Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi tarkistaa opiskeleeko tietty ihminen siellä missä sanoo?

Vierailija
24.05.2013 |

onko siis olemassa jotain opiskelijalistoja yms?

Lääketieteellinen Helsinki,löytyykö sieltä jotain listoja opiskelijoista?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksytyistä opiskelijoista löytyy yleensä listoja netistä, tosin kaikki eivät anna lupaa julkaista nimeään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksen pääsykokeet olivat kai tänään, että hetken saa vielä odotella hyväksyttyjen listoja. :D

Vanhat löytyvät Mainarista. Uudet opiskelijat tulevat sinne elokuussa.

Vierailija
4/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kouluilla on listat opiskelijoistaan. Eri asia sitten se, etteivat he saa naita tietoja noin vain luovuttaa. Kaikki yliopistot eivat myoskaan julkaise valittujen nimia netissa (Jyvaskyla ei mielestani ainakaan).

Vierailija
5/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä nähtäväksi ote opintorekisteristä

Vierailija
6/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pyydä tätä ihmistä näyttämään opintorekisteriotteensa, jos esim työhönottajana epäilet, onko opiskelupaikka totta vai ei.

Vierailija
7/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan voi tarkistaa, mutta opiskelija voi itse todistaa.

Vierailija
8/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat tietää? Ihan vaan kun itse ainakin ruksin sen kohdan joskus, että nimeäni EI saa julkaista netissä, eikä tähän mulle ollut mitään syytä, mutta en halua nimeäni nettiin  turhan takia, samasta syystä myös fb-tili on vain ystäville eikä kaikkien katsottavissa. En tosin opiskele lääkiksessä ja tuskin ketään kiinnostaisikaan tämä asia, kyselijöille olen sitten esittänyt opiskelijakorttini, jos epäilyksiä tms. Käsittääkseni aika moni tekee näin nykyään varmuuden vuoksi.

Vierailija
9/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai toisen ihmisen opintorekisteriä saa noin vaan? Täytyy olla aika painavat tai loogiset perusteet saada nähdä opiskelijan opintorekisteriote ilman hänen lupaansa.

Miksi asia askarruttaa sinua Ap? Mikset ilmaise epäluuloasi suoraan kohteelle?

Vierailija
10/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ap on vaan joku stalkkeri joka miettii puhuuko serkun tyttöystävä tms. totta.

Vierailija
11/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvettiä?! Miten multa on mennyt ihan ohi että on kysytty tällaista julkaisulupaa... Missä yhteydessä? Mä löydyn tuolta enkä tunnusta multa kysytyn mitään tuohon liittyvää.

Vierailija
12/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin myös, että miksi minäkin löydyn tuolta, kun olen nimenomaan muistaakseni kieltänyt tietojeni julkaisun sekä lukuvuosi-ilmoittautumisen yhteydessä että silloin aiemmin opiskelupaikan vastaanottamisen yhteydessä. Ainakin minulta mieluusti voisi kysyä sukulaiset ja kaverit ym. suoraan, jolloin näytän kyllä vaikkapa läsnäolotodistuksen ja opintorekisteriotteenkin, mutta en ole kovin innoissani siitä, että joku stalkkaisi tietojani netistä ilman lupaa.

Vierailija
13/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vastaavia palveluita myös Aallossa ja esimerkiksi ammattikorkeakouluissa opiskeleville?

Vierailija
14/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä käsittääkseni vasta nettihaussa ollut mahdollista, mutta jos oikein pinnistän, niin myös vanhassa paperihaussakin oli se kohta, jossa tietojen luovuttamisesta kohta, vaikka tästä jo omalla kohdallani yli 10v. Minulla vain se periaate aina ollut, että vain pakolliset asiat annan julki, oli se kyse sitten mistä tahansa lopulta ja olen todella tyytyväinen ollut tähän pidemmän päälle. Näitähän joka kaavakkeessa nykyään, a la tietoja saa käyttää .... mihin kyselijä haluaakin -> itse valitsen aina sen, ettei saa. Toisaalta ihmettelen ap:n pointtia? Jos palkkaa joltain alalta opiskelijan niin jokin tosite tämän yleensä annettava ja jollei, niin mitä sillä tiedolla tekee?

Vierailija
15/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy kyseiseltä henkilöltä suoraan ja pyydä tarvittaessa läsnäolotodistusta, AP?

Vierailija
16/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Aallossa ymmärretään tietoturvan päälle.

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 19:27"]

Onko vastaavia palveluita myös Aallossa ja esimerkiksi ammattikorkeakouluissa opiskeleville?

[/quote]

Vierailija
17/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainarista löytyvät kaikki, mutta sen voi erikseen kieltää. Ottakaa yhteyttä yliopistolle,  en tiedä miten mutta siellä varmaan on ohjeet

Vierailija
18/25 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 17:03"]

onko siis olemassa jotain opiskelijalistoja yms?

Lääketieteellinen Helsinki,löytyykö sieltä jotain listoja opiskelijoista?

[/quote]

Sinulla ei ole mitään jakoa kenekään opiskelijan tietoihin ellet ole viranomainen. Jos haluat tietää jonkun opiskelupaikan, kysy sitä häneltä itseltään. Jos et usko häntä, ongelma on yksinomaan sinun. 

Vierailija
19/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/25 |
25.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä pitää vielä nostaa kun asia on ihan selvä?

Tavallinen kadunmies tarkistaa asian Mainarista ja käsittää, että kaikki eivät ole antaneet lupaa tietojen julkaisuun.

Rekrytoija kysyy opintosuoritusotetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme