Suositelkaa hyvää risottoa?
Tekisi mieli risottoa ja perussellaiseen olisikin ainekset (Arborioa, valkkaria, parmesaania) mutta haluaisin siihen jotain muutakin kuin riisiä..
Parsarisottoa tein viimeksi.
Kommentit (18)
Herkkutatteja käyt ostamassa .. kuivattuna, jos ei saa tuoreita ..
Zinc
Kunnollisen risoton tekeminen on vaikeaa. Annan ammattilaisen tehdä, maksan siitä ja nautin ravintolan terassilla. Tattirisotto on suosikkini.
Aurinkokuivattua tomaattia, mozzarellaa, tomaattia..
Jamie Oliverin pekoni-punaviinirisotto on meidän perheen suosikki. Myös jokin ihana äyriäisrisotto on ollut itselläni pitkään suunnitteilla.
oikeanlaiseen risottoon ei tule viiniä tai juustoa.
Vierailija kirjoitti:
oikeanlaiseen risottoon ei tule viiniä tai juustoa.
Classic Italian risotto recipe
Serves: 4-6
Time: 30 minutes for the broth + 45 minutes for the risotto
Ingredients
400g arborio rice
50g unsalted butter
115ml white wine (still, not sparkling!)
2 pints broth – meat or vegetable (or simply use stock if you don’t have time to prepare this in advance)
1 onion
1 clove of garlic
2 tablespoons of chopped oregano
Salt & pepper to taste
25g grated parmesan (optional)
50g Bel Paese cheese (optional)
Kännin kun vedät niin riisit unohtuu
Olen kuohariakin laittanut risottoon kun kerran sain lahjaksi pullollisen eikä itse tule käytettyä alkoholia ollenkaan. Jaoin pakastepusseihin sen ja sieltä käytän ruoanlaittoon :D
Herkkutattirisotto on suosikkini. Jos tuoreita tatteja ei saa, niin Prismasta saa kuivattuja herkkutatteja.
Itse olen käyttänyt risotossa salottisipulia, risottoriisiä, voita, kasvislientä, italialaista valkoviiniä ja parmasaanijuustolastuja sekä tietenkin sieniä. Yrttejä tarvittaessa.
Risotto pitää olla sopivan löysää.
Kuohuviinin kanssa voisin nauttoa risoton.
Tuorehernerisotto on hyvää ja ajankohtaista nyt.
Siis risottonhan voipi tehä millä lisukkeilla vain tykkää. Omat lempparit on sienirisse, äyriäisrisse ja pelkkä riisirisse, johon ihan vikaksi sekottaa hitu limemehua ja kuorta että paljon Roqueforttia.
Vierailija kirjoitti:
Siis risottonhan voipi tehä millä lisukkeilla vain tykkää. Omat lempparit on sienirisse, äyriäisrisse ja pelkkä riisirisse, johon ihan vikaksi sekottaa hitu limemehua ja kuorta että paljon Roqueforttia.
Riisirisseillä voi säestää kappaleita, joihin marakassit eivät sovellu.
Miksei perinteinen sienirisotto kävisi ?
Zinc