Muita, jotka ei halua pitää unikoulua lapselle?
Muita, jotka eivät ole pitäneet, eivätkä aio pitää unikoulua vauvalle/taaperolle? Vaikka joku saattaisi pitää sitä "tarpeellisena".
Kommentit (13)
Mulla on kolme lasta. Esikoisen kanssa unikoulu ei onnistunut, enkä sitten nuorempien kohdalla edes yrittänyt. Nukkuvat täysiä öitä nykyään, vaikka viettivät vuosia tissi suussa.
Ei oo pidetty unikouluja kummallekaan lapselle. Esikoinen opetettiin hyvin lempeästi nukahtamaan itse omaan sänkyyn joskus n. 2-vuotiaana. Nuoremman kanssa ei ole tehty mitään ylimääräistä opettamista mihinkään suuntaan.
Älä stressaa turhaan, ole armollinen itsellesi ja lapsellesi. :) Älä ainakaan tee, mitä joku muu haluaa tai käskee, jos se ei tunnu itsestä hyvältä tai lapselle sopivalta. Luota itseesi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kolme lasta. Esikoisen kanssa unikoulu ei onnistunut, enkä sitten nuorempien kohdalla edes yrittänyt. Nukkuvat täysiä öitä nykyään, vaikka viettivät vuosia tissi suussa.
Minullakaan ei ole mikään kiire päästä imetyksestä eroon. En vaan ymmärrä, miksi neuvolassa on melkeinpä painostettu unikouluun jo siitä asti, kun lapsi oli 6 kk....
Aloittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole mikään kiire päästä imetyksestä eroon. En vaan ymmärrä, miksi neuvolassa on melkeinpä painostettu unikouluun jo siitä asti, kun lapsi oli 6 kk....
Varmaankin haluavat varmistaa jaksamisesi. Toisille yöimetykset sopivat, toisille eivät.
-Se kolmen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo pidetty unikouluja kummallekaan lapselle. Esikoinen opetettiin hyvin lempeästi nukahtamaan itse omaan sänkyyn joskus n. 2-vuotiaana. Nuoremman kanssa ei ole tehty mitään ylimääräistä opettamista mihinkään suuntaan.
Älä stressaa turhaan, ole armollinen itsellesi ja lapsellesi. :) Älä ainakaan tee, mitä joku muu haluaa tai käskee, jos se ei tunnu itsestä hyvältä tai lapselle sopivalta. Luota itseesi.
Olet kyllä oikeassa. Näissä asioissa täytyisi yrittää luottaa omaan arviointikykyyn. Tuntuu vaan, että jotkut pitävät melkein jo epäsopivana 1 v 3 kk:n ikäisen imettämistä... Omasta mielestäni siinä ei ole mitään ihmeellistä. Meillä taapero nukkuu perhepedissä, ja saa syödä öisinkin. Ihan kohtuullisen hyvin hän kuitenkin jo nykyään nukkuu. Vaikka on pienempänä ollut todella huono nukkumaan.
Ei kai sitä kukaan halua. Mutta jos lapsi herää 10 kertaa yössä eikä suostu sängyssä olemaan niin pakko se on jotain tehdä.
Eihän unikoulu välttämättä tarkoita itkettämistä. Ainakin meillä homma hoitui kolmessa yössä ilman sen suurempia itkemisiä tassuttelemalla. Meillä uniongelma ei kieltämättä myöskään ollut kovin paha, mutta päästiin 3-4 kertaa yössä heräilystä siihen että lapsi nukkuu useimmiten koko yön ja välillä jos herää niin nukahtaa samantien uudelleen ilman sen kummempia taikoja.
Mutta mikään pakko unikoulua ei ole pitää. Jos koet jaksavasi hyvin ja olet päivisin pirteä touhuamaan lapsen kanssa niin eihän siihen ole silloin mitään tarvetta. Ei unikoulu ole mikään pakko tai varma ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä kukaan halua. Mutta jos lapsi herää 10 kertaa yössä eikä suostu sängyssä olemaan niin pakko se on jotain tehdä.
Miten niin pakko? Meillä heräsi jotain 17 kertaa, emmekä aloittaneet unikoulua. 2v iässä alkoi nukkumaan kokonaisia öitä säännöllisesti.
Pidettiin 1 vuotiaana ja siitä saakka nukkunut 11h heräämättä. Kiitos unikoulu! Ps. Ei huudatettu.
Kieltämättä me exän kanssa naurettiin, kun 20 vuotta sitten pidettiin unikoulua esikoiselle. Lässytettiin pinnasängyn vieressä, nyt nukutaan, nyt on yö. Hihitettiin, niin varmaan nukut, saakeli. Meiltä menee järki. Alkoi nukkua kun pikkuveli syntyi seuraavana vuonna. Se nukkui aina.
Vierailija kirjoitti:
Kieltämättä me exän kanssa naurettiin, kun 20 vuotta sitten pidettiin unikoulua esikoiselle. Lässytettiin pinnasängyn vieressä, nyt nukutaan, nyt on yö. Hihitettiin, niin varmaan nukut, saakeli. Meiltä menee järki. Alkoi nukkua kun pikkuveli syntyi seuraavana vuonna. Se nukkui aina.
:D söpöä. Esikoisen kanssa kaikki on aina vähän kokeilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin pakko? Meillä heräsi jotain 17 kertaa, emmekä aloittaneet unikoulua. 2v iässä alkoi nukkumaan kokonaisia öitä säännöllisesti.
No sillon on pakko jos on isompia lapsia jotka eivät nuku päiväunia. Minä ainakaan en pystynyt valvomaan sekä päivää että yötä.
En vaan halua itkettää/huudattaa häntä. Kai tuo taapero ajallaan oppii nukahtamaan yöunille ilman tissiä, ja nukkumaan yönsä heräämättä.
-ap