Tunnetko jonkun menestyneen ihmisen, joka ei ole kiusaaja?
Kommentit (14)
En ole kuullut esim. Pekka Haaviston, Li Anderssonin tai Maria Ohisalon kiusanneen.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut esim. Pekka Haaviston, Li Anderssonin tai Maria Ohisalon kiusanneen.
Kiusaahan ne kansalaisia.
T: PERSU
Olen ymmärtänyt, että menestynyt ei kiusaa ketään koska on tyytyväinen elämäänsä.
En tunne yhtään menestynyttä ihmistä joka olisi kiusaaja. Ja tunnen menestyneitä paljon, kulttuurialalla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että menestynyt ei kiusaa ketään koska on tyytyväinen elämäänsä.
Olet ymmärtänyt väärin. Menestys ei tunnu menestykseltä ilman ylemmyydentuntoa heikompia kohtaan. Ja tässä kohtaa suurimmalla osalla napsahtaa päässä.
Tunnen. Itse asiassa menestyneitä kiusaajia en tunnekaan. Voi niitä silti olla, minä vaan en tunne - itse koulussa pahasti kiusattuna olen pääsääntöisesti karsinut sellaiset ihmiset tuttavapiiristäni.
En nyt kuitenkaan ala tässä nimetä ketään, koska mistä minä tiedän haluaisivatko he tulla nimetyiksi.
Entiset koulukiusaajani ovat kokoomuslaisia ja menestyneitä. Mitä nyt olen somesta vähän katsellut.
Minä taas en tunne yhtäkään menestynyttä kiusaajaa. Kaikki meni raksalle tai lähihoitajiksi eli paskahommiin yläkoulun jälkeen.
-Tuntuu kuin hän osaisi elää hetkessä tasapainoisena ja oikein tyytyväisenä.
-Hän osaa olla neutraali ja ei näytä tunnereaktiota niitä kalastaville.
Tykkään!!
Tiedän yhden suht kuuluisan klassisen musiikin laulajan. Ei kiusannut ketään, oli perusystävällinen ja itsetunnon omaavan ja laajan kaveripiirin suosiossa. Nimeä en anna.
Niitä kaikkein pahimpia koulukiusaajia en ole löytänyt somesta ollenkaan. Olen miettinytkin mihin he ovat kadonneet. Ehkä heistä on aika jättänyt. Toisaalta en myöskään löydä niitä pahiten kiusattuja tyyppejä. Toivottavasti ei heistä sentään ole aika jättänyt :(
Ehkä nämä "ääripään tyypit" eivät vaan hae huomiota aikuisina, ainakaan omalla nimellä ja naamalla. Saattaahan niitä kiusaajiakin hävettää oma historiansa? Ja oon kuitenkin nelikymppinen niin ei tän ikäiset välttämättä olekaan kaikki somessa.
Sen tiedän, että yksi todella pahasti kiusattu tyttö kirjoittaa nykyään blogia, koska näin hänet kerran ja kertoi siitä blogistaan. Mutta ei hänkään siellä ole omalla nimellä ja naamalla, eli se on tätä tietäjät tietää osastoa. Mä en häntä koskaan kiusannut ja puolustinkin usein, niin meillä on sikäli välit ok.
Oli helpotus tietää, että hänellä menee ihan hyvin nykyään, vaikkei olekaan miestä ja perhettä koskaan saanut, mutta hänellä on paljon erikoisia mielenkiinnonkohteita ja töitäkin on riittänyt. Eli sanoisin, että hän on tavallaan menestynyt kiusatuksi. Joskaan en tiedä tietenkään kuinka yksinäistä hänellä on ollut ja onko joutunut masennuksen kanssa paljonkin painiskelemaan.
Määrittele mikä on menestynyt ihminen.