Miksi niin harva pitää punaisista hiuksista?
Miksi punapäistä ei useimmin tykätä? Miehet haaveilevat blondeista tai tummaveriköistä, missikisoissa on pelkkiä peroksiditukkia ja purkkimustia, en koskaan muista nähneeni yhtäkään punapäätä mukana...
Ja puhun nyt siis "aidon" värisistä, lämpimän punaisista hiuksista, en siitä kylmästä viininpunaisesta, jota monella näkee, ja jota täällä lähiöpunaiseksikin on kutsuttu.
Mielestäni erityisesti pisamat ja punaiset hiukset ovat yhdistelmänä äärettömän kaunis.
Nämäkin kaikki erisävyisiä punaisia, mutta niin ihania!
http://1.bp.blogspot.com/_-D00IdeqZck/SwQl9hJcz1I/AAAAAAAAAYI/rHAZwf4CUxk/s1600/cintia-dicker.jpg
http://bolud.org/photo/Lily-Cole-57757.jpg
http://25.media.tumblr.com/45efa5564b092d6597838eefebba2ebc/tumblr_mgf8eoeSkR1rrxjpko1_1280.jpg
Ja en siis itse ole punapää, kunhan ihmettelen ja haaveilen.
Kommentit (49)
kyllä kiinnostaa. julianne moore, punapää, on yksi maailman kauneimmista naisista. miehen mielipide tässä.
Koska punapäät ovat paholaisen lapsia.
Minusta punapäät on ihania :) Haaveilin aina punaisesta tukasta, serkuillanikin kun on sellainen, mutta ei se punaiseksi haaveilullakaan muuttunut...
Värjätyt punaiset ovat jotenkin niin tavallisia nykyään, ei mitään omaperäisyyttä.
Aito sen sijaan kiinnostaa hyvinkin paljon eksoottisuudellaan.
M28.
No mä en ole mies, joten en sillä perusteella osaa vastata... mutta itse en voi sietää punaisia hiuksia. Siis itselläni. Inhoan jopa sitä että auringonvalossa näkyy punertavaa mun mustissa hiuksissani. En pidä punaisesta väristä muutenkaan missään. Julianne Moore on kyllä hyvä esimerkki siitä että punainen oikeesti sopii joillekin, mutta mä en tykkää siitä itselläni yhtään.
Mun mielestä punaiset hiukset on kauniit, varsinkin jos on aidosti punapää. Silloin on yleensä myös kuulas, vaalea iho. Pisamatkin ovat nättejä.
Harva vaan on aidosti punapää, melkein kaikilla punahiuksisilla se on tullut purkista.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:27"]
Minusta punapäät on ihania :) Haaveilin aina punaisesta tukasta, serkuillanikin kun on sellainen, mutta ei se punaiseksi haaveilullakaan muuttunut...
[/quote]
Samoin, kun on sattumalta vielä vihreät silmätkin. Täytyy vain värjätä hiuksia punertavanruskeaksi, ei voi muuta...
Aito punapää täällä :)
Kyllä ne miehet, jotka minusta on (olleet) kiinnostuneita, on tykänneet myös mun hiusten väristä. Ihoni on myös hyvin vaalea ja palan auringossa erittäin herkästi. Pienen pieniä pisamia tulee keväällä ja kesällä hiukan kasvoihin ja käsiin. Kampaajat kehuu kilvan mun hiusten väriä, muuten en siitä kovin usein kuule kommentteja.
Itse erotan aika hyvin aidot punapäät feikeistä, mutta varmaksi sen voi todistaa vain olemalla alasti ;)
Miten niin ei pidetä?
Minä pidän ja näemmä kaksi kolmesta veljestäni kun ovat valinneet vaimokseen punapään.
Itse olen maantienharmaa, joka feikkaa ruskeatukkaista kemikalien avulla.
Minulla on luonnonkiharat punaiset hiukset ja oman kokemukseni mukaan todella monet pitävät niistä. Usein ihan ventovieraatkin tulevat ihastelemaan hiuksiani. Ja kun kerran leikkasin hiukseni lyhyiksi ja vaalensin ne, sain paljon palautetta että miksi ihmeessä menin pilaamaan hiukseni.
Toisaalta olen lukenut että punatukkaiset sairaanhoitajat joutuvat muita useammin potilaiden haukkumisen ja jopa pahoinpitelyn kohteeksi, joten ilmeisesti hiusten väri myös ärsyttää joitakin.
Mulla oli joskus oikein ihanat punaiset hiukset, ei liian värjätyn väriset. Oli ihana yhdistelmä vihreiden silmieni kanssa. Mutta valitettavasti ne piti värjätä joka ainoa viikko, koska vaaleat hiukseni ei omanneet pienintäkään punapigmenttiä ja suorastaan hylkii punaisia värejä. Ei auta edes laittaa hieman punaista ruskeaan kun se punaisuus häipyy hetkessä.
Mö en siis ainakaan vihaa punatukkaisia, olen kateellinen :)
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:31"]
Mun mielestä punaiset hiukset on kauniit, varsinkin jos on aidosti punapää. Silloin on yleensä myös kuulas, vaalea iho. Pisamatkin ovat nättejä.
Harva vaan on aidosti punapää, melkein kaikilla punahiuksisilla se on tullut purkista.
Niin ja Suomen kaikki blondit ja brunetet ovat aitoja?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:40"].
Itse erotan aika hyvin aidot punapäät feikeistä, mutta varmaksi sen voi todistaa vain olemalla alasti ;)
[/quote]
Ei välttämättä, kyllä minä värjäsin ainakin ne alemmat karvatkin silloin kun hiuksetkin ;-)
Täällä toinen aito punapää, joka tosin nykyään kirkastaa väriään. Mutta joo, kaiken muun kestän eli vitsit, pisamat ja varjossa kököttämisen, mutta tuo, mihin viittaat, on ikuinen "traumani". Olen nyt nelikymppisenä toki sinut karvojeni kanssa, mutta villeinä vuosinani tietyt toimet alkoivat aina sillä, kun silloinen partneri totesi, että sähän olet aito punapää. No niin olen, ihan joka puolelta.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:40"]
[/quote]
Numero 18 eli karva-avautuja kysyy aivan ällikällä lyötynä, että ei jumalauta, voiko niitä karvojakin värjätä?!?!?!?!?
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 18:40"].
[/quote]
Ei välttämättä, kyllä minä värjäsin ainakin ne alemmat karvatkin silloin kun hiuksetkin ;-)
[/quote]
No en kyllä tiedä ketään, joka olisi värjännyt alakerran karvoja. Tai ainakaan tunnustanut värjänneensä. Sinkkuelämäässä Samantha taisi joskus värjätä, mutta että oikeessa elämässä.... Sellaistakin siis tapahtuu. Emmä kyllä tajua miksi niitä pitäisi värjätä.
Mulla on ollut vuosikausia mahdollisimman luonnollisen sävyinen punertava tukka. Paksu, taipuisa ja lapoihin saakka - eli aika näyttävä. Itse pidin suunnattomasti tuosta väristä, varsinkin talvella lämpimän punertava sävy antoi kivasti väriä kasvoihin.
Nyt alkaa tulla harmaata ja väri ei enää pysy kunnolla tyvessä joten vaihdoin kullansävyiseen. Kaunis sekin mutta ei vaan minun värini:(
Kyllähän kaunis nainen aina kiinnostaa hiusten väristä huolimatta... Aidot punapäät vaan on Suomessa aika harvinaisia ja harvalle värjätty edes periaatteessa luonnollinen punainen sopii. Itsekin yritin teininä hennailla ja tukka oli luonnollisen ja kivan värinen kyllä, mutta riiteli pahasti ihon- ja silmienvärin kanssa joten ei näyttänyt hyvältä.