Nyt apuja kaivataan 38-40 kokosilta naisilta!
Pitäisi tilata netistä juhlamekko. Juhlien aikana olen raskausviikolla 25. Joten paljon ilmoitan vatsanympärysmitaksi? Voisitteko kertoa paljon teillä on ollut vatsanympärys noilla viikoilla? Kiitos!
Kommentit (11)
ei sitä kukaan voi tietää. mene kauppaan ja osta mekko just ennen juhlia. tai se säkki vaikka heti.
Et voi ostaa normaalikokoista mekkoa, esim. kokoa 44. Siinä on myös kaula-aukko ja hartiamitta kokoa 44. Tilaat oman kokosi äitiysmekon, tietysti. Niissä on huomioitu vatsan kasvu ja hartia/käsimitat ovat ihan normaalit sulle.
Lisäksi sun tosiaan kannattaa muistaa, että koko 38 normaaliaikana voi paisua vaikka 30 kg raskausaikana tai sitten tulla vain 5-10 kg koko raskausaikana. Sen takia erittäin vaikea muitten sulle antaa opastusta...
Voithan ostaa sellaisen mekon, joka laskeutuu heti rintojen alapuolelta, niin ei ole niin väliä vatsanympäryksellä. Onko mekko pakko saada netistä? Kaupassa olisi helpompi sovittaa ja saada vaikka myyjältä apua sopivan mekon valintaan. Eka raskaudessa maha ei yleensä ole kauhean iso vielä noilla viikoilla, mutta riippuu tosi paljon siitä, onko kohtu enemmän eteenpäin vai painaako vauva selän suuntaan.
Mitään säkkiä älä osta. Jos olet kovin epävarma koosta, osta mekko vasta lähempänä juhlia.
Millaiset juhlat? Ostin itelleni pitkän, mustan äitiysmekon netistä, myyn satasella. Olen kokoa 38-40.
Leikkaat kivaan pussilakanaan pääntien.
Tilaa sellainen joka on erittäin väljä vatsanseudulta. Silloin ei tarvitse juuri niin tarkkaan olla oikean kokoinen. Sitä kun et voi oikein millään tietää kuinka iso juuri sinä olet noilla viikoilla.
Tarkotus on tilata netistä juhlamekko omien mittojen mukaan. Haastavaa on mekon valinta siksi että olen kaaso ja toisella ei raskaana olevalla pitää olla samanlainen mekko. Sen lisäksi on muutenkin tarkat ehdot millainen mekon tulee olla! Kyseessä on toinen raskaus ja esikoisem raskaudesta löytyy mahamitta vain rv 32, joten riittäisköhän jos siitä ottais muutaman sentin pois..
Ap
Kuulostaa kyllä aika mahdottomalta yhdistelmältä!
Ns. tavallisen juhlamekon malli ei välttämättä sovi lainkaan vauvamahan kanssa, toisessa raskaudessa se voi olla jo selkeän pyöreä. Mutta jos vaihtoehtoja ei ole, niin sitten arviopelillä vähän väljä ed. raskauden mittojen mukaan, ja jo nyt etsit valmiiksi ompelijan, joka sitten tekee mekkoon viime hetken muutokset n. 2 viikkoa ennen häitä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 13:36"]
Tarkotus on tilata netistä juhlamekko omien mittojen mukaan. Haastavaa on mekon valinta siksi että olen kaaso ja toisella ei raskaana olevalla pitää olla samanlainen mekko. Sen lisäksi on muutenkin tarkat ehdot millainen mekon tulee olla! Kyseessä on toinen raskaus ja esikoisem raskaudesta löytyy mahamitta vain rv 32, joten riittäisköhän jos siitä ottais muutaman sentin pois..
Ap
[/quote]
kuka nuo mekon ehdot on sanellut? Älä nyt vaan sano, että morsian siellä polkee jalkaa sinun mekkosi takia. Kai hän sentään maksaa tuon?
Huh, onneksi en ole ikinä käyttänyt mekkoja. Mutta oma kokemus:
Olen housu ihmisiä henkeen ja vereen, mekot ahdistavat. Eihän ne päällä pysty edes liikkumaan normaalisti! Pitää istuakin naisellisesti, yöks. Mutta mutta, mulla ei ainakaan tuo 38 koko oli mennyt enää rv 12 jälkeen, farkuista nyt ainakaan.
En kyllä uskaltaisi lähteä toisten mittojen perusteella tilaamaan! On niin kovin yksilöllistä, minkä verran raskaus tuossa vaiheessa näkyy, monesko raskaus on kyseessä jne.
Noilla viikoilla juhlin itse jo äitiysmekossa. Niissä on otettu huomioon se, että vatsan koko muuttuu joka viikko.