Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näkökyky poissa toisesta silmästä 30min-2 tuntia

Vierailija
10.07.2020 |

Mistähän voi väliaikainen näkökyvyn poissaolo johtua? Onko kenelläkään käsitystä? Näköä ei siis hetkellisesti ole lainkaan toisella silmällä, mutta palautuu muutaman tunnin sisällä. Lääkärissä käyty kerran (näkö oli palautunut jo), mutta lääkäri ei keksinyt mitään syytä.

Tämä toistunut muutaman kerran vuosien kuluessa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MS

Vierailija
2/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle aiheutti aurallinen migreeni tai tähän tulokseen lääkäri tuli. On tosin lääkärin mukaan epätyypillinen oire, yleensähän se on sitä sahalaitaa silmissä, niin kuin yleensä minullakin. Olin sairaalassa tutkittavana tuon oireen takia mutta ei siihen muuta selitystä löytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni minullekin tuli mieleen.

Vierailija
4/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle aiheutti aurallinen migreeni tai tähän tulokseen lääkäri tuli. On tosin lääkärin mukaan epätyypillinen oire, yleensähän se on sitä sahalaitaa silmissä, niin kuin yleensä minullakin. Olin sairaalassa tutkittavana tuon oireen takia mutta ei siihen muuta selitystä löytynyt.

Onko sulla muuten sitten migreeniä?

Vierailija
5/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni tai MS.

Vierailija
6/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MS

Mäsä olis varmaan muillakin tavoilla tullu esille vuosien kuluessa. Luulisin. Eikä vain 5-6 krt näkö poissa väliaikaisesti.

Vierailija
7/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla muuten sitten migreeniä?

Kyllä, ala-aste ikäisestä saakka. Nuorempana oli rajumpana, nykyään onneksi paljon lievempänä.

Vierailija
8/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on migreeni ja jos tulisi tuollainen oire, arvelisin sen kyllä johtuvan migreenistä. Varsinkin jos olisi vasemmassa silmässä, koska oireeni tuntuvat yleensä vasemmalla puolella.

Vierailija
9/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, no tässä tapauksessa ei ole koskaan ollut migreeniä diagnosoituna tai muunlaisia (vastaavia) oireita.

Vierailija
10/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla hämärtyi näkö, ei mennyt kokonaan, mutta hämärtyi, joskus migreenin alkuaikoina, kerran pari. Sen jälkeen ei ole sellaista ollut, on vain auralliseen migreeniin liittyviä näköhäiriöitä. Näön hämärtymisen yhteydessä oli samanlaista pahoinvointia, kuin migreenin yhteydessä. Siitä päättelin, että olisi johtunut migreenistä.

Vierailija
11/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIA kohtaus.

Onko sinulla ollut rytmihäiriöitä? Ongelmia veren hyytymisen kanssa?

Vierailija
12/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa ambulanssi. Voi olla aivoinfarkti.

Vierailija
13/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isälläni oli veritulppa silmässä alle 40-vuotiaana.

Kaverilla oli aivokasvain. Toisella kaverilla migreeni. Tutulla sukulaisvanhuksella vakava B-vitamiininpuutos vei näön aina hetkeksi toisesta silmästä.

Ei voi siis tietää tuolla perusteella.

Vierailija
14/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tukos. Muutaman kerran oli ja kun menin lopulta lääkäriin, passittivat keskussairaalaan, en saanut edes ajaa omalla autolla sinne, tilasivat taksin. Tästä on toistakymmentä vuotta, jotain verenkiertopillereitä syön vieläkin, eikä kohtauksia ole enää tullut.

Vierailija
15/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särytön migreeni oireilee mm. näkökyvyssä.

Minulla on aina vaikea lukea, kun osa tekstistä katoaa molemmilta silmiltä kohtauksen aikana.

Vierailija
16/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköhäiriöitä, puutumista, puhevaikeuksia, voimattomuutta? Outojen oireiden aiheuttaja voi olla särytön migreeni.

https://www.netlaakari.fi/neurologia/migreeni/artikkelit/saryton-migree…

Vierailija
17/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko outojen oireidesi takana särytön migreeni? Tunnista!

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/onko-outojen-oireidesi-takana-saryt…

Vierailija
18/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivokasvaimelta. Pahoittelut

T. Lääkäri

Vierailija
19/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päätäsi kuvattu missään vaiheessa?

Vierailija
20/42 |
10.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella oli tuolla oireella veritulppa silmässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan