Jännittää synnytys
Jännittää synnytys, vaikka jo kolmas lapsi kyseessä. Kaksi ensimmäistä stnnyttstä mennyt ihan hyvin. Kuitenkin kun ihmisten synnytystarinoita lukee niin alkaa jännittämään. Olenko niin onnekas että tämä kolmaskin helppo ja menee hyvin?
Kommentit (5)
Tiedän tunteen. Minulla kaksi lasta ja synnytykset menivät hyvin, mutta nykyään ajatus synnyttämisestä pelottaa, vaikka en edes ole raskaana x) Luultavasti kaikki menee kuitenkin oikein hyvin :) Se on toki mahdollista, että kolmas voi tulla paljon nopeammin, kun paikat ovat jo pari kertaa avautuneet, joten kannattaa ajoissa mennä sairaalaan :)
Tsemppiä!
Niin muakin, ekaa kertaa elämässäni. Viimeisestä synnytyksestä on aikaa 4,5 vuotta ja vaikka tämä on jo neljäs kerta niin ekaa kertaa pelkään oikein tosissani. Varmaan siksi kun koko raskaus on ollut erilainen eli hankala alusta loppuun ja siksi kun en pääse naistenklinikalle vaan "joudun" kättärille vaikka varmasti he sielläkin asian osaa hoitaa :)
Mutta turhaan olen pelostani puhunut, uudelleensynnyttäjiä tupataan pitämään helposti itsestäänselvyyksinä, oletko kokenut samoin? Milla viikolla menet, itse huomisesta alkaen rv 37? 'Varmasti se synnytys menee hyvin, sulla ja mulla. Ihanaa kesän odotusta! :)
Juu, varmaankin se on juuri niin että uudelleensynnyttäjää pidetään helposti ns. vanhana tekijänä eikä synnytyksestä paljonkaan esim. neuvolassa keskustella. Olen nyt rv 34 eli aikaa synnytykseen vielä. Ehkä omallakin kohdallani vaikuttaa nyt se, että tämä raskaus on ollut vaikein ja on ollut huolta vauvan voinnista vuotojen takia. Jotenkin ehkä synnytyksenkin osalta varautuu sitten pahimpaan. Pitäisi vaan jättää ne kauhukertomukset lukematta :).
Tsemppiä muillekin samassa tilanteessa oleville :).
ap
Vähän aiheen vierestä. Mä odotan myös kolmatta, ja jostain syystä en osaa ottaa nyt tätä raskautta rennosti, vaikka aiemmat on menneet ihan hyvin ja samoin synnytykset. Oon ihan luulosairas ja pelkään koko ajan, että nyt mulla on toksoplasma ja nyt listeria milloin mikäkin. Oon ite jotenkin keittiöpsykologisoinut, että varmaan siksi nää tunteet ja pelot, kun tähän saakka kaikki on mennyt niin hyvin. Että hyvä tuuri ei voijatkua tms. Mulla on viikkoja vasta n. 20, joten en ole vielä ehtinytkauheasti ajatella synnytystä, mutta varmaan samat pelot iskee lähempänä. Tsemppiä ap, kaikki menee varmasti ihan hyvin!
Toivottavasti menee hyvin. :) Niitä kun saa yleensä kuulla vain niitä kauhukertomuksia niin sitten itsekin jännittää. Niin jännitän minäkin, toinen lapsi tulossa, synnytys vasta lokakuussa mutta silti jännittää jo nyt synnytys. :D Ensimmäinen synnytys oli super helppo, lapsi syntyi viiden tunnin jälkeen käynnistyksestä, en ollut missään välissä kamalan kipeä ja ponnisusvaihe kesti 10min. Ei repeämiä, mutta piti leikata väliliha kun vauvan sydänäänet alkoi laskea. Viimeisen tunnin ennen ponnistamista nukuin. Sitä ennen kyllä oksensin, mutta sitä minä tein koko raskausajan. :D