Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset maksaa hulluja hintoja huutiksessa...!?

Vierailija
31.07.2008 |

Varsinkin noissa vaatepaketeissa hinta nousee monesti tosi korkeaksi. Ihmettelen, kuinka kukaan viitsii maksaa lähes sata euroa kasasta käytettyjä vaatteita? Monesti näissä paketeissa tuntuu olevan pari hyvää vaatetta houkuttimena ja sitten ympätty kaikkea mahdollista sekaan: kuluneita, nyppyisiä, karhentuneita jne jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen seurannut juuri noiden pakettien sisältöä. Etsin vaatteita pienelle tyttärelleni. Monissa paketeissa on samoja vaatteita joita olen aikoinaan ostanut uutena nyt kymmenen vuotiaalle tytölleni.

Vierailija
2/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmissa hinta nousee jo ekan korotuksen jälkeen siihen mitä ne uutena maksaisi. Siihen vielä postarit päälle. No noissa housuissa se nyt ei tietty niin haittaa, imevätpähän paremmin kun on jo moneen kertaan pestyjä, mutta silti..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina saa paremman hinnan käytetyistä kuin mitä on maksanut vaipoista uutena. huvittavaa : )

Vierailija
4/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti laittanut johonkin pakettiin korotusautomaatin päälle ja siihen jonkun ehdottoman maksimisumman, jota enemmän kukaan täysjärkinen ei maksa. Paketissa on siis ollut joku tuote, josta olen ollut valmis maksamaan ihan hyvin ja muu romu olisi sitten tullut kaupan päälle. ja JOKA kerta on löytynyt joku, joka on ruvennut huutamaan kilpaa automaatin kanssa... Joku on halunnut ko. roinaa minua enemmän :)

Vierailija
5/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..yltänyt siihen hintaan, jolla sen kaupasta ostin. Kyseinen kohde on helppo arvioida parin euron tarkkuudella tietyn hintaiseksi ja koska se on käytetty (hyvässä kunnossa tosin), en olisi ikinä uskonut että kaksi ihmistä kisaa nyt siellä että kumpi voittaa tuon huudon :O.

Vierailija
6/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai haalittu jostakin paketin täytteeksi. Uskon että osa keräilee tavaraa sieltä ja täältä ja laittaa pari ihanuutta mukaan kiinnostusta herättämään.

Sitä en voi kanssa käsittää miksi jotkut tunkevat lelupaketeihin hampurilaispaikkojen ilmaisroinia tai muropakettien yllätyksiä. Roskiin sellaiset joutavat eivätkä seuraavan perheen vaivoiksi.

Vierailija
7/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin noissa vaatepaketeissa hinta nousee monesti tosi korkeaksi. Ihmettelen, kuinka kukaan viitsii maksaa lähes sata euroa kasasta käytettyjä vaatteita? Monesti näissä paketeissa tuntuu olevan pari hyvää vaatetta houkuttimena ja sitten ympätty kaikkea mahdollista sekaan: kuluneita, nyppyisiä, karhentuneita jne jne.

koskaan sattunut tuollaista vaatepaketteja ostaessa. Ensimmäiselle lapselle ostin vauva-aikana 3 vaatepakettia ja tälle tulevalle olen nyt ostanut jo 2, joista yhteensä maksoin 80€ ja siinä on nyt sitten vaatetta kunnes lapsi täyttää vuoden! Kun kuitenkin sukulaiset ja kummit ostaa vaatetta ja esikoiseltakin on jäänyt käyttökelpoista hiukan (tosin eri sukupuolta eli suurimman osan pistin uudelleen kiertoon) Paketeissa on toki yleensä 1-2 sellaista vaatetta, jotka laitan UFF:lle, mutta ne lähinnä värien takia. Aina on vaatteet olleet hyväkuntoisia. Käytetty vaate on aina käytetty, en oletakkaan että saisin käyttämätöntä tavaraa. Yleensä lasken montako vaatetta paketissa on, katson vähän mitä merkkejä ovat ja sitten päätän miten paljon olen yhdestä vaatekappaleesta valmis maksamaan. Jos paketissa on vaikka toppahaalari jotain kallista merkkiä ja lisäksi paljon käyttökelpoista vaatetta niin silloin mietin, että olen siitä toppahaalarista valmis maksamaan n. 30% uuden hinnasta ja lisäksi 0.5-1€ / vaate, niin kyllä siitä helposti tulee lähes 100€ paketille hintaa. Mutta aina päätän mitä olen valmis paketista maksamaan ja sitten pysyn siinä päätöksessä. Näin toimin myös kirppareilla.

Vierailija
8/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähtöhinta 0 et huutajat päättää mitä maksaa..Ja takuulla ei tutut korottele tai itsekään. Ei sellasta rahapulaa ole, että pitäis ketkuilla. Monesti paketissa 20 vaatetta ja esim. uudenveroinen talvipuku ja saan esim 60e, niin häviölle jään itse. Siis jos vertaa, että toinen myy 12 eurolla hello kitty farkut ja 22 eurolla Ralph Laurenin mekon ja mulla on molemmat paketissa...Edullisempaa ostaa paketti..Just joku huusi Hello Kitty hameen 15e...ja itsellä sekin ollut paketissa, jonka kpl hinnaksi tuli 1e....

Vierailija
9/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun kuvauksessa lukee "paljon käytetty" ja "pesukulumaa jo reilusti" sekä kuntoluokitus on tyydyttävä niin silti siitä vaatteesta huudetaan jopa 4-5€ kpl!!!! =O

itse laitoin joitain vauvan söpöjä vaatteita myyntiin ihan sillä, että jos joku tarvii (olivat paljon pidettyjä, mutta kuitenkin söpöjä ja ihania!) lähtöhintana 0,50€ ja korotus oli varmaan 0,25€.... tuollaisia hintoja sitten sain niistä kappaleelta!! noh, annoin sitten postikulut samaan hintaan kun en todellakaan kehdannut ottaa lindexin retro bodysta (esim) jossa jo selvästi pesukulumaa oli 4,50€!!

Vierailija
10/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostakin lindexin bodysta maksetaan 7-8 euroa vaikka uudenkin saa siihen hintaan.

Joskus olen yrittänyt noita huutaa mutta en tosiaan maksa lindexin bodyista kahta euroa enempää. Sittemmin olen ostanut kaupasta uusia

Vierailija
11/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaatteet kunniaan, mutta ainakin nyt on kamalasti poistomyyntejä kaikkialla ja niistä voi ostaa vitosellakin jo merkkivaatteen.

Vierailija
12/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kappahlinkin ostin tyhjäksi melkeen ku oli niin halpaa, puolesta puolet. bodyt tuli maksamaan 1-2 e, housut 2 e jne jne.

Reimatecin haalareitakin saa usein -50 % alella niin miks maksaisin käytetystä -30 % niinku joku tässä ketjussa sanoi olevansa valmis maksamaan

Vierailija
13/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimatecin haalareitakin saa usein -50 % alella niin miks maksaisin käytetystä -30 % niinku joku tässä ketjussa sanoi olevansa valmis maksamaan

Tarkoitin kyllä että maksaisin siitä hyvän merkkisestä toppahaalarista 30% uuden hinnasta eli siis -70% alennusta vähintään lähden hakemaan...ja silloinkin pitää haalarin olla uusi tai ainakin tosi vähän käytetty.

Minä ostan huutonetistä ja kirppareilta, koska haluan omalta osaltani vähentää tavaramääriä eli kierrättää. Ostan kyllä alennusmyynneistäkin, mutta esim. juhlavaatetta saa huutiksesta ja kirppareiltakin, koska ovat niin vähän käytettyjä.

Katson myös tarkkaan myyjän saamat palautteet ja yleensäkin pidän huolta etten maksa liikaa, koska vaatteet ovat kuitenkin käytettyjä. Jos itse myyn, myyn edullisesti eikä minun tarvitse käyttää kepulikonsteja saadakseni tavaran myytyä.

Vierailija
14/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tekee bisnestä uusilla vaatteilla.

Jotain Tommy Hilfigerin T-paidan retkuja haetaan outleteista, joissa ne oikeasti maksavat 10 dollaria (!) Sitten lähtöhinnaksi 15 euroa + postituskulut USA:sta päälle ja suomimammat huutaa kilpaa ja maksaa lopulta jotain 25 euroa. JA mitä isommalla rinnuksissa lukee merkki, sitä enemmän mammat maksaa että naapurikin näkee.

Ymmärrän vielä että ostetaan jotain Gymboreen, jopa GAP:n vatteita, kun niitä ei Suomesta saa ollenkaan. Mutta joku Tommy H on oikeasti USA:ssa aivan polkuhintaista kamaa - siellä H&M vaatteet maksaa enemmän :)

Vierailija
15/15 |
31.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ymmärrä miksi hyvistä vaatteista, vaikkakin käytetyistä vaatteista ei voisi maksaa enempikin, kun ne pitää ostaa kaupasta kuitenkin. Sama tuo mulle, jos joku on ne haalinut sieltä tai täältä, pääasia on, että paketti on sitä mitä kohteessa sanotaankin.

Erittäin hieno pointti näissä pakettien ostamisessa on ekolokisuus. On hyvä, että

ihmiset osavat arvostaa nykypäivänä myös käytettyjä tavaroita. Minusta se on erittäin typerää ajattelua ja aika vanhanaikaistakin, kun ajatellaan, että minä en käytettyä osta, hyi. Erittäin 80-lukumaista ajattelua. Miksi kaiken pitäisi olla uutta, kun voi saada käytettyä ja melkein uutta vähän edullisemmin kuin kaupasta. Mitä sitten jos joku sillä tienaa. Se on silti ekologinen teko.

Itsekin olen joskus huutanut Huutiksesta Reimatec -haalarin ja ei voi muuta sanoa, että yhtä tyytyväinen olen siihen haalariin kuin tuohon toiseen uuteen. Ehkä enempikin tyytyväinen. Nyt kaksi lasta on käyttänyt tätä pukua ja kenties, jos tämä hyvin säilyy, pistän sen vielä edelleen Huutikseen myyntiin ja saan siitä vähän rahaa takaisin itselleni.

Joten itse en henkilökohtaisesti ymmärrä näitä ihmettelijöitä: "Kato, naurattaa, jo 100 euroa!", kun kuitenkin minusta se on hatun noston arvoinen paikka sille henkilölle, joka osaa arvostaa käytettyä. Enkä nyt puhu itsestäni :D Tykkään myös uusista vaatteista, mutta oma ajattelumaailma onneksi muuttunut. Mielestäni kirpputori ei ole enää kirppuinen tori, vaan melkoinen aarreaitta, jos niikseen käy...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän