Inhoaako joku muukin rintsikoiden ostamista?
Inhoan rintsikkaostoksia, koska tuntuu etten mistään löydä kunnon liivejä. Jos liivit ovat yhtä napakat kuin mitä niiden ohjeiden mukaan pitäisi olla, minusta tuntuu että ne puristavat häiritsevästi. Monet liivit myös, vaikka olisivat muuten jopa liian isot, ovat muuten vaan huonon malliset.
Onko muilla näin hankalaa?
Kommentit (18)
On hankalaa. :( Mulla on iso kuppi ja ympärysmitta tosi pieni. Normikaupoista ei löydy yhtään mitään meikäläiselle, ja jos koko on sopiva, liiveissä on muuta vikaa. Todella turhauttavaa. Alennuskoreista löytyy joskus hyviä merkkiliivejä, ja niitä kaivelen aina, kun satun sellaisten äärelle, ja jos löydän jostain suht halvalla hyvät liivit, ostan monet samanlaiset. Eikä puhettakaan, että voisin ostaa kivan värisiä liivejä tai mitään, missä on jotain söpöjä kuvia tai kivoja koristeluja.
Minäkin inhoan! Kokeile lisätä vielä yksi numero ympärysmittaan (ts jos luulet että 80 on oikea koko, kokeile 85) ? Muuta neuvoa ei ole. Tuo toimii joskus.. Tarjoustalossa myydään niitä ostostv:stä tuttuja 'ihmerintsikoita', seuraavaksi ostan sellaiset varmaan kun se masentava sovitusrumba ei enää kiinnosta.
Oi kyllä! Sitten kun kysyy myyjiltä apuja, niin heidän mukaansa minun pitäisi käyttää niin kireitä liivejä, joita en oikeasti pysty käyttämään. Inhoan lisäksi sitä hikoilua sovituskopissa. Käyn rintsikkaostoksilla vain äärimmäisessä hädässä.
Mulla on aika nolo juttu, sain 12v sitten edesmeenneltä anopiltani "perinnöksi" melko uusia rintsikoita, ne on vieläkin mulla käytössä ja en ole vielä edes harkinnut uusien ostamista. Mutta niitä olikin jotain 8kpl ja olivat melko uusia, mutta kuitenkin.
Tuskallista on! Mulla kokona 80C tai 85B, mutta rintani ovat hankalan malliset, kuten kroppani muutenkin. Aina tuntuu liiveissä olevan jotain vikaa. Joko yläosasta liian avonaiset/löysät, tai sitten puristaa makkarat kainaloihin ja/tai selkään, tai kuppi (jonka pitäisi olla kaarituellinen ja kevyesti topattu) ei muotoilekaan profiilia nätin pyöreäksi. Ja sitten kun vielä pitäisi olla sopiva väri ja kangas (sileä t-paitaliivi). Siinäpä sitten... Teksisi mieli joskus jo parkua, kun mitään hyvää ei löydy!
Jep, sama ongelma täällä. Inhoan myös kysyä apuja koska ne tarjoaa aina juuri niitä ei mukavia liivejä. Minulle on jopa tarjottu niitä mummoliivejä jossa metrin leveät olkaimet ja selkämyksessä 5hakasta. Kiva sitten toppia käyttää kun rintsikat paistaa läpi. Niin ja kokoni on 80D tai joskus jopa E.
En ole moneen vuoteen ostanut liivejä koska inhoan sitä sovittamista. Toisekseen ne liivit maksaa hunajaa.
Joo! Mulla on se ongelma, että rintani ovat jotain C- ja D-kupin väliltä. 75C on pieni ja 75D iso. Liivien sovittelu on tosi turhauttavaa, kun 20 sovitetuista liiveistä ehkä yhdet on juuri ja juuri hyvät. Ja sitten ongelmana on myös tuo mikä on jo mainittukin, eli liian kapeat olkaimet ja sen lisäksi vielä liiat toppaukset liiveissä, eli alun alkaenkin on vaikea löytää sellaisia liivejä, joita edes HALUAISI sovittaa. Kaikki kun on jotain topattuja push-uprintsikoita joissa on puoli senttiä leveät kuminauhaolkaimet ja takana yksi hakanen >:(
Nykyään ostan vain yhtä merkkiä kaikki rintsikat, koska en jaksa sovittaa monia. Kyseisellä merkillä istuu suht hyvin ja tykkään ulkonäöstä. Sinänsä hävettää, jos joku niitä sattuisi katsomaan, että mulla on kotona viimeisen 3 vuoden kaikki kyseisen valmistajan mallit.. En tykkää rintaliivien ostamisesta, koska ne sopivat niin harvoin päälle ja sovittaminen on niin vaivalloista kun pitää riisua niin paljon.
Helppoa, menen kauppaan, poimin aletangosta A75-liivejä niin monet mitkä silmää miellyttää ja ei tarvi edes sovittaa. Hyvät on
Aika harva löytää istuvat liivit parinkympin perustarjonnasta, ellei ole tosi pienirintainen. Oma kokoni on melko yleinen 80D ja siltikin shoppailu on tuskaista.
Aika harva taitaa liivien ostosta tykätä, en minäkään. Kauheinta se on talvipakkasilla tavaratalon valikoimasta, siinä on niin paljon pukemista ja riisumista, että hermo menee. Siedettävää siitä saa, kun menee hyvän valkoiman liivikauppaan ja saa asiantuntevan myyjän avuksi.
Itse aloitan liivien valitsemisen olkaimista, sillä niiden pitää olla leveät ja napakat. Se pienentää valinnanvaraa kummasti.
Miksi ette osta useampi samalla kun löydätte hyvät. Ja sitten pysytte siinä merkissä. Minä teen farkkujen kanssa niin.
aika harvoin tulee ostettua, kuulun niihin, jotka käyttää liivinsä ihan loppuun ennenkuin on pakko ostaa uusia...onneksi sain parisen vuotta sitten siskoltani kasan tosi hyviä rintikoita, joita oli joutunut ostamaan raskauden puolessa välissä rintojen kasvettua ja sitten palauduttua normikokoon imetyksen jälkeen (oli siis imetysliivit erikseen)
Mutta vuosi sitten löysin espriltä tosi hyvät, kun piti löytää punaiset. Nyt kävin siellä uudelleen, kun halusin valkoiset, ja jopas ihmettä, taas löytyi kertasovittamalla hyvät, koko 75 B. Taidanpa käydä siellä useammin :)
Täälläkin eräs, joka siirtyi napakoiden urheiluliivien käyttäjäksi, eikä enää vaihda. Halpiskaupasta olen niitä ostanut, mutta täytyis ostaa uusia ja sovittamatta!
Koko on niin iso, ettei muut käy eli 85F tai G, jos rintsikkakaupasta ostaa. Urheiluliiveissä tuntuu menevän c-kuppikin.
Jos laihtuisin, voisin tykätä ostaa rintsikoita, mutta näillä kiloilla en osta! 168/78
Kiva etten ole ainoa jolla ahdistaa liivien ostaminen. :) Minulla on tässä vielä tällainen pieni tuskallinen ulottuvuus, että ennen raskauksia kuppikoko oli B, nykyään se on C/D tai jotain sinne päin, koska tuokaan koko ei meinaa istua. Olen kokeillut isompiakin kokoja, mutta ne ovat sitten jo selkeästi jo liian isoja. Pitäisi varmaan mennä liiviliikkeeseen, mutta hyvät rinstikat on niin tuskallisen kalliit, että en vaan raaski ostaa niitä. Myös minun rintani ovat jotenkin omituisen malliset, alkavat suurin piirtein suoraan kainalosta, ja useimmat mallit ovat sellaisia, että puristavat rinnat suoraan tuohon eteen.
Tsemppiä kaikille pukukopeissa hikoileville liivien metsästäjille. :)
ap.
Mä kärsin tosta ongelmasta vuosikausia, enkä kuvitellutkaan että voisi olla paremmin.. Jokavuotinen hikoiluhässäkkä kaupoissa, ja sitten ostinkin 2-3 samanlaiset ettei tarvii heti tulla uudestaan.
Vaan mitä tapahtuikaan, kun kerran otin vastaan asiantuntija-apua tavaratalossa? Olin vuosikausia käyttänyt ihan vääränkokoisia rintsikoita! Varsinainen taivas aukeni, kun aloin käyttää aikaisemman koon ns. rinnakkaiskokoja. Nyt uskallan ostaa rintsikoita jopa nettikaupasta! Hallelujaa :)
[quote author="Vierailija" time="03.05.2013 klo 13:37"]
Minäkin inhoan! Kokeile lisätä vielä yksi numero ympärysmittaan (ts jos luulet että 80 on oikea koko, kokeile 85) ? Muuta neuvoa ei ole. Tuo toimii joskus.. Tarjoustalossa myydään niitä ostostv:stä tuttuja 'ihmerintsikoita', seuraavaksi ostan sellaiset varmaan kun se masentava sovitusrumba ei enää kiinnosta.
[/quote]
ne tarjoustalon ihmerintsiskat eivät ole ollenkaan samanlaisia kuin ostostv:stä ostamani huomasin, kun katselin. Kyllästyin normiliivien kanssa jatkuvaan rintakehän puristamiseen ja ostin ostostv:stä sellaisia setin ja hyvät ovat olleet, Kyllähän nekin sitten käytössä kulahtaa (venyy ja alkaa rullautua),etenkin kun pesee pesukoneessa, mutta aikansa kutakin. Oli se vapauttava tunne kulkea ilman puristusta. Ja nuo rintsikat pitää sitten ostaa rintakehän ympärysmitan mukaan eikä kuppikoon mukaan.
Kyllä. Minulla on raskaat rinnat vaikka ovatkin vain 75C ja haluaisin rintsikat joissa on melko leveät olkaimet ja muutenkin tukevat. Tykkäisin eniten kokokuppisista liiveistä, sellaisista joita tehdään isorintaisille mutta C- kuppisille vähemmän. Topatutkupit menevät myös mutta ei sellaiset joissa on push-up tyynyt sisällä, niistä en tykkää. Mulla on yhdet EveLacen liivit jotka olis periaattessa hyvät, mutta ne painaa tuohon rintalastan alaosaan. Sellainen Donna-malli. Minäkään en tykkää että liivit on liian tiukat tai puristaa. Luulenpa että oikea liivimyyjä myisi mulle liivit jotka ovat 70 eikä 75 mutta en halua että ne puristaa.
Käytän arkisin venähtäneitä urheiluliivejä aina, kun niissä on niin mukava olla.