Olen ahdistunut ajatuksesta että jos jostain pojastani tuleekin
seksuaalirikollinen tai esim.pedofiili.
Olen itse pedofiilin uhri.
Minulla on vain poikia,useampi kuin 1.
Olen tosissani alkanut pohtimaan mitäs jos pahimmat pelkoni käyvätkin toteen?Että oma lapseni olisikin joku päivä "hirviö"
Miehethän yleensä on niitä seksuaalirikollisia.Enemmistö pahoista/sairaista rikollisista on miehiä.
En tiedä miten mä kestäisin semmoisen,jos osuis omalle kohdalle.
Nyt lapseni ovat ihan normaaleja,vilkkaita mutta ns.normaalin rajoissa.Kuitenkin myös tosi itsepäisiä ja omatahtoisia!
Olisiko minun aika hankkia joku tukihenkilö/tukikummi tai jotain?
Meillä ei ole minkäänlaista tukiverkostoa tällä hetkellä.
Kommentit (8)
Kyllä varmaan kannattaisi, ja sanon siis vilpittömin mielin. Saisit varmaan työstettyä omaa traumaasi ja tätä nykyistä pelkoasi. Tartupa tuumasta toimeen! <3
Älä hyvä ihminen pelkää. Voit vain varoa ettei seksuaalisuus ole mitään erikoista teidän perheessä. Sinun kokemuksesi ei voi mitenkään periytyä lapsillesi. Sinulla ei ole mitään syytä kokea syyllisyyttä tästä, sinä olet uhri. Sodan kauheudet ja muut vanhat jutut on voinut aiheuttaa syynsä miksi sinua hyväksikäyttänyt on toiminut sinua kohtaan väärin.
Anna lastesi nähdä kuinka vanhemmat pitävät toisistaan, älkää siis peitelkö hellyyttä.
Seksi on hyvä asia!
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 21:21"]
Kyllä varmaan kannattaisi, ja sanon siis vilpittömin mielin. Saisit varmaan työstettyä omaa traumaasi ja tätä nykyistä pelkoasi. Tartupa tuumasta toimeen! <3
[/quote]Kiitos tästä!Olen ihan tosissani ahdistunut eikä se välttämättä menee enää ohi...
ap
Juu, järjen äänellä ei tässä ole välttämättä mitään tekemistä, varmasti olisit silloin ei 4:n ohjeiden noudattaminen olisi vaikeaa (ei millään pahalla hänelle!). Minusta hyvä kriteeri terapian hakemiseele on kysyä itseltään: häiritseekö tämä minun asiani/ongelmani normaalia elämää? Jos vastaus on kyllä, terapiaan kannattaa mennä. Tsemppiä, pärjäät varmasti!
t. 3
4 vielä
Toki kannustan terpiaa ja ammattiapua. Olin vain liian hätäinen auttamaa :)
4 vielä
Toki kannustan terpiaa ja ammattiapua. Olin vain liian hätäinen auttamaa :)
Voiko kelan kautta hakeutua terapiaan??
En ole ikinä uskonut sitä tarvitsevani ennenkuin nyt...mun sydän hajoaa huolista :( tai olkoonkin vaikka tuskasta(sitä on vaan niin vaikea myöntää)
ap
Jeps...