Miten onnistunut koronatestin otto lapselta
Heippa, varmaan aika moni on jo joutunut lastaan käyttämään koronatesteissä, koska yhdestäkin oireesta pitäisi mennä testiin. Haluaisin kuulla, miten on onnistunut lapsilta tuo otto? Mukavaltahan se ei tunnu, mutta kuinka yhteistyökykyisiä teidän lapset ovat olleet
Kommentit (7)
Minuakin kiinnostaa tämä.
Minusta, siis aikuisesta, se oli kyllä aivan kammottava testi. Toivon,ettei tarvitse koskaan mennä uudestaan, eikä todellakaan viedä lapsia. En usko, että pysyisivät paikoillaan mitenkään sellaisissa kivuissa.
Onko muilla testi ollu yhtä karsea kokemus? Olenko poikkeus? Minulla siis vain kyyneleet valuivat hallitsemattomasti pitkin naamaa, kun sattui niin perhanasti. Kipu oli aivan helvetillinen.
En pelkää mitään verikokeita tai nielunviljelyitä lainkaan, mutta mielellään olen koko loppuelämäni ilman toista koronatestikokemusta....
Vierailija kirjoitti:
Hirmu hyvin meni meidän 2v:llä joka on aika innostunut lääkärijutuista tällä hetkellä. Sanoin etukäteen että tuntuu hetken epämukavalta mutta menee äkkiä ohi. Lapsi vähän kiemurteli mutta näytteenottaja oli kokenut ja nopea ja lapsi ei edes alkanut itkeä. Tulos tuli nopeasti.
Otettiinko nenästä vai nielusta? Aika iso ero fiiliksessä näin molemmat kokeneena.
1 tässä, otettiin nenän kautta, samoin multa. On se epämukava mutta en sanoisi että kamala. Vähän kuin menisi vettä ikävästi nenään. Hirmu nopeastihan siitä selviää. Silmät voi vuotaa kyllä.
Lapsista en tiedä mutta itseltäni en anna tuota ottaa missään olosuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
1 tässä, otettiin nenän kautta, samoin multa. On se epämukava mutta en sanoisi että kamala. Vähän kuin menisi vettä ikävästi nenään. Hirmu nopeastihan siitä selviää. Silmät voi vuotaa kyllä.
Näin ne useimmat taitavat asiaa kuvailla ja samaa sanoi miehenikin kun koronatestissä kävi. (Itse en ole käynyt, ei ole ollut oireita.) Joillain harvoilla on sitten ollut kunnolla ikävä kokemus.
Ei ole ollut vielä tarvetta ottaa, mutta jos vaikuttaa hankalalta, niin itse huoneesta pois ja antaa henkilökunnan hoitaa (ainakaa lapsi ei ihnoa sinua siksi että olet pakottanut testiin).. .
Hirmu hyvin meni meidän 2v:llä joka on aika innostunut lääkärijutuista tällä hetkellä. Sanoin etukäteen että tuntuu hetken epämukavalta mutta menee äkkiä ohi. Lapsi vähän kiemurteli mutta näytteenottaja oli kokenut ja nopea ja lapsi ei edes alkanut itkeä. Tulos tuli nopeasti.