Jos ei ole synnytys nyt muka alkanut rupeen itkemään
rv40+3, eilen illalla alkoi supistukset, n10min välein, voimistuivat mutta hiipuivat voimistuakseen taas ja hiipuivat.. Sain nukuttua jonkin verran, heräilin välillä kun tuli kivuliaita supistuksia jo tuossa viiden jälkeen alkoivat taas tulemaan säännöllisesti n8-10min välein, nyt 5min välein.... Pelkään vaan että hiipuvat taas =( Ei haluaisi mennä turhan takia synnärille, mutta ei uskalla myöskään jäädä kotiin odottamaan liian pitkäksi aikaa....
Kommentit (10)
Tsemppiä. Mene nyt kumminkin ajoissa sinne synnärille.
Olet hidas synnyttäjä, kuten minäkin olen ollut. Kaksi "kolmen vuorokauden synnytystä"takana. Juuri samanlaista, eli supistuksia alle kymmenen minuutin välein, jopa alle viiden minutin välein tuntikausia. Sitten esim. tunnin tauko, alkupäässä saattoi olla useamman tunninkin taukoja.
Suosittelen käymään esim. neuvolassa / synnyttäjien vastaanotossa tarkistuttamassa mikä on kohdunsuun tilanne. Se vähän auttaa itseä. Liiku, istu esim. jumppapallon päällä, istu suihkussa (jumppapallon päällä), ole saunassa, käytä lämpöpusseja yms.
Voimia. Maratonsynnytys vaatii todella paljon voimia. Koita torkkua supistusten välillä, jotta jaksat ponnistaa. Itse olin siihen vaiheeseen päästyäni jo aivan rättiväsynyt, joskin kivunlievitystä saatuani sain vähän nukuttua ja kerättyä voimia.
Oho, en lukenut ketjua. Paljon onnea! :)
risiiniöljy kuulemma auttaa laukaisemaan synnytyksen ja seksi myös