Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uiminen ja lentäminen alkuraskaudesta?

12.07.2006 |

Niin tuntuu kaikki neuvot unohtuneen esikoisen kohdalta...joten kyselen nyt jo neuvolassa käyneiltä ja tietäviltä, että voiko lentämisestä tai järvessä uimisesta olla haittaa alkuraskaudesta? Molempia olisi suunnitelmissa ennen ekaa neuvolaa, joten kiva, jos joku ehtii vastailla:-)

Nyytti 7+1

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimassa olen käynyt hallissa ja järvessä ja lentomatkakin on tiedossa viikon päästä. Tuskinpa moisista haittaa vauvanalulle masussa on.

Lyyti 11+1

Vierailija
2/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnairin sivuilla on ilmailulääkärin vastaus siitä, että lentäminen on turvallista.Matkustamon ilmanpaineen vaihteluista ei ole odottavalle äidille eikä sikiölle mitään haittaa.Jouduin itse myös tarkistamaan asian, kun olin epävarma ennen matkaa.

Ja uinut olen myös muutamia kertoja alkuraskaudessa ja kaikki on ollut kunnossa.

sjt 10+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on ihan ok, vauva on siellä kohdussa hyvin turvassa! Ainoastaan jos olet tosi taipuvainen virtsatietulehduksiin, niin viileä järvivesi saattaa edesauttaa tulehdusriskiä, mutta ei välttämättä. Ihan raskauden lopussa, kun kohdunsuu on pehmennyt ja ehkä vähän auennut, saattaisi olla vähän riskiä esim saada erityisesti lämpimistä uima-allasvesistä joku bakteeri, mutta eiköhän sekin ole ihan harvinaista.

Syyskuussa, kun rv 19, ollaan menossa Kreetalle, ja eiköhän silloinkin ole vielä ihan turvallista polskia.

Vierailija
4/4 |
13.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse 2 viikon matkalla Thaimaassa kun olin viikoilla 11-13, lento kesti 12 tuntia eikä mitään ongelmia ollut. Uimassa kävin joka päivä meressä eikä sekään tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Myös yksiyinen lääkäri sanoi ettei matkustamiselle ole itään esteitä. Eli matkaan vaan :)