Suunnittele ruoat 20€ viikoksi
Ideat täysin hukassa, kaipaan vinkkejä mitä ruokaa tekisit yhdelle henkilölle 20€:llä viikon ajaksi. Kuiva-aineet leipään löytyy valmiina, lisäksi salaattikastikkeet. Kasvispainotteisia ruokaideoita kaipaisin!
Kommentit (19)
Uudet perunat ja silli, halloumisalaatti, nizzan salaatti, kaalilaatikkoa, uunipuuro marjat ja mehukeitto
Feta kasviskiusaus on hyvää ja sitä riittää moneksi päiväksi. Kasvispihvit, kaupan pakastealtaassa hyvä valikoima ja kylkeen uusia perunoita.
Runsaita salaatteja, nyt ei kotimaiset kasvikset paljoa maksa.
Ruokaisuutta lisäämään makaronia ja papuja ym.
Voisinkin jonkun päivän käyttää metsässä! Mustikoista piirakka ja kanttarelli pastaa nam!
Kaalikeittoa en ole koskaan tehnyt, mutta uusien ideoiden viikko niin miksipä ei.
Lisäksi voisin kokeilla fetakiusausta.
Lisää vinkkejä saa antaa! :)
Vierailija kirjoitti:
Voisinkin jonkun päivän käyttää metsässä! Mustikoista piirakka ja kanttarelli pastaa nam!
Kaalikeittoa en ole koskaan tehnyt, mutta uusien ideoiden viikko niin miksipä ei.
Lisäksi voisin kokeilla fetakiusausta.Lisää vinkkejä saa antaa! :)
Minä teen kesäisin kaalikeittoa mihin lisää uusia perunoita, niin tulee ruokaisampaa
Paahdettuja punajuuria, ovat minun suosikki tällä hetkellä ja muutkin juurekset paahdettuna.
Mistä syystä noin pieni budjetti. Meitä on kaksi aikuista ja viikko budjetti 120 euroa. Kaikesta muusta turhasta tingitään ennemmin mutta ei koskaan ruuasta. Ja varalla on aina pakastimessa pakastinvihanneksia, kanaa, jauhelihaa ja eineksiä.
Jokaisen päivän ruokabudjetti on 2,85€.
Aamupalaksi kaurapuuroa ja mustaa teetä. Kaurapuuron päälle itse metsästä poimittuja mustikoita. Musta tee sisältää kofeiinia ja piristää, se on edullistakin. Kokeile nokkosteetä, se on ilmaista.
Pinaattiohukaisia (1,25€/paketti) tai nokkoslettuja (nokkosia löytyy ilmaiseksi pihalta keräämällä)
Kasvisnuudeleita (0,59€/paketti)
Soijarouhe-makaronilaatikkoa (tumma makaronipussi 0,30€/400 g pussi)
Valkosipulipastaa (ruokakerma 0,50€/prk, ranskankermaa ja valkosipulia)
Omeletti, jonka täytteeksi ryöpättyjä nokkosia tai metsäsieniä tai jääkaapista löytyviä raaka-aineita (paprika, juusto, sipuli, pinaatti)
Bataattikeitto (yhdestä bataatista tulee nopeasti herkullinen keitto)
Sienirisotto (poimi metsästä itse kantarellit)
Vierailija kirjoitti:
Linssikeittoa
Ohje
Taas tällainen tyhmä luuserit aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä noin pieni budjetti. Meitä on kaksi aikuista ja viikko budjetti 120 euroa. Kaikesta muusta turhasta tingitään ennemmin mutta ei koskaan ruuasta. Ja varalla on aina pakastimessa pakastinvihanneksia, kanaa, jauhelihaa ja eineksiä.
Syitä voi olla monia. Esim. pitkäaikaistyöttömyys ja joku isompi tälle kuukaudelle osunut menoerä, toimeentulotuella eläminen, sairaseläke, opiskelijan työtön kesäloma, yms.
Minua taas kiinnostaa missä kuplassa elää ihminen, joka ei näe, että ihmisillä voi olla todella tiukkaa rahan kanssa täällä Suomessakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linssikeittoa
Ohje
Mä teen linssitomaattikeittoa. Tällä hetkellä tomaatit on superhalpoja, joten ostaisin niitä, vaikka saatan käyttää ihan vaan murskaakin.
Tomaatit kalttaan ja otan kuoret pois. Keitän ne pehmeiksi ja murskaan blenderissä. Takaisin kattilaan porisemaan, joukkoon voi laittaa myös vähän tomaattipyreetä. Annan kuullotetut valkosipulit ja sipulit ja sipulit juokkoon , samoin linssit. Keitellään valmiiksi ja syödään pois.
Nyt, kun parvekkeella olen kasvatallut kaikenmaailman yrtit, käy tähän esim. basilika todella mainiosti joukkoon.
Linssipata / linssimuhennos. On todella hyvää + edullista + riittoisaa. Netistä löytyy useita ohjeita, joita voi soveltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syitä voi olla monia. Esim. pitkäaikaistyöttömyys ja joku isompi tälle kuukaudelle osunut menoerä, toimeentulotuella eläminen, sairaseläke, opiskelijan työtön kesäloma, yms.
Minua taas kiinnostaa missä kuplassa elää ihminen, joka ei näe, että ihmisillä voi olla todella tiukkaa rahan kanssa täällä Suomessakin.
Totta. Mulla on 17e käyttörahaa 11 päivälle. Sillä pitää saada koko ens viikon ruoat + sitä seuraavaan viikon ma ja ti.
Mikäli mahdollista mene metsiin etsimään kanttarelliä ym sieniä ja mustikkaa sekä metsämansikkaa löytyy myös.
Muuten voisin suositella iso kattila kasvispastaa mihin edullisia kasviksia mitä löytyy.