Näkökyky poissa toisesta silmästä 30min-2 tuntia
Mistähän voi väliaikainen näkökyvyn poissaolo johtua? Onko kenelläkään käsitystä? Näköä ei siis hetkellisesti ole lainkaan toisella silmällä, mutta palautuu muutaman tunnin sisällä. Lääkärissä käyty kerran (näkö oli palautunut jo), mutta lääkäri ei keksinyt mitään syytä.
Tämä toistunut muutaman kerran vuosien kuluessa.
Kommentit (42)
Minulle aiheutti aurallinen migreeni tai tähän tulokseen lääkäri tuli. On tosin lääkärin mukaan epätyypillinen oire, yleensähän se on sitä sahalaitaa silmissä, niin kuin yleensä minullakin. Olin sairaalassa tutkittavana tuon oireen takia mutta ei siihen muuta selitystä löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Minulle aiheutti aurallinen migreeni tai tähän tulokseen lääkäri tuli. On tosin lääkärin mukaan epätyypillinen oire, yleensähän se on sitä sahalaitaa silmissä, niin kuin yleensä minullakin. Olin sairaalassa tutkittavana tuon oireen takia mutta ei siihen muuta selitystä löytynyt.
Onko sulla muuten sitten migreeniä?
Vierailija kirjoitti:
MS
Mäsä olis varmaan muillakin tavoilla tullu esille vuosien kuluessa. Luulisin. Eikä vain 5-6 krt näkö poissa väliaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla muuten sitten migreeniä?
Kyllä, ala-aste ikäisestä saakka. Nuorempana oli rajumpana, nykyään onneksi paljon lievempänä.
Minullakin on migreeni ja jos tulisi tuollainen oire, arvelisin sen kyllä johtuvan migreenistä. Varsinkin jos olisi vasemmassa silmässä, koska oireeni tuntuvat yleensä vasemmalla puolella.
Ok, no tässä tapauksessa ei ole koskaan ollut migreeniä diagnosoituna tai muunlaisia (vastaavia) oireita.
Minulla hämärtyi näkö, ei mennyt kokonaan, mutta hämärtyi, joskus migreenin alkuaikoina, kerran pari. Sen jälkeen ei ole sellaista ollut, on vain auralliseen migreeniin liittyviä näköhäiriöitä. Näön hämärtymisen yhteydessä oli samanlaista pahoinvointia, kuin migreenin yhteydessä. Siitä päättelin, että olisi johtunut migreenistä.
TIA kohtaus.
Onko sinulla ollut rytmihäiriöitä? Ongelmia veren hyytymisen kanssa?
Tilaa ambulanssi. Voi olla aivoinfarkti.
Isälläni oli veritulppa silmässä alle 40-vuotiaana.
Kaverilla oli aivokasvain. Toisella kaverilla migreeni. Tutulla sukulaisvanhuksella vakava B-vitamiininpuutos vei näön aina hetkeksi toisesta silmästä.
Ei voi siis tietää tuolla perusteella.
Se on tukos. Muutaman kerran oli ja kun menin lopulta lääkäriin, passittivat keskussairaalaan, en saanut edes ajaa omalla autolla sinne, tilasivat taksin. Tästä on toistakymmentä vuotta, jotain verenkiertopillereitä syön vieläkin, eikä kohtauksia ole enää tullut.
Särytön migreeni oireilee mm. näkökyvyssä.
Minulla on aina vaikea lukea, kun osa tekstistä katoaa molemmilta silmiltä kohtauksen aikana.
Näköhäiriöitä, puutumista, puhevaikeuksia, voimattomuutta? Outojen oireiden aiheuttaja voi olla särytön migreeni.
https://www.netlaakari.fi/neurologia/migreeni/artikkelit/saryton-migree…
Onko outojen oireidesi takana särytön migreeni? Tunnista!
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/onko-outojen-oireidesi-takana-saryt…
Kuulostaa aivokasvaimelta. Pahoittelut
T. Lääkäri
Onko päätäsi kuvattu missään vaiheessa?
Sukulaisella oli tuolla oireella veritulppa silmässä.
MS