Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suonikohjuleikkaus

Vierailija
01.05.2013 |

Eilen leikattiin. Kuinka sinulla kesti toipua vastaavasta. Joko kävelit nopeasti kunnolla ja jaksoit olla jalkeilla? Kun otit suihkua varten leikkauksessa laitetun tukisukan pois, saitko sen helposti takaisin??

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin viikko sitten laserointi molempiin jalkoihin. 2.5h kesti operaatio paikallispuudutuksessa. Nyt sukkahoitoa pari viikkoa. Hieman on paineen tunnetta ja kipua, mutta yllättävän hyvin on mennyt. Hinta muistaakseni 3000eur (vakuutuksesta).

Vierailija
2/16 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä te otatte ne sukat pois suihkuun mennessä?!
Eihän siinä ole mitään järkeä??

Itsellä operoitiin molemmat jalat radiotaajuuslämpöhoidolla + vaahtopiikityksellä. Siitä kolmen viikon kuluttua jatko-operointi molempiin jalkoihin glyseroinnilla + yhdellä vaahdolla.

Kirurgi antoi tunnustusta, ettei juuri ollut tarvetta punktoida kuollutta verta pois, sillä olin niin huolella pitänyt sukkia yötäpäivää jalassa. Myöskään mitään värjäytymiä ei ollut tullut ihoon - kiitos jälleen tunnollisen sukkienkäytön. Kaksi viikkoa oli ollut tarve mutta olin pitänyt vielä sen kolmannenkin viikon. Sen toisen operaation jälkeen uudet sukat taas pariksi viikoksi. Tuntui aika kummalliselta olla lopulta ilman...

Yksityisellä tehtiin, 3 200 euroa, loppukartoitus vielä tulossa, josko pitää vielä jotakin korjata. Tulokseen olen jo nyt erittäin tyytyväinen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, samat sukat päivästä toiseen.

Itse otin pois jo toisena päivänä operaatiosta ja pesin veriset sukat, annoin niiden kuivua ja laitoin yöksi takasin. (laitto teki häijyä)

Yht.38reikää suonimuhkuraissa säärissä

Vierailija
4/16 |
28.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 01:12"]

Hyi hitto, samat sukat päivästä toiseen.[/quote]

No otin minäkin toisena päivänä ne veriset sidemollukat pois polvitaipeista mutta sitten sukat jalassa suihkuun! :) Niitä kuuluu pitää ja ne on sun omaksi parhaaksi. Ihan pystyy hyvin varpaiden välitkin pesemään, ovat suunniteltu niin ja tarkoitettukin, ettei otettaisi pois.

Itse en ainakaan viitsisi maksaa yli kolmea tonnia operaatioista, joista jäisi jotain ikäviä värjäytymiä ihoon ja kuolleen veren keräytymiä ainoastaan siitä syystä, että on jotenkin "yäh!" käydä sukat jalassa suihkussa!

Vierailija
5/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Mulla oli yhdistetty leikkaus ja laserointi, vain yhteen jalkaan. Kolmisen päivää oli vaikeaa hoitaa lapsia (mulla on kolme alle 5v), koska olisi pitänyt saada vähän levätä jalka ylhäällä, muttei siihen ollut mitään saumaa päiväsaikaan. Sen jälkeen helpotti. Nyt 3 vko leikkauksesta ja haavoja särkee vain hiukan, olen jo viikon ajan harrastanut liikuntaa ihan normaalisti. Sukka oli helppo saada takaisin jalkaan. Pidän sitä päivisin edelleen, koska jalassa on vielä hiukan turvotusta.

Vierailija
6/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on suonikohjuja.

Vierailija
7/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun laskimoverenkierto ja läpät  toimii huonosti, laskimoissa on takaisinvirtausta ja iso suoni oli laajentunut. Suonikohjut pullisteli kun veri virtasi yhdyslaskimoita pitkin väärään suuntaan.

Vierailija
8/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on perinnöllinen taipumus suonikohjuihin, niitä on suvun kaikilla naisilla ollut jo nuorena. Minulle niitä tuli vähän yli 20-vuotiaana ja raskauksien aikana pahenivat rumiksi. Toista jalkaa myös särki ja leikkautin särkevän jalan yksityisellä, julkiselle ei päässyt. Eikä ollut rahaa molempien korjaamiseen. 2

Vierailija
9/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

4.  Nelonen!

Minulla sama vika. Tuli ihan yllätyksenä puun takaa.

Satutko tietämään mistä tällainen johtuu. Ikinä ei ole lääkäreiden ja kirurgien kanssa otettu puheeksi. 

Jalka laseroitu pariin kolmeen kertaan ja viimeksi leikattiin kun ei laserointi enää auttanut.

Se leikkausoperaatio oli yhtä tuskaa. Tehtiin paikallispuudutuksessa. Kesti yli kaksi tuntia.

Julkisella.

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 18:01"]

Siksi kun laskimoverenkierto ja läpät  toimii huonosti, laskimoissa on takaisinvirtausta ja iso suoni oli laajentunut. Suonikohjut pullisteli kun veri virtasi yhdyslaskimoita pitkin väärään suuntaan.

[/quote]

Vierailija
10/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ihan hirveät suonikohjut säärissä (äidiltäni perittyä). En ole koskaan kellään mummoikäistä nuoremmalla nähnyt mitään vastaavaa, itselläni oli jo 25-vuotiaana ekan raskauden aikana, mut ne hävis synnytettyäni. Kolmannen lapsen jälkeen ne jäi pysyviksi :(. Ei toivoakaan, et voisin vaikkapa pitää kesällä shortseja tai hameita. Äitdiltäni leikattu useampaankin kertaan ja aina pullistuneet uudet suonet ja parin vuoden päästä jalat olleet taas entisenlaisen kamalat. Miten paljon tuo operaatio maksaa yksityisellä? Millä kriteerillä pääsee julkiselle puolelle?

Vierailija
11/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, olisko perinnöllistä.. Julkiselle puolelle pitää olla kriteerinä, että jalka turpoilee, kipuilee, sääressä pigmentointia ja ultrassa pitää olla laajentunut iso suoni. Nämä nyt ainakin, lisäksi säärihaavat, tukostaipumus, tukokset.

Vierailija
12/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 18:20"]

Minulla myös ihan hirveät suonikohjut säärissä (äidiltäni perittyä). En ole koskaan kellään mummoikäistä nuoremmalla nähnyt mitään vastaavaa, itselläni oli jo 25-vuotiaana ekan raskauden aikana, mut ne hävis synnytettyäni. Kolmannen lapsen jälkeen ne jäi pysyviksi :(. Ei toivoakaan, et voisin vaikkapa pitää kesällä shortseja tai hameita. Äitdiltäni leikattu useampaankin kertaan ja aina pullistuneet uudet suonet ja parin vuoden päästä jalat olleet taas entisenlaisen kamalat. Miten paljon tuo operaatio maksaa yksityisellä? Millä kriteerillä pääsee julkiselle puolelle?

[/quote]

Maksoi kolmisen tonnia, siis yhden jalan yksi suoni haaroineen. Julkiselle olisi pitänyt olla niin paha särky, että pitää ottaa joka päivä särkylääkkeitä tai ei pysty käymään töissä. Tai jotain pahaa turvotusta, haavoja, tukoksia tai sellaista.

Vierailija
13/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olin nro 2

Vierailija
14/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen operaatio sulla oli, ap? Perinteinen, laser vai lämpökatetrointi?

minä kävin viikko sitten molempien jalkojen lämpökatetroinnissa yksityisellä, työnantaja maksoi (2800€).

Leikkaus kesti pari tuntia ja pääsin samana iltana pois. Sairaslomaa kirjoitettiin 2päivää. Kävellä piti heti leikkausalista päästyä ja kävelyä suositellaan hoidoksi. Tukisukkia minun täytyy pitää yhteensä 2vko. Kipuja ei juuri ole ollut, paitsi kun käyn suihkussa ilman sukkia. Sukat lähtee helposti pois ja päällekin saa ihan parissa minuutissa kun tekniikan oppi.

Kävely on mulle ihan pakollista nyt. Jos istuu kauan alkaa ikävästi kihelmöimään jalkoja. Se helpottaa kun kävelee vähän aikaa.

Vierailija
15/16 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä oli perinteinen leikkaus. Iso suoni pois ja pieniä nyhdetty. Liki kuukausi sairauslomaa edessä. Tuntuu, että jalka on ainakin turvoksissa, koska sukka alkanut puristaa enemmän. Sukkaa pitää pitää kaksi viikkoa yötäpäivää. Sen jälkeen neljä viikkoa pidettävä päivisin ostamaani mittojen mukaan mitattua sukkaa.

Päiväkirurginen leikkaus oli, smana päivänä kotiin.183

Vierailija
16/16 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös perinteinen leikkaus.3.5.Olen perheellinen keittäjä,joka joutuu paljon seisomaan.Sukkahoito keittiössä hankalaa,joten päädyttiin leikkaukseen julkisella. Työterveydessä valittelin jalkojen turvotusta, väsymystä jne. ja pääsin tutkimuksiin. Oikean puoleinen läppä vaurioitunut ja veri virtaa väärään suuntaan. Nivuseen viilto,Iso suoni pois,pienempiä nyhdetty.Kotiutettiin samana päivänä ja yli 3 vko sairaslomaa.Tukisukat teetin omien mittojen mukaan  (132e/pari)ja kyllä ne on aika kireät laittaa jalkaan.Tikit tietysti haittaa laittoa ja nivusen haavaan sattuu....Laskua ei ole vielä tullut mut olikohan se päälle 90e..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän