Ketkä siis käyttää vielä käteistä?
Tuli mieleen siitä, kun en päässyt vessaan, koska enhän koskaan edes kanna käteistä xd. Siis luulin jo, että käteistä ei edes hyväksytä enään monessa paikassa. Ymmärrän kyllä jos lapselle annetaan käteistä tai jos matkoilla sitä tarvitsisi, mutta eikös muussa tapauksessa sitä käytä vain talousrikolliset ja nistit/diilerit?
Kommentit (144)
Vanhukset, jotka muutenkin säilyttää sitä patjan alla ja kahvipurkeissa, koska eivät luota pankkiin 😁
Minä. Laillista rahaa on pakko ottaa vastaan ei kukaan voi sanoa EI.
Myös tt-tukea saavat säästää sukanvarteen ja jos säästöt vaikuttaa muihin etuuksiin. Kuka pösilö nyt säästöjään vuokraan käyttää.
Minä käytän välillä. En ole nisti ja elämänhallintani on muutenkin kunnossa.
Työtön naapurini sanoi, että maksaa kaiken aina käteisellä. Ei perustellut asiaa mutta liittynee tt-tukiasioihin.
Myyn mieluiten käteisellä pienemmät jutut, koska laskuista on vaivaa ja korttimaksut käyvät kalliiksi. Mulla on käteistä jemmassa varmaan kuudessa paikassa ja pääjemmassa nelinumeroinen summa.
Vierailija kirjoitti:
Huor*lle ei makseta kortilla.
Olet väärässä. Hyvin toimii jo ;-)
Vierailija kirjoitti:
Myös tt-tukea saavat säästää sukanvarteen ja jos säästöt vaikuttaa muihin etuuksiin. Kuka pösilö nyt säästöjään vuokraan käyttää.
Toihan on rikos, joten pointtini pysyy.
Minä esim. facebookkaupoissa, antaessani lahjaksi rahaa ja kun maksan saamallani käteissäästöillä. Säästän myös lapselleni käteisenä rahaa, jotta oppii rahan kuluttamisen seuraukset.
Todellakin käytän. Suomikin oli todella lähellä kreikan tilannetta koronan takia, silloin meilläkään ei olsi voinut nostaa rahaa automaateista kuin pienen summan. Pandemioita ja muita kriisejä varten kannattaa aina olla vähän käteistä jemmassa.
Vierailija kirjoitti:
Minä. Laillista rahaa on pakko ottaa vastaan ei kukaan voi sanoa EI.
Minkään kaupan ei ole pakko ottaa vastaan käteistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huor*lle ei makseta kortilla.
Olet väärässä. Hyvin toimii jo ;-)
Voi toimiakin, mutta en silti halua mitään digijälkeä näistä puuhista. Olen ehkä vanhanaikainen.
Juuri lauantaina Lidlissä. Lappu ovella sanoi, ettei kortit toimi ja maksu ainoastaan käteisellä. Onneksi oli sitten käteistä mukana ja sain maksettua ostokset.
Käytän pääasiassa käteistä. En ole halunnut pankkitunnuksia vieläkään. Pysyy paremmin mukana, paljonko rahaa käyttää.
Olen entinen velkaongelmainen. Nostan aina viikottain ns. ruokarahaa automaatista. Tämä on aidosti ollut hyvä vinkki rahatilanteen tajuamisessa. Suosittelen myös muille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toihan on rikos, joten pointtini pysyy.
Kumpi ?
Sekö ettei saa säästää rahaa ?
Zinc
Miksi tämä hirveä alapeukutus? Minut ollaan henkisesti pahoinpidelty.
En ole nähnyt käteistä varmaan komeen vuoteen.