Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Jos ei saa 10 kokeesta, se tarkoittaa sitä ettei..

Vierailija
05.05.2013 |

..osaa kaikkia niitä asioita jotka pitäisi osata".

Kommentteja?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitä vaan, että kuka ne kaikki oppikirjat mahtaa opetella ulkoa ja miten kauan ne vielä sitten muistaa. Riittääkö, että vaan sen kokeen ajan muistaa, vai pitääkö loppuikänsä muistaa?

Vierailija
2/5 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 19:50"]

..osaa kaikkia niitä asioita jotka pitäisi osata".

Kommentteja?

[/quote]

..tai ei muista juuri sillä hetkellä, tai on huolimaton, ei vastaa täsmälleen kirjassa olleissa sanoilla/opettajan edellyttämällä tavalla. Itse olen vastannut kokeessa väärin kysymykseen mikä on tosite, oltuani edellisenä kesänä tilitoimistossa töissä. Se oli minulle niin itsestään selvää, etten osannut kertoa kaikkea, mitä opettaja vaati vastauksessa. Näin voi käydä useinkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyissä rajoissa samaa mieltä, etenki jos kyse peruskoulusta. Siellä testataan sitä, osaako koealueen asiat vai ei. Aika moni peruskoulussa opetettu asia on pohjana sille, mitä myöhemmin oppii eli jos ei saa kerto- ja jakolaskuja, on hankala oivaltaa prosenttilaskuja ja edelleen vaikea selvitä lääkelaskuista. Silloin syyttää yleensä lääkelaskujen opettajaa, ei sitä, että ei viitsinyt peruskoulussa opetella perusasioita.

Vierailija
4/5 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka määrittelee, mitä asioita "pitäisi" osata? Siihen on monta mielipidettä, mitä pitäisi osata ja miksi.

Vierailija
5/5 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei pidä paikkaansa. Se tarkoittaa vain sitä ettei muista ulkoa koealueen jokaista asiaa. Nykypäivänä on mielestäni tärkeämpää että osaa hakea tietoa, kuin muistaa sitä ulkoa. Tieto on nykyään jokaisen saatavilla esim internetin kautta, toisin kuin keskiajalla jolloin kirjoja oli vain muutama hassu ja siksi tietoa oli tankattava päähän. Riippuu ihan kokeen luonteesta, mittaako se osaamista, tietoa ja taitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi