Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiongelma!! Mistä apua?

Vierailija
11.07.2020 |

Olen ihan loppu. Olen imuroinut joka nurkan ja pessyt joka kaapin, vaatteet säilytän nykyään kannellisissa muovilaatikoissa ja pesen aina 60 asteessa ja silti löydän reikäisiä vaatteita!! Viikon sisällä olen tappanut kaksi lentelevää perhosta. Yhden kuolleen perhosen löysin jokin aika sitten lattialta.

Miten nuo oikein saa hävitettyä? Auttaako tuholaistorjuja? Missä hinnoissa sellaisen palvelut liikkuu ja onko jotain takuuta, että koit myös häviävät? Turussa asun, jos joku osaa vinkata, minne kannattaisi ottaa yhteyttä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kanssa täytyy oppia elämään. Raidia voit toki kokeilla.

Vierailija
2/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setripuuöljyä tai lastuja vaatelaatikoihin. Koipalloja. Todennäklisesti niillä on pesä jossain talon rakenteessa, erityiseti vanhoissa taloissa se on tavallista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut koitableteista? Jokainen vanhempi ihminen tietää mistä puhutaan.

Vierailija
4/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neudorffilla on sellaista pinnoille suihkutettavaa myrkkyä mikä tappaa nuo aika tehokkaasti. Tosin kaksi perhosta viikon sisällä? Aika lievä ongelma vielä tässä vaiheessa.

Vierailija
5/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kuullut koitableteista? Jokainen vanhempi ihminen tietää mistä puhutaan.

En ole, mitä ne on?

Vierailija
6/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmasti suhteellista, mikä on lievä ongelma. Olen jo monta vuotta yrittänyt taistella koita vastaan. Luullut monta kertaa jo hävittäneenikin ne, mutta aina alkanutkin sitten ilmestymään uudestaan vaatteisiin reikiä ja löytymään perhosia. Mennyt pikku hiljaa pahemmaksi myös, pari vuotta sitten löytyi joskus pyykkikorista joku reikäinen vaate mutta ei mistään muualta. Nykyään reikiä löytyy ihan kaikkialta, vaatekaapeista, sohvan päällisestä (irrotettava, olen sitäkin pessyt 60 asteessa pari kertaa), pyyhkeistä, siis oikeastaan ihan kaikista tekstiileistä, mitä kotona nyt on.

Tämä talo on käsittääkseni 70-luvulla rakennettu, onko tämä tässä mielessä vanha talo vai ei? Tietenkään jos ne rakenteissa on, niin paljoa ei varmaan ole tehtävissä...

Kiitos kaikille vastauksista!

ap

Vierailija
7/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koit /toukat syö vain villaa?Eikai niille kaikki kelpaa.

Vierailija
8/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea on hävittää, kokeilisin myrkkyjä. Meillä ei voinut kun on kissoja. Ei auta pesu 60:ssä. Viikko pakkasessa eikä sekään ole takuuvarma. Talvella kaikki ulos. Voivat pesiä jossain kaapin nurkissa, käy säännöllisesti kaikki tekstiilit läpi mitkä on vähällä käytöllä. Tapa kaikki koit mitkä näet. Koiansat voi myös vähän auttaa, näkee ainakin ongelman laajuuden, ne houkuttelee vain koitaat tosin. Laventelia ja seetripuuöljyä vaatekaappeihin. Villavaatteet ilmatiiviiseen muovipussiin säilytykseen. Kyllä, monta vuotta on taisteltu mutta hyvin vähän enää. Toivottavasti kohta olisi jo pois. Koi voi olla munana monta vuotta ennen kuin kuoriutuu.

Vierailija
9/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea on hävittää, kokeilisin myrkkyjä. Meillä ei voinut kun on kissoja. Ei auta pesu 60:ssä. Viikko pakkasessa eikä sekään ole takuuvarma. Talvella kaikki ulos. Voivat pesiä jossain kaapin nurkissa, käy säännöllisesti kaikki tekstiilit läpi mitkä on vähällä käytöllä. Tapa kaikki koit mitkä näet. Koiansat voi myös vähän auttaa, näkee ainakin ongelman laajuuden, ne houkuttelee vain koitaat tosin. Laventelia ja seetripuuöljyä vaatekaappeihin. Villavaatteet ilmatiiviiseen muovipussiin säilytykseen. Kyllä, monta vuotta on taisteltu mutta hyvin vähän enää. Toivottavasti kohta olisi jo pois. Koi voi olla munana monta vuotta ennen kuin kuoriutuu.

Meillä on myös kani ja alle kouluikäinen lapsi. :/ Tosiaan projektina on seuraavaksi pestä kaikki läpi, huoh. Ehkä tilaan noita koiansoja ja seetripuujuttuja, jos ne sitten auttaisivat. Villavaatteita ei paljon ole mutta ne on jo ilmatiiviisti. Kiitos neuvoista.

ap

Vierailija
10/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuvillaa mussuttavat kyllä iloisesti. Kerran olen löytänyt ihan polyesteristäkin koin syömiä reikiä.

ap

Vierailija
11/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille kelpaa jopa nylon.

Vierailija
12/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puuvillaa mussuttavat kyllä iloisesti. Kerran olen löytänyt ihan polyesteristäkin koin syömiä reikiä.

ap

Jos ne todella syövät puuvillaa ja polyesteriä niin sitten ne eivät ole koita. Koiperhosen toukat voivat satunnaisesti kiinnittyä puuvillavaatteeseen, mutta ne eivät pysty käyttämään sitä ravinnokseen eivätkä siis saa siihen reikiäkään, ellei se oli HYVIN likainen (ne siis eivät syö selluloosaa vaan proteiinikuituja). Polyesterille ne eivät edes yritä tehdä mitään.

Turkiskuoriainen voi kai vahingoittaa myös selluloosakuituja kuten puuvillaa.

Vierailija
13/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos ne todella syövät puuvillaa ja polyesteriä niin sitten ne eivät ole koita. Koiperhosen toukat voivat satunnaisesti kiinnittyä puuvillavaatteeseen, mutta ne eivät pysty käyttämään sitä ravinnokseen eivätkä siis saa siihen reikiäkään, ellei se oli HYVIN likainen (ne siis eivät syö selluloosaa vaan proteiinikuituja). Polyesterille ne eivät edes yritä tehdä mitään.

Niin sitä sanotaan mutta kun näkee niin uskoo. Tiedän eron koin ja muiden tuholaisten välillä. Monessa eri polyestervastteessa olen koinaaraan nöhnyt kipittävän ja rihmastoa. Olen joutunut heittämään ainakin kaksi takkia ja kahdet kengät pois. Eivätkä ole olleet niin likaisiakaan. Myös kissojen kiipeilypuu meni roskiin kun siinä pesivät.

Vierailija
14/14 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Joo en viitsi alkaa kanssasi kinaamaan, mutta monen vuoden kokemus näistä paholaisista on ja olen itse reikiä todistanut. Likaisiin eniten kyllä, mutta joitain kertoja myös ihan puhtaisiin vaatteisiin kaapissa on tullut reikiä.

ap