Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sujrin ero köyhienkin ja raikkaiden välillä

Vierailija
10.07.2020 |

Rikas on tehnyt töitä. Rehkinit selkä vääränä ja otsa veressä jopa kahta tai kolemea työtä yhtä aikaa omaisuutensa eteen. Rikas on ollut ahkera ja motivoitunut sen eteen eträ on omalla työllään, omalla ansiollaan eritoten sillä kovalla vaivalla vaivalla ansainnut rikkautensa rehkimällä. Rikkaat opwttaa lapsille jo pienestä pitäen että jos haluaa isona rikkaaksi pitää tehdä töitä ja jo alasteikäisinä rikkaiden lapset jakaa lehtiä ja tekee muita kevyitä kesätöitä ansaitakseen joka lantin itse omalla työllään.

Köyhiä taas vaivaa ylenpalttinen laiskuus, saamattomuus ja mitvaation puute. Köyhät menevät aina sieltä missä se aita on matalin eikä nähdä vaivaa työntekoon ja rehkimiseen. Siksi köyhä pysyy köyhänä. Ja se köyhyys lisäksi periytyy siksi koska vanhemmat opettavat lapsensa samanlaisiksi lusmuilijoiksi kuin ovat itse eli ne elämäntaidot ja asenne omaksutaan jo sieltä kotoa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut asiaa, mutta tule jatkamaan sitten, kun et ole humalassa.

Vierailija
2/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin, että raikkaat on voileipiä ja köyhät ritareita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä välttämättä paikkaansa. moni köyhä on tehnyt työtä ikänsä persesuoli pitkällä mutta tulot riittää juuri ja juuri elämiseen. usein pienyrittäjät ja pienviljelijät ovat köyhiä vaikka tekevät työtä paljon enemmän kuin keskivertotyöläinen. ei köyhyys ole sama kuin laiskuus.

Vierailija
4/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pidä välttämättä paikkaansa. moni köyhä on tehnyt työtä ikänsä persesuoli pitkällä mutta tulot riittää juuri ja juuri elämiseen. usein pienyrittäjät ja pienviljelijät ovat köyhiä vaikka tekevät työtä paljon enemmän kuin keskivertotyöläinen. ei köyhyys ole sama kuin laiskuus.

Köyhyys johtuu laiskuudesta, työnteolla rikastuu. Sen viisauden tiesivät jo antiikin kreikkalaiset viisaat aina filosofeista ajattelijoihin.

Vierailija
5/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys johtuu varallisuuden puutteesta.

Vierailija
6/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen mieluummin pienipalkkainen, köyhäkin. Olen maksanut yksiöni, en ole velkaa yhtään mihinkään. Käyn töissä, pärjään palkallani. Olen tyytyväinen elämääni. Veljeni asuu hienossa omakotitalossa, 2 uutta autoa, lomilla monta kertaa vuodessa, velkaa hirvittävä määrä. Jokainen määrittelee onnellisuutensa. Minä nukun yöni hyvin.

Vierailija
7/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen mieluummin pienipalkkainen, köyhäkin. Olen maksanut yksiöni, en ole velkaa yhtään mihinkään. Käyn töissä, pärjään palkallani. Olen tyytyväinen elämääni. Veljeni asuu hienossa omakotitalossa, 2 uutta autoa, lomilla monta kertaa vuodessa, velkaa hirvittävä määrä. Jokainen määrittelee onnellisuutensa. Minä nukun yöni hyvin.

Olette siis veljesi kanssa molemmat köyhiä, mutta sinä elät varallisuutesi mukaista elämää, veljesi ei. Ei rikkaat ylivelkaannu.

Vierailija
8/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, raikkaiden mtovastio...

Vierailija
9/10 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, raikkaiden mtovastio...