Vituttaako ketään muuta odotella "remonttireiskoja"?
Eikö ketään muuta vituta se, että kaiken maailman remonttireiskat ja huoltomiehet laittavat postiluukusta ilmoituksen tyyliin "tulemme päivänä X klo 7-17 välisenä aikana yleisavaimella..."? Jos olet kotona, niin ole siinä sitten koko päivä valmiustilassa, että pöllähtävätkö sisään heti aamusta kesken aamu-unien vai mihin aikaan päivässä vaan? Tunnetusti kun ne soittavat ovikelloa ja tulevat sisään muutaman sekunnin sisällä. Et voi olla kotona vapaasti, jos päättävät tulla juuri silloin kun olet suihkussa ilman vaatteita tai on lapsen päiväuniaika. Onko tosiaan noin vaikea arvioida, mihin aikaan suurinpiirtein tulevat mihinkin asuntoon?
Kommentit (24)
Voi v####u. Järjetöntä narinaa. Mä sanoisin sulle, että korjaa itse.
Voisiko huoltomiehille ym koittaa soittaa ja sopia tietyn kellonajan?
Remppareiskoilta on saavutus jos ne kykenee sanomaan edes päivän tarkkuudella milloin tulevat, ja sitten tosiaan tulevat sinä päivänä.
Olen ihmetellyt miksei kukaan perusta remontti/huoltofirmaa jonka sanaan voi luottaa, tai jos ei tullakaan sovitusti niin siitä ilmoitetaan. Tai ehkä noihin hommiin vaan ajautuu ne epäluotettavimmat huithapelit.
KYLLÄ! Meillä oli putkiremontti pari vuotta sitten. Sen piti olla helppo ja lyhyt, siis kaksi viikkoa, vedettiin pintavetona putket vain ja ainoastaan yhteen vessaan.
Kaikki meni pieleen ja jouduttiin elämään puoli vuotta tuossa pelossa. Olin kotona kolmen lapsen kanssa ja olin aivan hermoraunion partaalla, kun niitä miehiä tuli ja meni koko ajan sen puolen vuoden aikana. Joskus ei pariin päivään ketään ja joskus taas tuli. Ja tietenkin klo 7 aamulla, kun lapset nukkuivat ja minä aamusuihkussa. Tai juuri päiväuniaikaan.
Ja ne työkalut! Ja kuraiset kengät! Valkoisilla lattioilla ja matoilla koko ajan jotain kuraisia kengänjälkiä, jos en ehtinyt äkkiä rullata niitä pois. Kiva sitten juosta rätti kädessä siivoamassa konttaavan vauvan tieltä kaikki hiekat ja kurat pois koko ajan.
Sappi kiehuu kun ajattelenkin sitä aikaa!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 11:51"]
Remppareiskoilta on saavutus jos ne kykenee sanomaan edes päivän tarkkuudella milloin tulevat, ja sitten tosiaan tulevat sinä päivänä.
Olen ihmetellyt miksei kukaan perusta remontti/huoltofirmaa jonka sanaan voi luottaa, tai jos ei tullakaan sovitusti niin siitä ilmoitetaan. Tai ehkä noihin hommiin vaan ajautuu ne epäluotettavimmat huithapelit.
[/quote]
Harvalla remonttimiehellä on asiakkaiden puhelinnumero ja musta on kyllä törkeetä haukkua koko alan miehet. Monesti tahti on tosi tiukkaa esim. pattereiden säätämisesä, puolessa tunnissa pitää käydä koko asunto läpi. Ei siinä kerkee joka välissä mammoja informoida.
Tiukasta tahdista huolimatta on kyllä ihan mahdollista sanoa, että tulemme kl 7-11 tai kl 12-16 välillä. Muilla aloilla onnistutaan antamaan asiakkaille ihan täsmällisiäkin aikoja, miksei sitten näissä remontti- tai korjaustöissä? Kampaajalla voi joutua odottelemaan, mutta ei sinne tarvitse koko päiväksi mennä istumaan, "leikkaamme hiuksesi 07-17 välisenä aikana".
Oikeasti se ON vaikea arvioida, koska joka kämpässä on vähän erilaisia asioita hoidettavana ja jotkut niistä sujuvat helposti ja jotkut ovat hankalampia ja aika monessa kämpässä asukkaat keksivät vielä jotain lisäajankulua. Jos tämän aikatauluttaisi kovin tarkasti kellonajoittain, olisi aikataulu pakko laatia melko väljaksi: siinä olisi luppoaikaa ja odottelua kun joku paikka olisi saatu valmiiksi muita nopeammin, mutta seuraavaan ei vielä voisi mennä. Säkö maksat niille tuntipalkkaa siitä odottelusta?
Niin, ne on useinmiten urakoita mitä ne tekee.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 12:03"]
Oikeasti se ON vaikea arvioida, koska joka kämpässä on vähän erilaisia asioita hoidettavana ja jotkut niistä sujuvat helposti ja jotkut ovat hankalampia ja aika monessa kämpässä asukkaat keksivät vielä jotain lisäajankulua. Jos tämän aikatauluttaisi kovin tarkasti kellonajoittain, olisi aikataulu pakko laatia melko väljaksi: siinä olisi luppoaikaa ja odottelua kun joku paikka olisi saatu valmiiksi muita nopeammin, mutta seuraavaan ei vielä voisi mennä. Säkö maksat niille tuntipalkkaa siitä odottelusta?
[/quote]
Pienellä yrityksellä tosiaan voi antaa edes jotain osviittaa ajankohdasta, vaikka ihan täsmällisen kellonajan antaminen olisikin vaikeaa.
Käy suihkussa illalla? Lapsi nukkuu vaunulenkillä päiväunet?
Minkä takia te kehittämällä kehitätte itsellenne näitä nk. ongelmia? Olkaa onnellisia siitä että teidän kämppää kunnostetaan.
Kyllä!! Ja ei koske vain remonttireiskoja, vaan kaikkia huoltomiehiä, asennusmiehiä ja niin pois päin. Jos on tilattu kaillis vaatekaapin asennus, niin saattavat soittaa samana päivänä vaikka kello 8: "Hei, olettekos kotona tänään päivällä, tulisimme asentamaan sen kaapin." Mitä? Kuka ON kotona päivisin?? Ellei ole työtön tai eläkeläinen, ja silloin tuskin on varaa maksaa monta sataa asennuksesta! Todella ärsyttävää.
Tilasin kerran kotiinkuljetuksen huonekalulle, ja viikon päästä soitti Itellan kaveri ja kysyi: Lähetys tulossa, sopiiko teille että tullaan 10-12 vai 12-15? Jaa, no ei kuule kumpikaan. Miten olisi työpäivän jälkeen kun olen kotona? No se ei käynyt.
Minä laitan varmuusketjun oveen, jotta eivät pääse sisälle yllättäen. Oven ulkopuolelle laitan lapun, jossa on puhelinnumeroni, niin kiltisti soittavat siihen ja sopivat tapaamisen tiettyyn kellonaikaan, jolloin lupaan olla tavoitettavissa.
Jos viestissä on tulemme päivänä X klo 7-17 välisenä aikana yleisavaimella, niin en ymmärrä mikä on ongelma.
Yhtenä aamuna voi nousta ennen seiskaa pesulle ja sitten loppupäivän aikana ei niin tärkeää olekkaan.
ai niin... Laita oven ulkopuolelle lappu "Shh! Vauva nukkuu, älä soita ovikelloa" kun laitat lapsen päiväunille. Ainakin meidän huoltomies osasi sen lukea ja tuli hipsutellen sisään, hoiti patterin säädön hiljaisesti ja lähti hiljaa pois.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 12:14"]Tilasin kerran kotiinkuljetuksen huonekalulle, ja viikon päästä soitti Itellan kaveri ja kysyi: Lähetys tulossa, sopiiko teille että tullaan 10-12 vai 12-15? Jaa, no ei kuule kumpikaan. Miten olisi työpäivän jälkeen kun olen kotona? No se ei käynyt. [/quote]
Ihan uteliaisuudesta, saitko noita huonekaluja sitten ollenkaan?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 12:14"]Tilasin kerran kotiinkuljetuksen huonekalulle, ja viikon päästä soitti Itellan kaveri ja kysyi: Lähetys tulossa, sopiiko teille että tullaan 10-12 vai 12-15? Jaa, no ei kuule kumpikaan. Miten olisi työpäivän jälkeen kun olen kotona? No se ei käynyt. [/quote]
Ihanko tosissas kuvitelet, että asennukset tehdään iltaisin. Sähän joutuisit maksaan ylityökorvaukset. Te jotkut ootte sit ihan pihalla, mee sää itse illalla duuniin ja päivällä päästät kaverin tekeen hommansa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 12:20"]
Ihanko tosissas kuvitelet, että asennukset tehdään iltaisin. Sähän joutuisit maksaan ylityökorvaukset. Te jotkut ootte sit ihan pihalla, mee sää itse illalla duuniin ja päivällä päästät kaverin tekeen hommansa.
[/quote]
Toimitusfirma voi tietysti järjestää asian niinkin, että palkataan osa-aikaisia iltatyöntekijöitä tekemään hommia silloin kun se useimmille asiakkaille parhaiten sopii. Asiakaspalveluksi sitä kutsutaan. Ainakin jotkut firmat onnistuvat kyllä toimittamaan huonekaluja ja muita tavaroita iltaisinkin, vaikka siitä joskus joku pieni lisä pitääkin maksaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 12:11"]
Käy suihkussa illalla? Lapsi nukkuu vaunulenkillä päiväunet?
Minkä takia te kehittämällä kehitätte itsellenne näitä nk. ongelmia? Olkaa onnellisia siitä että teidän kämppää kunnostetaan.
[/quote]
Miten viedä kolme päiväuni-ikäistä vaunulenkille päivittäin? Suihkussa pitää voida käydä ihan milloin vain omassa kodissaan. Jos olisin tiennyt edes päivät, jolloin remonttimiehet tulevat, olisin voinut järjestää elämäni sen mukaan. En tiennyt ja puoli vuotta elin epätietoisuudessa, ei siinä suihkun rytmitys enää mitään auta. Järki meinasi lähteä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2013 klo 12:16"]
Jos viestissä on tulemme päivänä X klo 7-17 välisenä aikana yleisavaimella, niin en ymmärrä mikä on ongelma.
Yhtenä aamuna voi nousta ennen seiskaa pesulle ja sitten loppupäivän aikana ei niin tärkeää olekkaan.
ai niin... Laita oven ulkopuolelle lappu "Shh! Vauva nukkuu, älä soita ovikelloa" kun laitat lapsen päiväunille. Ainakin meidän huoltomies osasi sen lukea ja tuli hipsutellen sisään, hoiti patterin säädön hiljaisesti ja lähti hiljaa pois.
[/quote]
Meilläpä ei toiminut tällainenkaan. Olen perhepäivähoitaja ja lapset nukkuvat 12-14 välisenä aikana. Kaksi heistä on todella herkkäunisia ja niitä joutuu nukuttamaan uudestaan, mikäli heräävät kesken.
Meillä ikkunaremontin aikana mitkään laput eivät auttaneet. Tulivat useimmiten juuri klo 13 hirveällä paukkeella sisälle. Kaikki lapset heräsivät, alkoivat itkeä ja olivat loppupäivän kiukkuisia ja väsyneitä liian lyhyiden päiväunien takia. Ei ollut hauskaa. Niin, ja siis tätä kymmenen kertaa puolen vuoden aikana ties milloin ja miten sattuu. Yksi päivä olisi vielä mennyt.
On se aika vaikea arvioida. Parempi kun ei sovi mitään tiettyä aikaa ettei ihmiset sitten hermostu kun ei ne ajat pidä.