Kuinka moni teistä feministeistä/tasa-arvon kannattajista "pakottaa" tyttären armeijaan?
Miksi ette pakota tai painosta? Miksi sallitte tyttärienne jäävän pois armeijasta, mutta poikien on sinne mentävä?
Osaatko täsmentää, millaista "tasa-arvoa" kannatat?
Kommentit (12)
Kumpikin saa päättää ihan itse. Ovat kaksoiskansalaisia.
Pakottaminen ja painostaminen eivät ole hyväksyttyjä keinoja saavuttaa jotain. Varsinkin jos nuorta ihmistä pakottaa tai painostaa tekemään jotain, niin tuloksena on välien rikkoutuminen ja nuoren henkilön täysin vastakkaiset mielipiteet.
Sitten kun tytöt voivat yhtälailla valita sivarin kuin pojatkin. Armeijaan en pakottaisi poikaakaan.
Sekä tyttö, että poika saavat itse päättää menevätkö armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakottaminen ja painostaminen eivät ole hyväksyttyjä keinoja saavuttaa jotain. Varsinkin jos nuorta ihmistä pakottaa tai painostaa tekemään jotain, niin tuloksena on välien rikkoutuminen ja nuoren henkilön täysin vastakkaiset mielipiteet.
Mitä sitten? Eikö se ole kuitenkin aika ensisijaista, että ollaan tasa-arvoisia ja -velvollisia? Vai miksi koet, että tyttäriä ei pitäisi pakottaa armeijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Eikö se ole kuitenkin aika ensisijaista, että ollaan tasa-arvoisia ja -velvollisia? Vai miksi koet, että tyttäriä ei pitäisi pakottaa armeijaan?
Poikiakaan ei pakoteta armeijaan. Olet yksinkertaisesti väärässä jos tuollaista väität.
Kannatan naisen oikeutta määrätä itse omista asioistaan, joten tietenkään en menisi pakottamaan armeijaan. Millainen molopää kuvittelee pakottamisen ja painostamisen edistävän tasa-arvoa? Jos minulla olisi poika, hän saisi ihan vapaasti valita meneekö intiin, vai hakeeko vapautusta vaikka millä perusteella. Sivarius ja totaalikieltäytyminen olisivat vaihtoehtoja, joissa tukisin poikaa myös. Ylipäätään en kannata asevelvollisuusarmeijaa.
Pakottaminen ja painostaminen ei ole keinoja, mitä haluan käyttää omiin lapsiini.
Vastustan muuten vain pojille pakollista asepalvelusta, joko pakollinen kaikille tai ei kenellekään.
Omista lapsista vanhin tytär on suorittanut asepalveluksen, vanhin poika myös. Kaksi nuorinta poikaa siviilipalveluksen ja nuorin tytär ei vielä tiedä tahtooko käydä asepalveluksen.
T. Vanha feminatsi
En pakota. Poikakin on totaalikieltäytyjä ja oli nilkkapannalla "kotiarestissa".
Suosittelisin mieluummin pojalle totaalikieltäytymistä ennen kuin asevelvollisuus muutetaan. Mihin suuntaan, sitä on hankala sanoa.