Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumiehen turha ja typerä suuttumminen - fiilikset meni

Vierailija
10.07.2020 |

Olen toukokuusta asti tapaillut Tinderissä tapaamaani miestä ja alku on vaikuttanut (ainakin Tinderiin nähden) ihan lupaavalta. Pari viikkoa sitten hän oli minun luona kylässä (olisko ollut noin viides tapaaminen) ja kokattiin yhdessä intialaista ruokaa. Hän ei juurikaan laita ruokaa, ja oli ihan fiiliksissä lopputuloksesta, kun huomasi miten tietyllä vaivannäöllä kotona voi saada ravintolatasoista hyvää ruokaa. Hän hehkutti, että aikoo tehdä samaa ruokaa ja kutsua kaverinsa käymään. Varoittelin, että ehkä kannattaisi aloittaa jostain vähän helpommasta ateriasta, jos kokkailu ei ole tuttua. Reseptissä on nimittäin aika paljon ainesosia, etenkin mausteita, sekä eri työvaiheita ja valmisteluita.

Olen ollut tämän viikon flunssassa ja univajeessa ja nyt puoli kahdeksan aikaan illalla heräsin pitkien päiväunien jälkeen. Katsoin kännykkää, ja mieheltä oli tullut monia puheluita ja viestejä. Klo 17.00 oli tullut ekat puhelut ja viestit, jossa mies kirjoitti että on kutsunut kaverinsa nyt tänään klo 18 alkaen syömään ja luvannut tarjota ruoat! Ajatteli siis tehdä tätä samaa intialaista mitä tehtiin yhdessä. Jos olisin huomannut vastata puhelimeen, ei hän siltikään olisi ehtinyt hakea kaupasta kaikkia aineksia (ei varmaa saa edes lähialepasta kaikkia mausteita), itse ruoan valmistuksesta puhumattakaan!

Illan mittaan viestit olivat muuttuneet pikku hiljaa kiukkuisemmiksi "mikset vastaa", "kiva kun vieraat on jo täällä ja ei oo ruokaa", "soita ASAP takasin, missä hitossa oikein oot". Ja mies siis tietää, että olen ollut tän viikon kipeänä. Ja vaikka en olisikaan, ei voi olettaa että päivystän kännykän äärellä. Soitin äsken miehelle takaisin ja siellä oli kiukku ja mökötys päällä kun kaverit olivat vitsailleet ja lopulta lähteneet pitsalle. Oli koittanut ilmeisesti räpeltää jotain ilman oikeita aineksia ja mausteita ja lopputulos oli ollut ihan hirveä. Oli mm. korvannut reseptin tomaattipyreen tuoreilla tomaateilla, vaikka kokkailutuokion aikana olin nimenomaan selittänyt, että tomaattipyre on ihan eri asia kuin tomaatti, tomaattimurska tai ketsuppi.

Nyt mies on kiukuissaan ja mököttää MINULLE kuin pieni lapsi, vaikka ikää on 40 vuotta. Mulla meni fiilikset aika lailla. Miten kehtaa suuttua minulle ihan omasta mokasta. Lisäksi kyseenalaistan vahvasti tuon miehen järjenjuoksun ja toiminnanohjauksen taidot. Miten tulee mieleen tuntia ennen vieraiden tuloa vasta miettimään, että mitenkös se resepti meni ja mitä kaikkea siihen piti ostaakaan. Eikä se tunti olisi riittänyt siltikään vaikka olisi ollut kaikki tavarat ostettuna kotiin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tarina.

Kerro toinen

Vierailija
2/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettava mies. En katsoisi enempää. Nyt vielä pääset helposti eroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailemani mies-hullun paluu, osa 539.

Montakos aloitusta meinaat vielä väsätä ennenkuin palsta sulkeutuu?

Vierailija
4/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kerro nyt se ruokakin sitten. Jätit oleellisen asian pois, muuten ihan viihdyttävästä tarinasta. Intialainen ruoka on muuten tosi hyvää, ja parasta en ole syönyt Intiassa vaan Lontoossa 😄

Vierailija
5/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa söpöltä tyypiltä, todellisuudentaju vissiin vähän irrallaan keittiöhommissa. Itse olisin ollut vain huvittunut.

Kaverit kyllä keljuilee sille sunkin puolesta.

Vierailija
6/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva tarina.

Kerro toinen

Kiitos vaan. Mietin, että huolestuttavasti mennyt kesälomapalstailu överiksi kun miehen soiton jälkeen eka ajatus oli, että tämä on pakko jakaa av:lla kun kerrankin tapahtuu jotain. 

ap 

Vierailija
7/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten keksinyt mitään ruokaa/reseptiä tähän hätään 😂 Porvoolainen ongelma.

Vierailija
8/8 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten keksinyt mitään ruokaa/reseptiä tähän hätään 😂 Porvoolainen ongelma.

Ihan koska resepti on omassa päässäni ja teen sen näppituntumalla varioiden. Kyseessä oli Malai kofta pyörykät tomaatti-kerma-cashewkastikkeella. Ensin tehdään pyörykät: keitettyä perunaa, kukkakaalinmuruja, paneer-juustoa, mausteita, vähän korppujauhoja tai leivänmuruja mössätään ja tehdään lihapullan kokoisia palleroita siten, että jokaisen palleron keskellä on pari rusinaa ja yksi cashew pähkinä. Uppopaistetaan. 

Soossin olen muovannut itse eri resepteistä mutta ideana on, että sipulia, valkosipulia, porkkanaa kuullotetaan mausteseoksessa (mm. juustokumina, korianteri, kokonaista kaardemummaa, valmista garam masalaa,  vähän chiliä, tuoretta inkivääriä) kunnes vähän pehmenevät. Sitten lisätään kermaa ja vähän vettä, keitellään kypsäksi ja lisätään taas vähän vettä ja tomaattipyrettä. Soseutetaan sauvasekoittimella tai yleiskoneella sileäksi ja lisätään suolaa ja tuoretta korianteria. Lisätään koftapyörykät soossiin. Tarjoillaan riisin ja/tai naan/chapati-leivän kanssa. Tämä ei ole oikeaoppinen tai "virallinen" Malai Koftan soossi, mutta itse tykkään tästä  kuin hullu puurosta. 

Miehen oli ollut kuulemma tarkoitus skipata pyörykät ja tarjota kastike erikseen broilerisuikaleiden kanssa. Luulen, että lopputulos oli ollut pannulla paistettua sipulia, porkkanaa ja tomaattia. En siis naura toisen kokkailutaidoille mutta järjenjuoksua ihmettelen. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi