Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko kestää saada lähete psykiatrian poliklinikalle?

Vierailija
11.07.2020 |

Vuonna 2009 kävin terveyskeskuksella missä lääkärille kerroin kuinka paha olo mulla on. Lääkäri kertoi että hän laittaa mulle lähetteen psykiatrian poliklinikalle. Hän kertoi että saan siitä sitten kirjeen kotiin, missä on mulle aikavauraus jollekin psyk hoitajalle tms. No, olen nyt odottanut 11 vuotta ja tuo kirje ei ole vielä tullut. Kuinka kauan tässä vielä menee arviolta?
Enhän mä tahdo valittaa, kyllä mä voin vielä olla kärsivällinen ja odottaa, ymmärränhän mä että siellä on varmaan jonoja ja siksi odotusajat on aina väistämättä pitkiä. Mutta on tämä vähän kurja kun mulla on koko elämä tauolla näin pitkään vain tämän takia. Siis mähän olen sairas, niin enhän mä nyt 11 vuoteen ole opiskellut enkä tehnyt töitä enkä mitään muutakaan tuottavaa ole tehnyt. Toimeentulotuella olen elellyt ja ollut ihan toimettomana. On vähän ikävää että tätä taukoa elämästä pitää jatkaa vielä pidempään, mutta eihän tässä muukaan auta. Sitten jos joskus tulevaisuudessa olen terve niin sitten voin alkaa tehdä taas kaikkea. Kunpa tietäisin kuinka kauan tässä vielä menee ennen kuin mut saadaan parannettua. Varmaan vielä toiset 11 vuotta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudestaan lääkäriin.

Vierailija
2/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitko nipistettyä jostain sen 120-160 € että pääsisi yksityisellä psykiatrilla käymään? Itselläni sieltä alkoivat asiat liikkua nopeammin eteenpäin.

Typerämpi mutta toimiva neuvo on vähän liioitella esim itsetuhoisuutta jos masennuksesta kyse, ja päästä päivystyksen kautta suoraan. Ainakin omassa kaupungissani toimii ihan superhyvin kaikki nuo palvelut kun kerran pääsee potilaaksi ja tosiaan helpointa päivystyksen kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi 11 vuotta taitaa olla vielä hoitotakuun piirissä. Odottele rauhassa.

Vierailija
4/5 |
11.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toi 11 vuotta taitaa olla vielä hoitotakuun piirissä. Odottele rauhassa.

Niin. Kärsivällisyys palkitaan!

Ap on vähän turhan kärsimätön jos jo nyt alkaa hätäillä. Pitäisi oppia lisää kärsivällisyyttä. Ei mikään ihme että on mt-ongelmia jos on aivoissa aina jokin aivan kaamea hätä, tulipalokiire joka paikkaan.

Eiköhän se hoitajakin ensimmäisenä yritä opettaa ap:lle rauhoittumisen taitoa, jotta ongelmat voitaisiin käsitellä huolellisesti. Ei ongelmia hätäsesti hutaisten hoidettua saa. Hätäsesti ei tulla terveeksi. Hätäsesti tullaan vaan entistäkin sairaammaksi.

Vierailija
5/5 |
24.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja menisit TÖIHIN!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi