille 8v kummitytölle olisi pitkäksi aikaa iloa? Riippuu kyllä ihan lapsista leikkivätkö pitkään leluilla vai ei, yleistäkö jos omanne ei 10 v leiki muuta kuin barbeilla. Asiaan vaikuttaa paljon asuuko kaupungissa vai syrjäseudulla jossa vielä kiipeillään puissa ja leikitään nukeilla kun asfalttiprinsessat harjoittelevat jo meikkaamista ja käsilaukun kanssa kävelyä. Vertailukohtaa löytyy omista ja siskoni lapsista...

[/quote]

Eikun itse en enää leikkinyt kun barbeilla, ja olen maaseudulta. Mutta mulla piti tuon ikäisenä jo alkaa tehdä kotitöitä aika rutkasti, joten ehkä sekin vaikutti, kun sain leikkiä jo oikeaa kotia, eli leipoa oikeasti ja siivota. 

Vierailija
17/17 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7 v leikkii lähinnä Petshopeilla ja muulla sellaisella pikkukrääsällä, mitä totisesti emme tahdo emmekä tarvitse lisää!

Lahjaksi toivoisimme koruja (ei siis mitään korukaupan tietenkään), lautapelejä ja askartelutarvikkeita. Yhden ensimmäistä kassia tai laukkua ei muuten myöskään tarvita!